VVD-pakketjes-uit-China-zijn-te-goedkoop

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

VVD-pakketjes-uit-China-zijn-te-goedkoop

#1 Bericht door Juul - PE0GJG »

bron: NOS


https://nos.nl/artikel/2290872-vvd-pakk ... dkoop.html


Oh jeetje.......................Heeft de VVD niks anders te doen?
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: VVD-pakketjes-uit-China-zijn-te-goedkoop

#2 Bericht door andre »

Er komt vast een invoer heffing van 100pct....We zullen die Sjinezen eens... :lol:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

PD1JAP
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 sep 2015, 20:26
Roepletters: PD1JAP
Locatie: JO30AV

Re: VVD-pakketjes-uit-China-zijn-te-goedkoop

#3 Bericht door PD1JAP »

Ja oneerlijk voor de andere ondernemers in Nederland. De hardwerkende ondernemers in Nederland met een dropship website (levering geschied rechstreeks van de producent uit) zullen dan allemaal failliet gaan.

Ow, daar weten we bij de VVD niets van, we willen alleen maar onze grote Nederlandse maatjes beschermen.. (de kleintjes kunnen de T krijgen)

Onzalig plan dit.
Wie spelfouten vind mag ze houden.

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: VVD-pakketjes-uit-China-zijn-te-goedkoop

#4 Bericht door pe1cmo »

Tja, want de Nederlander heeft ontdekt dat hij die Chinese prularia die de NL webshops voor veel geld verkopen, ook rechtsrteeks in China kan kopen.
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: VVD-pakketjes-uit-China-zijn-te-goedkoop

#5 Bericht door PA0ETE »

Bij een Nederlandse webshop heb je voor dat extra geld als het goed is wel meer garantie. Dat is bij mij tenminste zo. En ik verkoop alleen chinees spul dat aan alle Europese regels voldoet. Dat kost ook extra.

En ja, een deel van wat ik verkoop gebeurt via drop-shipment. Maar ik importeer ook zelf, voor een deel doe ik dat in China en dan zorg ik ook netjes dat de certificeringen in orde zijn.

Ik ben er overigens niet voor dat de spullen uit China duurder worden. Mensen zijn mondig genoeg om zelf hun keuze te maken. Ik koop er ook zelf wel eens wat.

Kort geleden dit fraaie lichtbakje nog op A4-formaat. De meeste daarvan die je kunt kopen werken met penlight-batterijen, deze heeft een USB-aansluiting en ik heb nog een zak vol USB-adaptertjes :-) Het lichtbakje kostte slechts 12 euro, inclusief verzenden :-)
lichtbakje.jpg
lichtbakje.jpg (8.23 KiB) 6902 keer bekeken

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: VVD-pakketjes-uit-China-zijn-te-goedkoop

#6 Bericht door Juul - PE0GJG »

Hé John, "leuke commercial..........."

Hoort dat niet in een andere rubriek thuis? hi

Ik heb er geen probleem mee hoor maar de moderator modereert wel voor mindere zaken hi
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: VVD-pakketjes-uit-China-zijn-te-goedkoop

#7 Bericht door PA0LMD »

PA0ETE schreef:Bij een Nederlandse webshop heb je voor dat extra geld als het goed is wel meer garantie. Dat is bij mij tenminste zo. En ik verkoop alleen chinees spul dat aan alle Europese regels voldoet. Dat kost ook extra.

En ja, een deel van wat ik verkoop gebeurt via drop-shipment. Maar ik importeer ook zelf, voor een deel doe ik dat in China en dan zorg ik ook netjes dat de certificeringen in orde zijn.

Ik ben er overigens niet voor dat de spullen uit China duurder worden. Mensen zijn mondig genoeg om zelf hun keuze te maken. Ik koop er ook zelf wel eens wat.

Kort geleden dit fraaie lichtbakje nog op A4-formaat. De meeste daarvan die je kunt kopen werken met penlight-batterijen, deze heeft een USB-aansluiting en ik heb nog een zak vol USB-adaptertjes :-) Het lichtbakje kostte slechts 12 euro, inclusief verzenden :-)
lichtbakje.jpg
Ik door John al voor minder berispt :D :D
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
KHoos
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2013, 08:29
Roepletters: PE4KH
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: VVD-pakketjes-uit-China-zijn-te-goedkoop

#8 Bericht door KHoos »

Juul - PE0GJG schreef:https://nos.nl/artikel/2290872-vvd-pakk ... dkoop.html
Oh jeetje.......................Heeft de VVD niks anders te doen?
Ze zijn blijkbaar bijgelezen met het wereldnieuws tot oktober 2018 toen de posttarieven voor pakketjes vanuit China internationaal in het nieuws waren, onder andere in https://www.scmp.com/news/china/diploma ... -explained of dachten dat de komkommertijd wel een mooi moment was om hier op terug te komen.
Koos van den Hout callsign PE4KH

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: VVD-pakketjes-uit-China-zijn-te-goedkoop

#9 Bericht door PA0ETE »

PA0LMD schreef:
PA0ETE schreef:Bij een Nederlandse webshop heb je voor dat extra geld als het goed is wel meer garantie. Dat is bij mij tenminste zo. En ik verkoop alleen chinees spul dat aan alle Europese regels voldoet. Dat kost ook extra.

