Kabaal in Kraggenburg

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kabaal in Kraggenburg

#16 Bericht door PA0ETE »

Wat hij gewoon zou moeten doen is nu met een antenne op zolder gaan zenden en dat zeer veelvuldig en met het zendvermogen wat maximaal is toegestaan. Hier een officiële acte van op laten maken, bijvoorbeeld door een notaris. En verder netjes het (vele) aantal uitgezonden 'testuren' loggen. Uiteraard in de buurt helemaal niets over deze dingen vertellen.

Vervolgens komen alle opgeluchte reacties los op stopUMTS, in het lokale sufferdje en op de sociale media staat dat alle gezondheidsproblemen dankzij het gemeentebestuur dat dat toch maar even mooi geflikt heeft inmiddels als sneeuw voor de zon zijn verdwenen. Met die informatie stap je dan naar de rechter. Eens kijken hoe de bewijslast dan ligt ;-)

Daarna kan hij als positief bijeffect een carriere beginnen met een alternatief praktijkje en adverteren met deze tekst "Met mijn hoogfrequentbehandeling help ik iedereen van zijn hoofdpijnklachten af" Bewezen tijdens rechtszaak! ;-)

Paul PD0PSB

Re: Kabaal in Kraggenburg

#17 Bericht door Paul PD0PSB »

Aangezien de bewoners van deze buurt duidelijk hypersensitief zijn voor EM velden, zou ik als burgemeester voorstellen om -bij wijze van proef- de netspanning gedurende een jaar in deze straat uit te schakelen.

Wellicht dat veel gezondheidsklachten dan verdwijnen.

Soms zijn drastische maatregelen noodzakelijk bij calamiteiten.

73
Paul
PD0PSB

Gebruikersavatar
pa8w
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 dec 2011, 21:30
Roepletters: PA8W
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Kabaal in Kraggenburg

#18 Bericht door pa8w »

Precies,
Misschien voelen ze zich beter bij de walm van een petroleumlampje.
Voordeel is ook dat ze zich dan niet zo makkelijk meer ziek kunnen lezen op Stopumts.

Als mensen zich eenmaal iets in hun hoofd hebben geplant dan is het verdomd moeilijk weer eruit te krijgen.
De term heksenjacht is hier volkomen op zijn plaats.

Ik denk wel dat het tijd wordt dat eens een paar goede, wetenschappelijk onderbouwde tests naar buiten worden gebracht.
Liefst uitgevoerd door deskundigen uit beide kampen.
Dan hebben we eindelijk wat helderheid over het onderwerp, wat overigens niet garandeert dat iedereen de uitkomst gaat geloven..

Gr.
Wil.
Let op: website verhuisd naar: http://www.paluidsprekers.nl/pa8w/index.html

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Kabaal in Kraggenburg

#19 Bericht door pa3kc »

De mensen in die straat vergeten dat ze zelf omringend worden continue door radio golven van hun eigen apparatuur:

Wifi, bluetooth, gsm/umts, lpd devices, PLC enz...

RF is good 4 you! 8)

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kabaal in Kraggenburg

#20 Bericht door PA0ETE »

Ik haal in dit kader nog wel eens de door velen als heilzame behandeling ervaren diathermie bij de fysiotherapeut aan.

Bij de praktijk hier tegenover hebben ze daarvoor speciaal een HF-dichte kamer. Er staat een kast in die ruimte en daar komt 800W vermogen uit op 2400 MHz. Dat gaat met twee korte kabeltjes naar twee pad's van geleidend rubber, en dat wordt zo op de huid gebruikt om de spieren van binnenuit op te warmen. De behandeling wordt al sinds de jaren 40 gegeven, en ondanks al dat enge hoogfrequent in de nabijheid van bijvoorbeeld vele topsporters, hebben die in de jaren daarna zelfs nog gewoon gezond kroost tot stand weten te brengen.

HF-neuroten, die van de hoofdpijn zeg maar, willen dan nog wel eens beginnen over dat er sprake is van zogenaamd "gezond hoogfrequent" en "ongezond hoogfrequent". Dat apparaat van de fysio heeft dan dat gezonde hoogfrequent en alle zendantennes hebben per definitie dat ongezonde, maar daar heb ik in het cursusboek van de VERON destijds nooit iets over gelezen. Als iemand weet hoe dat zit dan hoor ik het graag...

Gebruikersavatar
KHoos
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2013, 08:29
Roepletters: PE4KH
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kabaal in Kraggenburg

#21 Bericht door KHoos »

Twee dingen vallen me aan dit verhaal wel op:

Nergens staat een betere foto van de antenne dan die van google streetview, waarop volgens mij slecht te zien is of de antenne wel of niet een vergunning nodig zou hebben. Even anders kijken in streetview geeft een iets minder slecht beeld: https://maps.google.nl/maps?q=Finsestra ... ,,0,-11.32.

