Coolblue ( bijna ) failliet
-
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:00
- Roepletters: PA0AA
- Locatie: Brunssum - Bonaire
- Contacteer:
Coolblue ( bijna ) failliet
Wat er nu in de "wandelgangen" van het Internet rondzingt, is dat de webwinkel Coolblue nagenoeg failliet zou zijn.
Mijn vraag: Heeft iemand een idee waar je nu terecht kan voor service aan de apparatuur die daar gekocht is ?
Bij de fabrikant ? ( Miele, Bosch, enz... ) Of elders..... 73, PA0AA.
Mijn vraag: Heeft iemand een idee waar je nu terecht kan voor service aan de apparatuur die daar gekocht is ?
Bij de fabrikant ? ( Miele, Bosch, enz... ) Of elders..... 73, PA0AA.
- PA3DAT
- Berichten: 6271
- Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
- Roepletters: PA3DAT
- Locatie: Kampen
- Contacteer:
Re: Coolblue ( bijna ) failliet
Dit lijkt op het Kenwood-topic...
Op https://twinklemagazine.nl/2020/02/cool ... /index.xml lees ik vandaag:
Lees ook de update van 19.30 uur op https://twinklemagazine.nl/2020/02/cool ... /index.xml
Op https://twinklemagazine.nl/2020/02/cool ... /index.xml lees ik vandaag:
Het bedrijf maakt dus winst. Zou het dan tóch failliet gaan?Coolblue presenteerde vorige week zijn jaarcijfers. De omzet kwam uit op 1,48 miljard euro, een toename van 10 procent, onder de streep bleef daar een nettowinst van 15,2 miljoen euro van over.
Lees ook de update van 19.30 uur op https://twinklemagazine.nl/2020/02/cool ... /index.xml
Laatst gewijzigd door PA3DAT op 24 feb 2020, 20:32, 2 keer totaal gewijzigd.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI
- PA0BAK
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
- Roepletters: PA0BAK
- Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
- Contacteer:
Re: Coolblue ( bijna ) failliet
Volgens het nieuws stoppen ze met adverteren, omdat de bevoorrading vanuit China vertraging geeft.
Ze blijven dan ook gewoon doorgaan (volgens het nieuws).
Ze blijven dan ook gewoon doorgaan (volgens het nieuws).
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
-
- Berichten: 2085
- Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
- Roepletters: pe1cmo
- Locatie: Ayamonte (spanje)
- Contacteer:
Re: Coolblue ( bijna ) failliet
En omdat er een tekort aan spullen wordt verwacht (schaarste) gaan de prijzen omhoog.
PE1CMO/EA7LAD
Ayamonte España
Ayamonte España
Re: Coolblue ( bijna ) failliet
Naar mijn weten repareert CB niet zelf en wordt je altijd doorverwezen naar de fabrikant
live starts at 1000 Mhz
- PA3DAT
- Berichten: 6271
- Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
- Roepletters: PA3DAT
- Locatie: Kampen
- Contacteer:
Re: Coolblue ( bijna ) failliet
Slecht topic dit, écht een vorm van nepieuws en de rol van de "social media" daarin...
Eerst wordt geopperd dat het bedrijf failliet gaat, want dat "zingt rond op internet".
Vervolgens wordt er gemeld dat Coolblue "naar mijn weten" niet repareert maar
doorverwijst naar de fabrikant...
Over dat laatste.
Kun je dat onderbouwen, heb je een link? Je schrijft "naar mijn weten", maar weet je het écht?
Want die opmerkingen hier, niet onderbouwd, zijn wel schadelijk voor een bedrijf...
Ik ben eens gaan Googelen... (Had jij eigenlijk ook eerst even moeten doen!)
https://www.coolblue.nl/klantenservice/reparatie
https://reparatie.coolblue.nl/veelgestelde-vragen
Coolblue schrijft zélf:
Reparatieservice
Is het probleem of defect niet direct in de winkel op te lossen? Dan kunnen we het product voor je repareren. We zullen samen het product bekijken en noteren wat er mis mee is, zodat we dit aan onze reparateur kunnen doorgeven.
Bron: https://www.coolblue.nl/winkels/reparatie-en-service
Overigens is doorverwijzen naar de fabrikant onwettig, lees verder over consumentenrecht:
https://www.ictrecht.nl/blog/mag-een-wi ... e-garantie
https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... k-product/
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... tietermijn
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... tietermijn
Tot besluit: wij hebben prima ervaringen met Coolblue. Vandaag besteld, morgen de nieuwe wasmachine
afgeleverd door 2 sterke mannen. Die pakken 'm uit, nemen de verpakkingstroep mee terug, sjouwen
'm naar boven, koppelen de oude/kapotte wasmachine af (zo'n loodzware oude Miele) en nemen die
mee in de vrachtauto om af te voeren. Perfect!
Mijn advies: denk ook even na vóór je iets viraal laat gaan op social media!
Eerst wordt geopperd dat het bedrijf failliet gaat, want dat "zingt rond op internet".
