Kabaal in Kraggenburg

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Kabaal in Kraggenburg

#1 Bericht door PA0ETE »

Het onderstaande bericht van woensdag 1 mei 2013, is zowel amusant als triest. (Ik kreeg het toegestuurd door een bekend amateur uit een andere polder, thanks Hans!) Ik heb het nog het meeste te doen met die arme spaarlamp. Het zal je toch maar overkomen dat je leegloopt...

Zendmast bezorgt Kraggenburgers hoofdbrekens

Kraggenburg - Een constante piep, hoofdpijn, vermoeidheid en storende televisies en computers. Enkele buren rondom de Finsestraat in Kraggenburg hebben er al jaren last van. Zij denken dat de zendmast van buurman P. van 't Westende de oorzaak is.

Maar de buurman is zich van geen kwaad bewust. 'Het zit tussen hun oren'.

De buren - drie gezinnen in totaal - laten het er echter niet bij zitten en zijn een flyeractie begonnen. Vorige week brachten ze zo’n 150 stuks rond in de buurt om te kijken of er meer mensen last hebben van vage klachten, die mogelijk te maken hebben met de zendmast. Meer dan acht huishoudens meldden daarop al dezelfde problemen.

Want bewijs maar eens dat die klachten daar vandaan komen. Buurvrouw Marjan Pul: 'Het Agentschap Telecom van het ministerie zegt glashard dat de medische klachten klinken als science fiction. En de huisarts doet het af als toeval. De technische problemen liggen volgens het agentschap aan onze eigen apparatuur'.

Vast staat in ieder geval dat er een hoge zendmast in de achtertuin van Van 't Westende staat. 'Die mast staat er al sinds 1986', zegt hij. 'Hij zendt maximaal twee minuten per dag een signaal uit. Dat is vergelijkbaar met het zendvermogen van een telefoon. Dus erg weinig'.

Wat hij daar nou precies mee doet, is niet helemaal duidelijk. 'Het is mijn hobby, ik vergaar er informatie mee die ik gebruik'. Volgens de omwonenden bouwde Van 't Westende twee jaar terug een uitschuifbare mast erbij, maar die moest hij op straffe van een dwangsom verwijderen.

Buurvrouw Tina Hulsebos: 'Dat is ook wel gebeurd, maar hij heeft het materiaal uit die nieuwe mast gewoon in de oude gestopt'. Haar man is oud-militair en was daar werkzaam in de telecommunicatie. 'Hij heeft ‘s avonds wel eens veertig volt gemeten met een speciale kippengaasmethode en een multimeter. Dat is een enorme piek'.

De medische klachten rijzen inmiddels de pan uit, stellen de omwonenden. Buurvrouw Geesje Westerhof: 'Ik woon hier sinds 2011 en heb sindsdien last van hoofdpijn, irritaties, slapeloosheid. Als we het dorp uit zijn, is dat over. Mijn zoontje hoort piepgeluiden in zijn hoofd, die hij niet kan beschrijven. Vooral in de weekenden en 's avonds'.

Daarnaast zijn er veel technische storingen. Tv-schermen die van kleur veranderen, pc’s die vastlopen, spaarlampen die snel leeglopen. Hulsebos: 'Druk op het hoofd, piep in het hoofd, een bromtoon, lusteloosheid, onbehaaglijk voelen, hoofdpijnaanvallen,spier- en gewrichtspijn en slecht zien horen er ook bij. En zo zijn er nog veel meer te noemen'.

Maar Van 't Westende vindt dat het allemaal wel meevalt. 'Mensen die er wel last van hebben moeten naar de dokter. En de dokter zal hen vertellen dat het tussen hun oren zit'.

Het originele artikel:
http://www.flevopost.nl/nieuws/noordoos ... ekens.html

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kabaal in Kraggenburg

#2 Bericht door PA0ETE »

Maar, hoe liep dit verhaal nu af? Nou niet goed.

Nee de amateur of zijn vrouw hoefden niet op de brandstapel. Maar wel moest de zendmast weg.

Zendmast moet weg
Kraggenburg 24 september 2013

Een zendmast aan de Finsestraat in Kraggenburg moet daar weg, omdat de mast er illegaal blijkt te staan. De mast staat er al bijna 43 jaar, maar volgens de gemeente Noordoostpolder is nu gebleken dat er nooit een vergunning voor is verleend.

Na een klacht uit de buurt heeft de gemeente nu besloten dat de mast weg moet. De eigenaar van de mast, een zendamateur, laat weten dat hij bezwaar gaat maken tegen die beslissing. Hij zegt dat de gemeente hem 43 jaar geleden mondeling toestemming heeft gegeven voor het plaatsen van de zendmast.

