Petitie STOP PLC

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
EMCees
Berichten: 411
Lid geworden op: 30 dec 2005, 19:46
Contacteer:

Re: Petitie STOP PLC

#31 Bericht door EMCees »

Een goed wetenschappelijk onderzoek wordt twee maal uitgevoerd bij twee verschillende vakgroepen.
En als de resultaten overeen komen dan heb je bewijs.

Het grote probleem is dat je heel vaak dingen statistisch aan elkaar kunt plakken. Maar je kunt niet aantonen dat er niets aan de hand is.
En zoals het Engelse spreekwoord luidt:
You've got lies,
you've got dammed lies
and you have statistics.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4545
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Petitie STOP PLC

#32 Bericht door PE1PQX »

elsinga schreef:
Zou DARES niet eens richting de veiligheidsregio's kunnen melden dat noodcommunicatie steeds lastiger wordt door de toenemende ruisvloer?
Kunnen ze doen, maar (nu ff de advocaat van de duivel):

In geval van een calamiteit is er ook een reële kans dat het electra net stil valt in het rampgebied, en daarmee ook de ellende dat PLC veroorzaakt.
Bij gebruik van aggregaten en andere noodstroomvoorzieningen (zoals accu-banken) heb je al geen PLC op je voedingslijnen zitten, dus de directe invloeden zijn al 0. (indirect is een ander hoofdstuk)

Verbindingswagens werken al op dergelijke apparatuur (aggregaten/noodstroomvoorzieningen/accubanken) en daarmee is PLC al van minder belang om tegen op te treden.

Uiteraard hoop ik dat de PLC-normen in het voordeel van 'ons' zendamateur/luisteramateur worden aangepast (liefst verboden), maar dat zie ik vooralsnog niet gebeuren. Mede door de grote bedrijven die dergelijke meuk op de markt dumpen (commercie).
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Petitie STOP PLC

#33 Bericht door ----- »

PE1PQX schreef:
Bij gebruik van aggregaten en andere noodstroomvoorzieningen (zoals accu-banken) heb je al geen PLC op je voedingslijnen zitten, dus de directe invloeden zijn al 0. (indirect is een ander hoofdstuk)
Was het maar zo dat PLC via de voedingslijnen binnen kwam, dan was het te filteren.
Het probleem met PLC is dat de hele 230v kabelboom in een huis als gigantische antenne staat te stralen.
En dat op de door ons gewenste frequenties. Daar is dus helemaal niets meer aan te doen, ook niet met accu voeding.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4545
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Petitie STOP PLC

#34 Bericht door PE1PQX »

PG8M schreef: Was het maar zo dat PLC via de voedingslijnen binnen kwam, dan was het te filteren.
Het probleem met PLC is dat de hele 230v kabelboom in een huis als gigantische antenne staat te stralen.
En dat op de door ons gewenste frequenties. Daar is dus helemaal niets meer aan te doen, ook niet met accu voeding.
Daarom haal ik direct in indirect uit elkaar... Direct is i.d.d. door de bekabeling van de gebruikte voedingsnet, indirect door RF signalen dat door de bekabeling uitgestraald wordt en door antenne's opgepikt worden.

Filtering is niet zo eenvoudig als je denkt, anders was het al lang gedaan. Probeer maar eens een goede filter te maken dat ook nog eens voldoende vermogen doorlaat voor al het apparatuur wat er achter is aangesloten (radio's, TV's, computers, magnetrons enz...)
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Petitie STOP PLC

#35 Bericht door coolepascal »

Ook ik was zo naief mij aan te melden bij deze petitie.
Sinds die tijd krijg ik van allerlij idioten de vraag om ook hun petitie te tekenen.
Ik heb de opsteller van de betreffende petitie gemeld dat dit zeker niet mijn bedoeling was
en dat ik op dit (niet bij link genoemde) forum negatief advies om zijn petitie te tekenen zou uitleggen.

Bij deze dus.
Teken die petitie niet, er zit gewoon een hoop mafkezen achter die er verder weinig nuttigs mee doen.
Verder dit soort voorstellen ook maar meteen van het forum weghalen. niemand schiet er iets mee op

NIET TEKENEN DUS
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Petitie STOP PLC

#36 Bericht door PD9CN »

coolepascal schreef:Ook ik was zo naief mij aan te melden bij deze petitie.
Sinds die tijd krijg ik van allerlij idioten de vraag om ook hun petitie te tekenen.
Ik heb de opsteller van de betreffende petitie gemeld dat dit zeker niet mijn bedoeling was
en dat ik op dit (niet bij link genoemde) forum negatief advies om zijn petitie te tekenen zou uitleggen.

Bij deze dus.
Teken die petitie niet, er zit gewoon een hoop mafkezen achter die er verder weinig nuttigs mee doen.
Verder dit soort voorstellen ook maar meteen van het forum weghalen. niemand schiet er iets mee op

NIET TEKENEN DUS

Apart heb hier dus totaal geen last van.
Misschien andere wel!?