Vervolgens wordt er gemeld dat Coolblue "naar mijn weten" niet repareert maar
doorverwijst naar de fabrikant...
Over dat laatste.
Kun je dat onderbouwen, heb je een link? Je schrijft "naar mijn weten", maar weet je het écht?
Want die opmerkingen hier, niet onderbouwd, zijn wel schadelijk voor een bedrijf...
Ik ben eens gaan Googelen... (Had jij eigenlijk ook eerst even moeten doen!)
https://www.coolblue.nl/klantenservice/reparatie
https://reparatie.coolblue.nl/veelgestelde-vragen
Coolblue schrijft zélf:
Reparatieservice
Is het probleem of defect niet direct in de winkel op te lossen? Dan kunnen we het product voor je repareren. We zullen samen het product bekijken en noteren wat er mis mee is, zodat we dit aan onze reparateur kunnen doorgeven.
Bron: https://www.coolblue.nl/winkels/reparatie-en-service
Overigens is doorverwijzen naar de fabrikant onwettig, lees verder over consumentenrecht:
https://www.ictrecht.nl/blog/mag-een-wi ... e-garantie
https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... k-product/
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... tietermijn
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... tietermijn
Tot besluit: wij hebben prima ervaringen met Coolblue. Vandaag besteld, morgen de nieuwe wasmachine
afgeleverd door 2 sterke mannen. Die pakken 'm uit, nemen de verpakkingstroep mee terug, sjouwen
'm naar boven, koppelen de oude/kapotte wasmachine af (zo'n loodzware oude Miele) en nemen die
mee in de vrachtauto om af te voeren. Perfect!
Mijn advies: denk ook even na vóór je iets viraal laat gaan op social media!
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI
Re: Coolblue ( bijna ) failliet
Je koopt altijd garantie bij de fabrikant!!
De handelaar is maar een tussenpersoon , en doet moeilijk als het apparaat niet bij hem gekocht is, terwijl dit niet hoeft.
De handelaar is maar een tussenpersoon , en doet moeilijk als het apparaat niet bij hem gekocht is, terwijl dit niet hoeft.
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!
Re: Coolblue ( bijna ) failliet
Dit is niet waar. Als particulier koop jij bij een leverancier. Deze is altijd jouw aanspreekpunt en tevens verantwoordelijk voor garantie gevallen. Of de leverancier dit afhandelt bij de fabrikant heeft de consument niets mee te maken.
Als voorraad houder heeft een leverancier een product soms al langer als een jaar op voorraad staan. Dan is de fabrieksgarantie in principe voorbij wanneer jij als onschuldige koper dat product koop. Zou je dus bij de fabrikant niet terecht kunnen. Onzin, jou leverancier is altijd verantwoordelijk.
Dit is in de wet geregeld. Consumentenrecht/bescherming.
Als voorraad houder heeft een leverancier een product soms al langer als een jaar op voorraad staan. Dan is de fabrieksgarantie in principe voorbij wanneer jij als onschuldige koper dat product koop. Zou je dus bij de fabrikant niet terecht kunnen. Onzin, jou leverancier is altijd verantwoordelijk.
Dit is in de wet geregeld. Consumentenrecht/bescherming.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!
Re: Coolblue ( bijna ) failliet
De garantie gaat in de moment dat het product wordt verkocht! Het mag dan al een jaar op stok liggen.
Stel je voor dat je een auto einde reeks uit de etalage koopt die er al enige maanden instaat. Dus je garantie word ingekort? Geloof ik niks van.
Stel je voor dat je een auto einde reeks uit de etalage koopt die er al enige maanden instaat. Dus je garantie word ingekort? Geloof ik niks van.
Re: Coolblue ( bijna ) failliet
zo werkt het inderdaad, voor de consument. Niet voor tussenhandel/leverancier.
één van de redenen (er zijn er nog meer) dat leveranciers nog nauwelijks voorraad in huis hebben. Fabrieksgarantie gaat voor de afnemer <leverancier> lopen op het moment dat de factuur wordt getikt door fabrikant/groothandel.
Zo zit het, en niet anders.
Wat wel zo is, is dat er in sommige gevallen coulance wordt betracht als een afnemer na de garantie periode bij de fabrikant aanklopt.
Ben trouwens maar blij dat je in Europa woonachtig bent. In de VS off America heb je als consument nauwelijks garantie op nieuwe producten...
één van de redenen (er zijn er nog meer) dat leveranciers nog nauwelijks voorraad in huis hebben. Fabrieksgarantie gaat voor de afnemer <leverancier> lopen op het moment dat de factuur wordt getikt door fabrikant/groothandel.
Zo zit het, en niet anders.
Wat wel zo is, is dat er in sommige gevallen coulance wordt betracht als een afnemer na de garantie periode bij de fabrikant aanklopt.
Ben trouwens maar blij dat je in Europa woonachtig bent. In de VS off America heb je als consument nauwelijks garantie op nieuwe producten...
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!