Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Triodes4ever
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 jul 2011, 18:44

Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)

#436 Bericht door Triodes4ever »

Mooi met de Subaru's is het boxer geluid. Had ik vroeger in mijn Alfa 33QV, nu heb ik ook weer een boxer maar deze keer met zes cilinders (flat six) in 3.8 liter. Het verbruik is toch wel netjes zo'n 400km op een tank wanneer netjes gereden..

Jeroen PD0JSP
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 mei 2020, 10:47
Roepletters: PD0JSP
Locatie: Beek en Donk

Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)

#437 Bericht door Jeroen PD0JSP »

Triodes4ever schreef:Mooi met de Subaru's is het boxer geluid. Had ik vroeger in mijn Alfa 33QV, nu heb ik ook weer een boxer maar deze keer met zes cilinders (flat six) in 3.8 liter. Het verbruik is toch wel netjes zo'n 400km op een tank wanneer netjes gereden..
Dat ligt eraan hoe groot de tank is :D :wink:

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1829
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)

#438 Bericht door PA2RU »

Triodes4ever schreef:Mooi met de Subaru's is het boxer geluid. Had ik vroeger in mijn Alfa 33QV, nu heb ik ook weer een boxer maar deze keer met zes cilinders (flat six) in 3.8 liter. Het verbruik is toch wel netjes zo'n 400km op een tank wanneer netjes gereden..
Ben wel nieuwsgierig in welke auto dat blok ligt :wink: overigens noemen wij subaristen de 6 cilinder ook wel H6 :idea:
73 René PA2RU

PD0JDG
Berichten: 499
Lid geworden op: 18 okt 2011, 00:27
Roepletters: PD0JDG
Locatie: Parijs

Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)

#439 Bericht door PD0JDG »

Dat kan een Honda (motor), Porsche, Subaru of iets helemaal anders zijn.

Maar we krijgen weer grotere motoren in de toekomst. Fabrikanten betalen liever een boete voor hoge CO2 uitstoot dan niets te verkopen omdat ze geen certificaat krijgen dat ze aan de komende emissie eisen voldoen. Bij gelijke snelheid zal een auto met een grote motor meer CO2 en minder schadelijke gassen uitstoten dan een auto met een kleine motor. De keuze is simpel: niks verkopen of de CO2 boete betalen (door de koper natuurlijk :wink: ).

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)

#440 Bericht door PA0LMD »

PA2RU schreef:
Triodes4ever schreef:Mooi met de Subaru's is het boxer geluid. Had ik vroeger in mijn Alfa 33QV, nu heb ik ook weer een boxer maar deze keer met zes cilinders (flat six) in 3.8 liter. Het verbruik is toch wel netjes zo'n 400km op een tank wanneer netjes gereden..
Ben wel nieuwsgierig in welke auto dat blok ligt :wink: overigens noemen wij subaristen de 6 cilinder ook wel H6 :idea:
3.8 boxer kan toch alleen een Porsche zijn ?
Meten is (z)weten

DK1NL
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 jan 2011, 17:19
Roepletters: DK1NL
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)

#441 Bericht door DK1NL »

Wij rijden een Mercedes C220 combi uit 2010
We hebben hem nu bijna 7 jaar en aan het eind van dit jaar word hij 10 jaar oud.
Vervangen is eigenlijk onzin want hij heeft pas 112.000 km gereden en voor een diesel is dit net niks.
Maar naar 7 jaar wil je toch wat anders en misschien dat we overstappen naar een E-klasse, wel weer een diesel.
73 Marcel DK1NL
QRZ: https://www.qrz.com/db/DK1NL

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)

#442 Bericht door pc1mb »

Een diesel uit 2010 moet je nu inruilen inderdaad, voordat ie niets meer waard is door de milieuzones.

Waarom dan toch weer een diesel bij 10.000km per jaar is me dan weer een raadsel :-)

DK1NL
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 jan 2011, 17:19
Roepletters: DK1NL
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)

#443 Bericht door DK1NL »

pc1mb schreef:Een diesel uit 2010 moet je nu inruilen inderdaad, voordat ie niets meer waard is door de milieuzones.

Waarom dan toch weer een diesel bij 10.000km per jaar is me dan weer een raadsel :-)
Heel simpel, wij wonen in Duitsland en hier doen ze niet zo moeilijk als in Nederland betreffende een diesel.
Daarbij komt dat de wegenbelasting van onze huidige C-klasse euro 5 norm net iets meer dan €300 per jaar kost en voor een E-klasse euro 6 norm zal dit hetzelfde of zelfs nog iets goedkoper zijn.
Met zulke prijzen ga ik echt geen benzine auto rijden en buiten dat, een Mercedes diesel rijdt heerlijk!
73 Marcel DK1NL
QRZ: https://www.qrz.com/db/DK1NL

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)

#444 Bericht door pc1mb »

Eigenlijk bedoel ik júist Duitsland.

De eisen voor een Grüne Plakette voor de grote steden zijn bij diesel véél strenger dan benzine. De blauwe sticker komt eraan met nóg strengere eisen, en vooruitlopend daarop heeft Berlijn al enkele straten met een totaal dieselverbod. Noem dat maar "hier doen ze niet zo moeilijk."

Niettemin, buiten de grote stad snap ik die keuze natuurlijk, al zou ik het zelf dan nog steeds niet doen.

Triodes4ever
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 jul 2011, 18:44

Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)

#445 Bericht door Triodes4ever »

Goed zo Leo!

:-)

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)

#446 Bericht door PA0LMD »

pc1mb schreef:Eigenlijk bedoel ik júist Duitsland.

De eisen voor een Grüne Plakette voor de grote steden zijn bij diesel véél strenger dan benzine. De blauwe sticker komt eraan met nóg strengere eisen, en vooruitlopend daarop heeft Berlijn al enkele straten met een totaal dieselverbod. Noem dat maar "hier doen ze niet zo moeilijk."

Niettemin, buiten de grote stad snap ik die keuze natuurlijk, al zou ik het zelf dan nog steeds niet doen.
Zoals ik het lees betreft het in Berlijn alleen Euro 5 diesels en ouder .
Voor moderne Euro 6d diesels dus geen probleem.
Meten is (z)weten

DK1NL
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 jan 2011, 17:19
Roepletters: DK1NL
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)

#447 Bericht door DK1NL »

Klopt Leo en zo vaak kom ik eigenlijk niet in grote steden, om eerlijk te zijn heb ik er een bloedhekel aan!
73 Marcel DK1NL
QRZ: https://www.qrz.com/db/DK1NL

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 1000
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)

#448 Bericht door PD7P »

Triodes4ever schreef: Had ik vroeger in mijn Alfa 33QV, .
oei...dat roept weer herinneringen op..33QV S....16v :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
ON5RKN
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 dec 2010, 11:59

Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)

#449 Bericht door ON5RKN »

Ford Raptor, mat zwart...

Die heeft kracht genoeg om mijn mobile mast te sleuren

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Wat voor auto rijden we? (of zouden we willen rijden)

#450 Bericht door PA0LMD »

DK1NL schreef:Klopt Leo en zo vaak kom ik eigenlijk niet in grote steden, om eerlijk te zijn heb ik er een bloedhekel aan!
Daar ben ik het helemaal mee eens Marcel en ik blijft lekker genieten van de power van mijn 3 liter diesel.
Meten is (z)weten

Plaats reactie