Radio Noordzee Internationaal

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Radio Noordzee Internationaal

#31 Bericht door PE2AAB »

Wat een heerlijk topic! Ik vermaak me kostelijk en vind het jammer dat ik pas geboren ben ná deze periode maar heel erg leuk om te lezen én de foto’s te zien!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: Radio Noordzee Internationaal

#32 Bericht door PA3RIS »

Inderdaad. Ik was eigenlijk te jong voor deze periode, maar ik luister de oude programma's vaak terug en heb genoten van de verhalen en de foto's. Bedankt!

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Radio Noordzee Internationaal

#33 Bericht door PA0BAK »

Juul - PE0GJG schreef:Nico is niet actief.
Maar hij is een keer op de Jutberg geweest, samen met Ferry de Groot.........
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Radio Noordzee Internationaal

#34 Bericht door andre »

Inderdaad mooi om te lezen en te zien allemaal.
RNI was voor mij het eerste station wat ik ontving op mijn zelfbouw 'jampot ontvanger'. was toen een jaar of 11 of 12.
20 meter koperdraad de achtertuin en er ging een wereld voor mij open..
Sinds die tijd was ik een RNI luisteraar. De concurrent Veronica deed mij niets. Dat was zo in die tijd, je was meestal voor de een, en tegen de ander :lol:

In die tijd wist je natuurlijk niet wat er allemaal schuil ging achter een dergelijke uitzending. Ja, je wist dat er op de Noordzee de Mebo2 voor anker lag en dat daar de uitzendingen vandaan kwamen. Kwamen er later, naast Veronica nog een paar bij natuurlijk. Ik vond het altijd wat magisch die middengolf geluiden, zeker in de avonduren als er wat meer fading kwam opzetten. In die tijd is ook de radio hobby voor mij geboren denk ik..
Ik denk nog met weemoed terug aan het wegtikken van de secondes.....zat aan mijn radiotoestel (inmiddels al iets moderner als de jampot) gekluisterd..met traantje. :oops:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Radio Noordzee Internationaal

#35 Bericht door PA0ETE »

Ik weet niet of hij dat nog steeds doet, het staat niet meer op de site, maar Channel 292 zond in het verleden vaak hele dagen RNI, Veronica en Radio Luxemburg uit op de tijdstippen dat de zendtijd niet verhuurd was. Dat was op vaste dagen, bijv. op vrijdag Veronica. (Mocht je zelf willen uitzenden, een uur kost op de zender 15 euro, een half uur 8 euro, en het is gewoon legaal, de uitzendingen gebeuren vanuit de omgeving van München onder de Duitse wetgeving.). Eigenaar van de zender is een zendamateur, die in zijn jeugd binnen het bereik van Veronica en Noordzee woonde.

6070 kHz en 7440 kHz.

https://www.channel292.de/

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Radio Noordzee Internationaal

#36 Bericht door pa1bvm »

ja de jampot ontvanger ..
die van mij deed het niet goed .. niks muziek ..
een onverstaanbaar gemompel .. dat bleek later PA0GMW te zijn ..
maar het was wel spannend .. zeker na het lezen van de boeken van "de club van draadje"
later veel naar radio geluisterd ...muziek maar ook hoorspelen " Apollo 21 " ..echt andere tijden

Plaats reactie