Omwonenden klagen al langere tijd over gezondheidsproblemen, die door de antenne veroorzaakt zouden worden. Onderzoek van het Agentschap Telecom heeft uitgewezen dat de installatie aan alle technische normen voldoet.

http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/10 ... t-moet-weg

Theo

Re: Kabaal in Kraggenburg

#3 Bericht door Theo »

Wat en verhaal met een hoog SBS6 news gehalte.
Wat leven we toch in een bananen land, ongelofelijk.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kabaal in Kraggenburg

#4 Bericht door PA0ETE »

spaarlamp.jpg
spaarlamp.jpg (10.78 KiB) 9629 keer bekeken
"Ik ben een spaarlamp en het lijkt soms of ik leegloop... Ik ben ook zo draaierig"

Theo

Re: Kabaal in Kraggenburg

#5 Bericht door Theo »

ja die is helemaal leuk om te onthouden.
En dat van het kippengaas meter, heerlijk.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kabaal in Kraggenburg

#6 Bericht door PA0ETE »

ja maar dat ze mijn achternaam dan voor die meting misbruiken :-)

Hier de site van degene die zo schrander was om dit bericht op te merken:

http://hamgear.wordpress.com/2013/09/25 ... itchforks/

Gebruikersavatar
pa8w
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 dec 2011, 21:30
Roepletters: PA8W
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Kabaal in Kraggenburg

#7 Bericht door pa8w »

Ik lijd ook al lang aan alle genoemde klachten.
Is niet verergerd sinds ik zendamateur ben geworden.
Mijn spaarlampen zijn gelukkig nog niet leeggelopen. Mijn spaarpot echter wel!
:?
Maar voor alle zekerheid ga ik morgen ook maar eens een rol kippengaas halen.
Enig idee hoe je je multimeter erop aansluit?
En in welke mode moet hij staan? DC of AC volts?

Gr.Wil
Let op: website verhuisd naar: http://www.paluidsprekers.nl/pa8w/index.html

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kabaal in Kraggenburg

#8 Bericht door PA0ETE »

Ik sprak nog een echte expert (eentje van de praktijk, dat zijn altijd betere dan die van kantoor) en die vertelde dat je beter de Parijse mode kon hebben. De mode uit Londen kan soms zo ongevoelig overkomen...

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kabaal in Kraggenburg

#9 Bericht door PA0ETE »

Ik word altijd reuze balorig van dit soort berichten.

(*ik wil eigenlijk iets slopen*)

Heeft iemand nog wat leeggelopen spaarlampen voor me? Dan kan ik die lekker op de douchevloer kapot gooien!

TheoDorus
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2012, 11:54

Re: Kabaal in Kraggenburg

#10 Bericht door TheoDorus »

Misschien zitten de klagers met hun piep tussen de oren tussen hun stralende home plugs! :lol:
Maar de amateur is er weer mooi klaar mee!

Gebruikersavatar
KHoos
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2013, 08:29
Roepletters: PE4KH
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kabaal in Kraggenburg

#11 Bericht door KHoos »

PA0ETE schreef:Een zendmast aan de Finsestraat in Kraggenburg moet daar weg, omdat de mast er illegaal blijkt te staan. De mast staat er al bijna 43 jaar, maar volgens de gemeente Noordoostpolder is nu gebleken dat er nooit een vergunning voor is verleend.
En als dan de rare problemen blijven gaan allerlei mensen hun excuses aanbieden aan de zendamateur en helpen om een vergunning voor een nieuwe mast te krijgen?
Koos van den Hout callsign PE4KH

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Kabaal in Kraggenburg

#12 Bericht door Dennisd »

te gestoord verhaal om te geloven bijna :roll:

http://www.stopumts.nl/doc.php/Verhalen ... eert_buurt

PA1LH
Berichten: 960
Lid geworden op: 24 nov 2012, 13:44
Locatie: JO11TM

Re: Kabaal in Kraggenburg

#13 Bericht door PA1LH »

Dat vraag ik me dus ook af, gaan die mensen op zijn minst excuses aanbieden aan die meneer, als blijkt dat zonder die mast hun klachten er nog steeds zijn ?
Zou er ook niemand op het idee zijn gekomen om eens verder daar rond te gaan kijken waar het eventueel nog meer vandaan kan komen?
Of zouden ze er nu allemaal rondhuppelen met aluhoedjes op het hoofd ....
Leon - PA1LH.

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Kabaal in Kraggenburg

#14 Bericht door Dennisd »

Volgens mij maakt elke weldenkende advocaat hier gehakt van.
zou wel sieren als de beste man wordt bijgestaan door de Veron en of Vrza
het is niks anders als een moderne heksenjacht.

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Kabaal in Kraggenburg

#15 Bericht door coolepascal »

Als de mast al 43 jaar staat geld gewoon het gewoonte recht (25 jaar)
Bovendien moet aangetoont worden dat de oorzaak bij de amateur ligt.
Het is simpel vast te stellen... de man twee weken zendverbod opleggen... blijkt vervolgens het ongelijk dan de man een forse schadevergoeding uitkeren.

Kortom een hoog Telegraaf gehalte... vervolgopmerking fatsoenshalve zelf gecencureerd.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Plaats reactie