wie heeft (of had) de kpn experiabox TG 789 van kpn

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
ad pa3fbi
Berichten: 83
Lid geworden op: 24 aug 2009, 21:07
Roepletters: pa3fbi
Locatie: Dordrecht

wie heeft (of had) de kpn experiabox TG 789 van kpn

#1 Bericht door ad pa3fbi »

Hallo mede stijders in de emc ellende,

Na veel gedoe (zie ruis van 160 tot 15 meter), en de uiteindelijke aanschaf van een ft 817 om te peilen, erachter gekomen dat de experiabox TG 789 (zwarte voorkant) van kpn bij de overburen het probleem veroorzaakt. (op 20m is het s8)
Heeft iemand ook deze experiabox, en stoort dit ook ?
Ad, pa3fbi

vind de qrm, voordat de qrm jouw vind... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: wie heeft (of had) de kpn experiabox TG 789 van kpn

#2 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ik heb wel een 780. Maar nog niet geluisterd of ie ook stoort op HF. Moet ik 'em later vandaag even uitzetten.


Juul - PE0GJG
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Paul PD0PSB

Re: wie heeft (of had) de kpn experiabox TG 789 van kpn

#3 Bericht door Paul PD0PSB »

Geschakelde adapter voor een "ouderwetse" transformator variant omruilen doet vaak wonderen.

73
Paul
PD0PSB

Gebruikersavatar
ad pa3fbi
Berichten: 83
Lid geworden op: 24 aug 2009, 21:07
Roepletters: pa3fbi
Locatie: Dordrecht

Re: wie heeft (of had) de kpn experiabox TG 789 van kpn

#4 Bericht door ad pa3fbi »

Hallo Paul en mede strijders in de emc ellende...

Ik weet het, maar de buurman wil niet meewerken, anders had ik er al een gewoon trafo voedingkje aangehangen, ik heb het (weer) gemeld bij het at, ik hoop nu dat meer amateurs deze experiabox van kpn hebben, als deze bij hen niet stoort, dan is er bij de overburen iets niet goed aan.
(Dat is het natuurlijk al, anders zou het ding niet storen... :evil: ), maar misschien is het ook de combinatie met een bepaalde computer ?

kpn sluit de burger aan, en ons af... :evil:

Ad, pa3fbi

vind de qrm, voordat de qrm jouw vind... :mrgreen:

PE1LGW
Berichten: 973
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: wie heeft (of had) de kpn experiabox TG 789 van kpn

#5 Bericht door PE1LGW »

Problemen zijn simpel op te lossen KPN bellen en een nieuwe laten plaatsen.
Zeker als dit wordt aan gegeven, zijn ze heel welwillend.

Deze ervaring heb ik, ik had ook een tg789, ze wilde deze niet eens retour
Heb nu een mooie witte staan.

Pe1lgw
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Gebruikersavatar
ad pa3fbi
Berichten: 83
Lid geworden op: 24 aug 2009, 21:07
Roepletters: pa3fbi
Locatie: Dordrecht

Re: wie heeft (of had) de kpn experiabox TG 789 van kpn

#6 Bericht door ad pa3fbi »

Hallo mede strijders in de emc ellende...

Probleem is dat het of de experiabox is, of de computer, de buurman is boos en wil niet meer meewerken, dus ik kan kpn wel bellen, maar misschien is het de computer.
Daarom wilde ik weten of er meer amateurs zijn die storing van de experiabox hebben.
Reeds 2x gemaild naar het at, maar nog geen antwoord gekregen, behalve dan dat het naar "de afdeling" is gestuurd.
Ik kan wel aan de buitenmuur met de ft 817 en een loop antenne de plaats aanwijzen waar de experiabox aan de binnenzijde is gemonteerd.
Dat is ook raar, want bij de andere huizen van hetzelfde type zit de internet boel in de meterkast...
Het gaat over een aansluiting met glasvezel.

Ad, pa3fbi

vind de qrm, voordat de qrm jouw vind... :evil:

Paul PD0PSB

Re: wie heeft (of had) de kpn experiabox TG 789 van kpn

#7 Bericht door Paul PD0PSB »

Volslagen achterlijk dat wij zélf van AT en KPN bij zo'n "boze buurman" de voet tuseen de deur moeten zetten om te checken of het wellicht ongenotchde PLC betreft.

Dit land gaat ten onder aan zelf-regulering.

73
Paul
PD0PSB

Gebruikersavatar
ad pa3fbi
Berichten: 83
Lid geworden op: 24 aug 2009, 21:07
Roepletters: pa3fbi
Locatie: Dordrecht

Re: wie heeft (of had) de kpn experiabox TG 789 van kpn

#8 Bericht door ad pa3fbi »

Hallo mede strijders in de emc ellende:

Onderstaande brief aan at en kpn verstuurd.

Zoals Paul al direct melde in het onderwerp:”ruis van 160 tot 15 meter”, de voedingsadapter vervangen door een trafo type…, lees de rest van het verhaal ook daar verder om te zien wat er allemaal gebeurd is…

dvs-za@kpn.com

Geachte mijnheer, mevrouw,

Op het adres te Dordrecht bij de fam. is een experiabox welke storing veroorzaakt op mijn korte golf ontvangst.
Het agentschap telecom is al 3x in de straat komen meten, om er achter te komen dat het probleem op boven genoemd adres zit.
Die experiabox en de voeding (als het waar is), schijnt al eens vervangen te zijn, dit hielp niet, natuurlijk niet, want er wordt dezelfde techniek gebruikt.
Wat zou moeten gebeuren is het volgende:
Het vervangen van de voedings adapter (schakelend type), door een type met een gewone transformator.
De fam. is boos, en wil met mij niet meewerken, maar er moet toch iets gebeuren, dat de monteur van kpn ze een middag heeft laten wachten zonder ze te bellen dat ze niet kwamen, daar kan ik niets aan doen…
Tevens nog de vraag of deze experia box een ingebouwde plc/home plug heeft, en zo ja, of dat op afstand uit te schakelen is, omdat dit home plug gebeuren door de familie niet gebruikt wordt, ze hebben wifi.
Ik hoop snel een reactie van u te krijgen, ik ben het namelijk zat…, en dan druk ik me nog netjes uit…