En uit de toonzetting van het eerste artikel krijg ik ook het gevoel dat er meer onenigheid tussen de zendamateur en de buurt speelt.
Koos van den Hout callsign PE4KH

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Kabaal in Kraggenburg

#22 Bericht door Dennisd »

misschien zit de beste man ook hier.?

tegenover hem woont aan de antenne te zien een cb,er , en anderhalve straat naast de om,staat een net zo hoge mast
wie zegt dat juist deze amateur ,dan stoort tussen de oren van die mensen? :wink:

https://www.google.nl/maps/preview#!dat ... !2e0&fid=5
nogmaals,elke goedgebekte advocaat maakt hier toch gehakt van.

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kabaal in Kraggenburg

#23 Bericht door Randy »

De antenne is niet vergunningsvrij, maar dit wel makkelijk te maken. Er volgt trouwens nog een hoorzitting bij de gemeente heeft de eigenaar aangegeven.

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: Kabaal in Kraggenburg

#24 Bericht door Marco »

De hoorzitting is in Emmeloord 16 oktober om 10:15

Mocht je in de buurt zijn en aanwezig willen zijn. Het steunt altijd de zendamateur waar het over gaat.

Marco

pd0kym

Re: Kabaal in Kraggenburg

#25 Bericht door pd0kym »

coolepascal schreef:Als de mast al 43 jaar staat geld gewoon het gewoonte recht (25 jaar)
Bovendien moet aangetoont worden dat de oorzaak bij de amateur ligt.
Het is simpel vast te stellen... de man twee weken zendverbod opleggen... blijkt vervolgens het ongelijk dan de man een forse schadevergoeding uitkeren.

Kortom een hoog Telegraaf gehalte... vervolgopmerking fatsoenshalve zelf gecencureerd.
uiteraard moet het zend verbod niet bekend worden in de buurt en de amateur moet gewoon volhouden dat nog steeds bezig is met zijn hobby , anders krijg je het placebo effect en zijn alle problemen opeens als sneeuw voor de zon verdwenen.

gewoon de apparatuur onder toezicht van een advocaat voor een paar weken uitzetten , zonder bekend te maken .
blijven de klachten dan ligt het dus duidelijk aan iets anders

Gebruikersavatar
PH4CK
Berichten: 586
Lid geworden op: 29 sep 2006, 16:30
Locatie: JO22XK

Re: Kabaal in Kraggenburg

#26 Bericht door PH4CK »

Ik denk dat het probleem veroorzaakt wordt door de geheimzinnige cirkels op het begin en einde van de straat.
denk maar eens aan Stonehenge e.d. :shock:
het moet kunnen anders kan het niet
Denk in oplossingen, niet in problemen

wilco
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2015, 15:45

Re: Kabaal in Kraggenburg

#27 Bericht door wilco »

:evil: vandaag 7-5-2015 kan een nieuwe episode worden toegevoegd.
ik ben niet zo van de stukjes schrijven omdat ik er te dicht bij sta.

Maar werkelijk tijdens de hoorzitting heb ik met verbijstering geluisterd naar het betoog van de gemeentelijke advocaat. De gemeente erkend dat er geen sprake is van eventuele storingen of het bewijzen er van. Wat de reden is is dat het een horizon vervuiling is. laten we al de windmolens aan de dijk dan maar buiten beschouwing laten want als we het dan toch over vervuiling hebben. Maar goed de gemeente heeft dus als beslissing bedacht dat hij wel aan de muur mag komen. Om dat het dan volgens artikel 10 wel vergunning vrij mag zijn. de mast stond er al voor dat ik geboren werd en is in der tijd door mondelinge overeenstemming geplaatst en op 03-11-1968 was de mast al een tijdje in gebruik. De reden dat ik dit exact weet is dat ik de zoon in kwestie ben. Vroeger werd daar ook niet zo moeilijk over gedaan ik denk dat ze zijn vergeten hoe belangrijk het zendamateuristme eigenlijk is geweest en eigenlijk nog is.

