vreemde storing ??

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pd0kym

vreemde storing ??

#1 Bericht door pd0kym »

hallo luitjes
ik heb een eigenaardige storing.
eerst mijn situatie en spullen :
icom 765 pro 3 op een mfj loop / draad antenne
icom 706mk2 op mfj loop / draad antenne .

storing :
op de icom 765 s meter uitslag continu van s9 op met name de 10 meter, welke antenne ik gebruik maakt niets uit.
de storing drukt gek genoeg de squelch niet open ook niet als deze laag staat , maar is wel aanwezig in de form van ruis / vervormde modulatie van de tegen station die bv met een s6 binnen komt .
op de icom 706 mk2 geen meter uitslag en geen storingen in de ontvangst . maakt niet uit welke antenne ik gebruik .

nu zou je kunnen zeggen dat de 765 pro3 mogelijk defect is of over gevoelig , maar het viel me op dat zo om 23.00 de storing plotseling weg viel als of er iets is uit geschakeld .
dit fenomeen is me al eerder opgevallen zo rond de zelfde tijd , ik ga dus vanaf nu bij houden op welke tijd exact de storing ophoud , is het elke keer exact gelijk dan zou het iets moeten zijn via een tijd klok
wanneer de storing weer aanwezig is weet ik niet , in ieder geval voor 7.00 uur .
wat voor soort storing zou dit kunnen zijn ? die op de ene tx meter uitslag geeft en bij de ander niet ?. het lijkt veel op een am achtig signaal .
en vooral wat daar tegen te doen ?

pd0kym

Re: vreemde storing ??

#2 Bericht door pd0kym »

niet als gevolg van het overweldigende aantal reactie`s of tips is het probleem inmiddels opgelost . :?
buren hadden de tl verlichting in de aquarium vervangen voor led verlichting en de voeding daarvan stoorde .
en inderdaad liep deze zoals ik al vermoede via een tijd klok .

Plaats reactie