Zou anders wel heel erg zonde zijn van een deze actie!
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

ervik
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 jun 2013, 20:38
Locatie: Belgie

Re: Petitie STOP PLC

#37 Bericht door ervik »

Gewoon in outlook op ongewenst zetten en op tijd opschonen :) :) :)
Geen probleem elke week alle ongewenst zonder te kijken leegmaken.
Zou met het hoofd soms ook eens moeten lukken. :shock: :shock:
UBA LIDNUMMER: ONL11960,
Siemens E309A,Siemens E311B,Telefunken E639aw/2,
Wellbrook ALA 1530 Loop.

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Petitie STOP PLC

#38 Bericht door coolepascal »

Dat is dan weer wel een geluk dat ik heb.
Zo iets doms als outlook heb ik gelukkig niet.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

dc2dc

Re: Petitie STOP PLC

#39 Bericht door dc2dc »

Heb exact dezelfde ervaring als Coole, heb me dus onmiddelijk van de getekende lijst laten schrappen, en alle berichten uit die hoek in de ongewenst-bak gemikt.
Einde oefening, niet tekenen dus.

73 de Daniel, dc2dc.

Paul PD0PSB

Re: Petitie STOP PLC

#40 Bericht door Paul PD0PSB »

Avaaz is gewoon een platform voor de meest uiteenlopende petities en protesten.

Het domme van deze formule is dat men vervolgens denkt dat je *overal* tegen wilt tekenen en daar krijg je berichten over.

Er is bij mij geen spam binnengekomen voor antenneverlenging e.d. maar uitsluitend info over andere lopende Avaaz protesten.

73
Paul
PD0PSB

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Petitie STOP PLC

#41 Bericht door pa3kc »

Ik heb hier sowieso al niet aan meegedaan. Gedoomed dat het gaat falen.

Coole dat die n00bs achter die website misbruik van je goodwill hebben gemaakt kon je toch ergens wel verwachten.

Paul PD0PSB

Re: Petitie STOP PLC

#42 Bericht door Paul PD0PSB »

pa3kc schreef:Ik heb hier sowieso al niet aan meegedaan. Gedoomed dat het gaat falen.
Veel internationale amateurverenigingen, Veron en IARU hebben zich al geschikt naar EN50561-1 dus deze petitie is inderdaad een beetje mosterd na de maaltijd.
Zo zie je hoeveel winst het "kneden" van de markt heeft opgeleverd.

Het kan alleen nooit kwaad de ramp te blijven aankaarten.
Te meer omdat de ramp boven de 30MHz nog moet beginnen.

73
Paul
PD0PSB

PG7M
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2008, 13:40
Roepletters: PG7M
Locatie: Maassluis

Re: Petitie STOP PLC

#43 Bericht door PG7M »

Ik kreeg deze ook in het begin, maar heb mij vervolgens weer afgemeld en sindsdien niets meer ontvangen.

coolepascal schreef:Ook ik was zo naief mij aan te melden bij deze petitie.
Sinds die tijd krijg ik van allerlij idioten de vraag om ook hun petitie te tekenen.
Ik heb de opsteller van de betreffende petitie gemeld dat dit zeker niet mijn bedoeling was
en dat ik op dit (niet bij link genoemde) forum negatief advies om zijn petitie te tekenen zou uitleggen.

Bij deze dus.
Teken die petitie niet, er zit gewoon een hoop mafkezen achter die er verder weinig nuttigs mee doen.
Verder dit soort voorstellen ook maar meteen van het forum weghalen. niemand schiet er iets mee op

NIET TEKENEN DUS
PG7M Robert

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2525
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Petitie STOP PLC

#44 Bericht door PA3DJS »

Ik denk ook dat het mosterd na de maaltijd is, maar niet geschoten is altijd mis.

De norm (nu EN50561-1) is inmiddels opgenomen als geharmoniseerde standaard onder de EMC directive, en dan moet een overheid met een heel goed verhaal komen om op te treden in geval van onacceptabele hinder/storing.

Een meetopstelling om te bepalen of een PLT apparaat voldoet aan EN50561 is ingewikkelder dan het meten aan bijvoorbeeld een geschakelde voeding. Je moet namelijk signalen aan gaan bieden aan de lichtnetpoort om te kijken of er echt genotched wordt.

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Petitie STOP PLC

#45 Bericht door coolepascal »

pa3kc schreef:Ik heb hier sowieso al niet aan meegedaan. Gedoomed dat het gaat falen.

Coole dat die n00bs achter die website misbruik van je goodwill hebben gemaakt kon je toch ergens wel verwachten.
Jurgen,
Uiteraard heb je gelijk en dat bedacht ik me vooraf ook al.
Maar ik wilde voor de aardigheid eens niet de azijnpisser uithangen.
Nu gelijk genezen van mijn wil nog iets goeds van deze wereld te verwachten.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Plaats reactie