En ja, een deel van wat ik verkoop gebeurt via drop-shipment. Maar ik importeer ook zelf, voor een deel doe ik dat in China en dan zorg ik ook netjes dat de certificeringen in orde zijn.

Ik ben er overigens niet voor dat de spullen uit China duurder worden. Mensen zijn mondig genoeg om zelf hun keuze te maken. Ik koop er ook zelf wel eens wat.

Kort geleden dit fraaie lichtbakje nog op A4-formaat. De meeste daarvan die je kunt kopen werken met penlight-batterijen, deze heeft een USB-aansluiting en ik heb nog een zak vol USB-adaptertjes :-) Het lichtbakje kostte slechts 12 euro, inclusief verzenden :-)
lichtbakje.jpg
Ik door John al voor minder berispt :D :D
En ik ben nog wel zo netjes dat ik de domeinnaam niet noem :D :D

PA3CQN
Berichten: 789
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: VVD-pakketjes-uit-China-zijn-te-goedkoop

#10 Bericht door PA3CQN »

Zou het uitmaken?
Stel dat de verzendkosten vanuit China gelijk getrokken worden aan onze Nederlandse tarieven. De meeste artikelen passen in een enveloppe dus dan praat je over 2 tot 3 euro.
Als ik een DDS of ander chip/module uit China bestel is die dusdanig goedkoop dat die 2 euro er ook wel af kan.
Koop ik in een webshop hier dan betaal ik meer: logisch want die shop heeft zijn inkoop ( met die duurdere posttarieven ) en daarna hogere verzendkosten in ons land en wil ook nog een marge.
Maar de globale handel betekent dat consumenten ook over de grens kunnen kijken . En zelf bij de leverancier bestellen.

Ze moeten er bij de VVD gewoon nog even aan wennen dat marktwerking ook echt bestaat ;-)
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: VVD-pakketjes-uit-China-zijn-te-goedkoop

#11 Bericht door TomNL »

Niet alleen profiteren de Chinese bedrijven van lagere tarieven, daarnaast vragen ze ook nog minder verzendkosten aan de consument dan het daadwerkelijk kost.
Wanneer heeft de persoon die dit schreef voor het laatst iets via een webwinkel besteld?

9 van de 10 Nederlandse winkels rekenen vanaf een bepaald bedrag geen verzendkosten. Is dat nu opeens ook een probleem?

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: VVD-pakketjes-uit-China-zijn-te-goedkoop

#12 Bericht door PA3HMP »

Meeste spul wat ik in China bestel komt per enveloppe, de post is al langer bezig een treiter campagne uit te voeren tegen China post door soms een tijdje te weigeren deze in je brievenbus te doen maar een kaartje in je brievenbus te stoppen dat je het op moet halen bij het post punt, ipv het kaartje hadden ze namelijk net zo snel de enveloppe in mijn brievenbus kunnen doen.

Maar leuk is het wel te zien hoe de Nederlandse winkels vaak giga winsten proberen te maken als ik hetzelfde artikel 7 a 10 keer zo goedkoop uit China kan halen (en de winkels in China maken er ook winst op)

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: VVD-pakketjes-uit-China-zijn-te-goedkoop

#13 Bericht door PA0ETE »

PA3HMP schreef:Maar leuk is het wel te zien hoe de Nederlandse winkels vaak giga winsten proberen te maken als ik hetzelfde artikel 7 a 10 keer zo goedkoop uit China kan halen (en de winkels in China maken er ook winst op)
Dat is misschien deels terecht, maar voor een ander deel absoluut niet.

Fabrikanten in China houden zich dikwijls aan geen enkele EU-regel, ze hoeven een product dus niet (duur) te certificeren en kunnen hun product goedkoper maken doordat ze de boel op deze manier aan hun laars lappen. Soms voldoen ze uiteraard wel aan de regels, maar heel vaak niet. Daarnaast wordt er vrolijk op losgekopieerd, zonder zich druk te maken om copyrights patenten of andere verplichtingen. Als je dat hier doet zit je bij 50 verkochte items zo op een halve ton aan boetes die je boven het hoofd hangen mocht je worden betrapt. (Ik ken mensen die zo'n boete hebben gekregen voor iets dergelijks).

Dan hebben we nog niet gesproken over garantieverplichtingen en andere voorwaarden die hier gelden. Plus dat de lonen in grote delen van China heel letterlijk tien keer zo laag zijn als hier. Verder is verzenden voor bedrijven vanuit China naar het buitenland via het staatspostbedrijf gratis.

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: VVD-pakketjes-uit-China-zijn-te-goedkoop

#14 Bericht door PH2LB »

RTL-Z heeft er ook een artikel over (incl video)
https://www.rtlz.nl/business/artikel/47 ... ncurrentie
De video legt ook goed uit hoe het zit met de verzendingen van post stukken.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: VVD-pakketjes-uit-China-zijn-te-goedkoop

#15 Bericht door PA3DAT »

Niemand noemt het feit dat die Chinese werknemers onbekend zijn met de 40-urige werkweek,
het minimumloon, goede pensioenvoorzieningen enz. Wij maken dankbaar gebruik van mensen
die in andere delen van de wereld worden misbruikt als goedkope arbeidskracht.

Daar doe ik zelf ook aan mee, maar het leek me wel 'aardig' om even te noemen... :roll:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Plaats reactie