Met vriendelijke groet,
Ad van Drunen

73, Ad pa3fbi

tja, de qrm vind jouw eerder, dan jij de qrm... :evil:

Gebruikersavatar
ad pa3fbi
Berichten: 83
Lid geworden op: 24 aug 2009, 21:07
Roepletters: pa3fbi
Locatie: Dordrecht

Re: wie heeft (of had) de kpn experiabox TG 789 van kpn

#9 Bericht door ad pa3fbi »

Hallo mede strijders in de emc ellende...

Hieronder de mail van kpn op mijn nog steeds voortdurende storingsmelding:

" Geachte heer van Drunen,

Ik heb contact gehad met de heer xxx en ik ga hem een aangepaste set
(met notches) toesturen deze worden namelijk wel gebruikt voor de TV boven. Onze
modems hebben geen ingebouwde plc.
De voedingsadapter en modem zijn al drie keer vervangen dus die kunnen inmiddels
uitgesloten worden als storingsbron.
Met vriendelijke groet, xxx "

Het blijkt dus dat de overbuurman achter de rug van het at gewoon de home plug weer in het stopcontact heeft gedaan, terwijl hij tegen mij zegt dat hij nergens van af weet... :evil:

Maar goed, we wachten het af, kpn zou hem moeten verplichten de oude plc terug te sturen, deze worden volgens mij binnenkort toch verboden, als ik zo de text op ham news lees over het aanpassen van de telecom wet (tw), zodat deze in mijn buurt geen ellende meer kan geven,(alleen misschien ergens anders weer wel...)

Ik heb 3 huizen verder nog een plc van kpn gevonden, deze buren zijn er niet tevreden over, ik ga daar a.s. weekend een utp kabel aanleggen, dat noemen ze tegenwoordig een "win win situatie" ...

Wordt weer vervolgd... :mrgreen:

het amateur bolwerk slaat terug... :mrgreen:

Ad, pa3fbi

Gebruikersavatar
ad pa3fbi
Berichten: 83
Lid geworden op: 24 aug 2009, 21:07
Roepletters: pa3fbi
Locatie: Dordrecht

Re: wie heeft (of had) de kpn experiabox TG 789 van kpn

#10 Bericht door ad pa3fbi »

Hallo mede strijders in de emc ellende...

Ik kreeg nog een mail van het at dat bij meting aan de experiabox en de voeding deze in orde is, en dat het probleem de plc is.
Kpn had al beloofd een genotchte plc naar de overburen te sturen.
Nogmaals gemaild naar kpn met de vraag of er een mogelijkheid is dat de oude plc terug gaat naar kpn.
Ik kreeg het antwoord dat in de loop van volgende week de oude plc set wordt opgehaald bij de "liegbeest" overbuurman... :mrgreen:
Dus dat is dan weer netjes... :wink:
Dus hiermee hoop ik dat er een einde is gekomen aan mijn storings probleem... :?
We wachten dus de a.s. week af.

Ad, pa3fbi

tja, de qrm vind jou eerder, dan jij de qrm... :evil:

Gebruikersavatar
ad pa3fbi
Berichten: 83
Lid geworden op: 24 aug 2009, 21:07
Roepletters: pa3fbi
Locatie: Dordrecht

Re: wie heeft (of had) de kpn experiabox TG 789 van kpn

#11 Bericht door ad pa3fbi »

Hallo mede strijders in de emc en antenne plaatsings problemen...

Hieronder de text verstuurd aan at, kpn en de veron emc commissie:

"Geachte mijnheer,

Ik heb overleg gehad met het at, die heeft mij verteld dat ik weer contact met u moet opnemen in de zaak plc te Dordrecht.
De storing is niet opgelost, terwijl het at al na het bezoek op nr. xxx gemeld heeft dat de plc het probleem is en niet de voeding van de experia box, of de experia box zelf.
Het at zegt dat de kpn een monteur langs moet sturen, daar een genotchte plc set moet plaatsen, en de oude set mee moet nemen.
Dhr. xxx heeft ook gezegd dat het tot nu toe nooit een probleem is geweest om de zaak zo af te handelen, dus ik begrijp niet wat er nu verkeerd gaat, waarschijnlijk is er geen set geleverd, of de buurman heeft de 2e set ook in gebruik genomen, en is de oude niet geretourneerd naar kpn.
Het feit dat er bij kpn geen terugkoppeling plaatsvind over wat er geplaatst wordt en wat er terug gehaald wordt, vond dhr. xxx ook al erg vreemd: "zo leid je geen bedrijf, dat wordt een puinhoop "...
Ook het feit of de buurman wel of niet wil meewerken is niet aan de orde, kpn heeft daar apparaten die storen, en die dienen vervangen te worden, waar is anders het meldpunt dvs-za@kpn.com voor ?
Dus ik hoop dat het nu snel opgelost wordt...

Met vriendelijke groet,"

zie ook hamnews.com, voor de laatste nieuwe emc dreigingen...
Wat een bananen republiek is de wereld toch...

de qrm vind jouw eerder, dan jij de qrm... :evil:

Plaats reactie