neem een greep uit de oude doos contact onderhouden met Engeland tijdens de oorlog. Het contact leggen met Zeeland in 1953 tijdens de watersnoodramp. Er werd in de film "de Storm" gesuggereerd dat dit middels telefoon gegaan zou zijn echter wij weten wel beter dat dit Radioamateurs waren. Zo hebben radio onderzoek en experimenten ook een grote bijdrage geleverd aan Wifi en Bluetooth. en in de laatste plek wil ik nog aanhalen dat het onderzoek naar de verdwenen vlucht MH370. Zendamateurs betrokken bij MH370 onderzoek. Deskundigen van de Amerikaanse Marine, die helpen bij het zoeken naar de verdwenen Malaysian vlucht MH370, hebben het programma voor signaalverwerking en -analyse Spectrum Lab van Wolf Büscher – DL4YHF gebruikt om de recent gehoorde ‘pings’ op 37,5 kHz te analyseren die van de ‘black box’ van dat vliegtuig afkomstig kunnen zijn. (bron VERON)

Wat me wel opvalt is dat de bewuste overburen niet alleen met "de zendamateur" overhoop liggen. Ik ben niet uit om ze in een kwaad daglicht te stellen zo zijn we niet. Allen vind ik het een persoonlijk drama voor iemand die met hart en ziel iets probeert neer te zetten. En zijn levenswerk op deze manier door een buren ruzie de grond in geboord te zien worden. Hoe kom je over als je tegen UMTS bent maar wel gebruik maakt van Wifi en van GSM verkeer. ergens heb je dan in al de commotie toch wel ergens een verkeerde afslag genomen. Er zijn in de zelfde straat veel meer families die ze niet kunnen luchten of zien.

Vandaag werd dan ook nog eens even dunnetjes aangehaald welke lichamelijke klachten of ze hadden. Ik denk dat ik straks de Gemeente aansprakelijk ga stellen. Namelijk nadat ik het ouderlijk huis heb verlaten en naar Emmeloord gegaan ben. Ben ik zelf met mijn gezondheid aan het sukkelen gegaan. (misschien HF gebrek in de buurt) Soms denk ik wel eens we leven toch in een vrij land ? en dan is er 1 die je het zwijgen op probeert te leggen. het is Laakbaar dat de gemeente Noordoostpolder zich op deze manier in de media profileert. de welstands-commissie moet per geval bekijken wat en hoe. Echter in 2007 is er een uitspraak geweest ook over een mast. en deze uitspraak is letterlijk overgenomen. Is er een degelijk onderzoek gedaan ? Ik kan jullie bevestigen dat dit onderzoek nooit is geweest en moest ook de gemeente erkennen dat deze maten en schattingen hij had deze niet aan het dossier toegevoegd. En binnen de Dorpskern waren masten van deze omvang niet wenselijk. Echter de zelfde gemeente had wel een vergunning afgegeven voor een mast die 36 meter hoog was deze is na 2001 verwijderd maar kon zonder problemen een decennia blijven staan.

ok dat was een ontvangst antenne het maakt niet uit of je zend of ontvangt lijkt me een mast is een mast. Dus meet de gemeente Noordoostpolder met 2 maten. Jammer had meer van ze verwacht. De rechter buigt zich nu over deze zaak en over 6 weken is er een uitspraak

robbosman
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2015, 21:36

Re: Kabaal in Kraggenburg

#28 Bericht door robbosman »

Hoi Wilco,

Ik ben hier even ingelogd om in de 1e plaats mijn steun te betuigen aan je vader en in de 2e plaats ook om mijn excuses aan te bieden, ik schaam me diep maar [naam verwijderd door elsinga] is mijn volle nicht, dochter van de broer van mijn vader.
Ze is ontzettend haat dragend en levensgevaarlijk ongeacht of je wel of geen familie bent ze zal alles doen om haar grief te halen, haar eigen kinderen willen niet eens met haar omgaan. Haar broers en schoonzussen zijn voor het gerecht gesleept om de erfenis, ik zelf mag 11 november voor de rechtbank komen omdat ze eisen dat ik een opleiding ga betalen die meneer verkloot heeft terwijl er van een dienst verband of mogelijk toekomstige dienst verband geen sprake is of was, zelfs nu mijn bedrijf al 2 jaar failliet is. 7000 euro eisen ze.
Waarom vertel ik dit, om jullie te waarschuwen tegen dit nare mens, die alles en iedereen onderuit zal halen om haar/hun gelijk te krijgen erg geld belust en uit op eigen gewin, wees gewaarschuwd voor haar en [naam verwijderd door elsinga] en hun duistere praktijken. Vraag me af of de uitbouw aan dat huis wel officieel is en of dat Hollywood gedoe wel mag in een woonhuis.

Sterkte en veel zend plezier.

[mod] Het op de persoon spelen is hier op het forum niet toegestaan. Daarom de namen verwijderd en ik twijfel nog of het hele bericht niet beter verwijderd kan worden... [/mod]

Plaats reactie