kous branden over draad

Alles over antennes en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
kenwoodts50
Berichten: 234
Lid geworden op: 31 mar 2014, 10:45

kous branden over draad

#1 Bericht door kenwoodts50 »

Had gisteren een draad opgehangen ,nu zag ik bij de afwerking dat ie 4 maal gekneust was enkel buitenmantel was eraf (plastic).Dan maar proper kousjes overgebrand ,maar is dit waterdicht ?
De plastic die verwijderd is is ongveer 3 cm ,en de kous die ik gebrand heb is 10cm
Mvg
ON3MK
Maurits

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: kous branden over draad

#2 Bericht door PE2AAB »

Kan wel vocht tussen. Je hebt ook kous met een lijm erin. Die is na verhitten helemaal waterdicht. Wordt ook gebruikt voor grondmoffen met coaxkabels voor televisie bijvoorbeeld.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: kous branden over draad

#3 Bericht door PA0FRI »

kenwoodts50 schreef:Dan maar proper kousjes overgebrand ,maar is dit waterdicht?
Eerst breng ik altijd contactlijm aan voor het verhitten van de kous. Dat deed ik ook bij het herstellen van de traps van een Cushcraft R5 antenne. Bij de laatste controle was alles nog steeds in orde.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

kenwoodts50
Berichten: 234
Lid geworden op: 31 mar 2014, 10:45

Re: kous branden over draad

#4 Bericht door kenwoodts50 »

Bedankt voor jullie antwoord ,zodra de storm komt bedaren zal ik er ineens nieuwe aandoen van dx wire
73,
ON3MK
Maurits

Plaats reactie