Radio Piraten gaan over de schreef.

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Radio Piraten gaan over de schreef.

#1 Bericht door Juul - PE0GJG »

"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
Dopp
Berichten: 1242
Lid geworden op: 08 mei 2011, 18:03
Roepletters: PA3BNX

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#2 Bericht door Dopp »

Hallo Allemaal,

Zie wat er vandaag in het AD staat.
Bijlagen
Piraten AD 8-juni 2017
Piraten AD 8-juni 2017
73's
PA3BNX
Lodewijk

Mijn Credo!

Zelfbouw:
Minimaal hardware
en maximaal software.

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#3 Bericht door andre »

Jaha Juul, bij dit alles is een bomaanslag maar kinderspel..hahaha :mrgreen:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#4 Bericht door pe1cmo »

En vanmorgen stond deze foto er bij, Afbeelding

Ik ben benieuwd van welke legale zendamateur deze piraten antennes zijn. :mrgreen:
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

PDØDFM

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#5 Bericht door PDØDFM »

Whaha, die antenne's zijn van onze pastoor zijn kerkradio :mrgreen: :lol:

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#6 Bericht door PA0RAB »

Juul
zie artikel in AD van vandaag
intro is jouw inbreng daarna volgt meer info over de bedreigingen en levensgevaarlijke Zenderbescherming
73 de Ruud PA0RAB

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#7 Bericht door Juul - PE0GJG »

andre schreef:
Jaha Juul, bij dit alles is een bomaanslag maar kinderspel..hahaha :mrgreen:

Dag Andre, heb je je wel eens verdiept in de geschiedenis ? die zit wat ingewikkelder in elkaar als jou vrij "flauwe" reactie doet voorkomen.

http://www.norderney192.nl/historie_1971_7.html#

En afgezien daarvan, als je dat al vindt, wat heb ik daar als PE0GJG mee van doen ?

Zullen we ons gewoon bij het onderwerp houden?
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#8 Bericht door andre »

Even dan wat rechtzetten Juul, wat het eerste betreft, ja, maar dat deed ik 45 jaar geleden al zeer fanatiek. Verder hoop ik geen gevoelige snaar te raken bij je, maar wil ook in geen enkel opzicht met de vinger naar jou wijzen. Is geenszins de bedoeling.

Verder denk ik dat dit prima bij het onderwerp past. Het heeft met radio te maken en is/was in alle opzichten ontoelaatbaar.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
KHoos
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2013, 08:29
Roepletters: PE4KH
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#9 Bericht door KHoos »

pe1cmo schreef:En vanmorgen stond deze foto er bij, Afbeelding

Ik ben benieuwd van welke legale zendamateur deze piraten antennes zijn.
Dat kon je gewoon op flickr lezen bij het bericht van de NOS van bijna 2 maanden geleden: K3LR Multi-Multi Ham Radio Contest Station : 40 meter tower from below.
Koos van den Hout callsign PE4KH

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#10 Bericht door pe1cmo »

dan hadden ze wel de verkeerde foto er bij, die later wel aangepast is.
EA7/PE1CMO
Ayamonte España


Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#12 Bericht door PA2RU »

Ik had ooit eens hier op het forum geschreven dat het een crimineel tintje zou krijgen..

http://zendamateur.com/viewtopic.php?f=12&t=16212
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#13 Bericht door Juul - PE0GJG »

andre schreef:Even dan wat rechtzetten Juul, wat het eerste betreft, ja, maar dat deed ik 45 jaar geleden al zeer fanatiek. Verder hoop ik geen gevoelige snaar te raken bij je, maar wil ook in geen enkel opzicht met de vinger naar jou wijzen. Is geenszins de bedoeling.

Verder denk ik dat dit prima bij het onderwerp past. Het heeft met radio te maken en is/was in alle opzichten ontoelaatbaar.

Hoi Andre,

"Ontoelaatbaar ?"…………Ik probeer al meer dan 40 jaar dat misverstand uit de weg te ruimen.
Ik denk dat je het piraat zijn bedoeld ? Want daar ging m'n posting eigenlijk over.( ik heb al uitgelegd dat de z.g. "bom" niets met het personeel te maken had, je kunt daar op onze website genoeg over lezen (1971 )) De bom die geen bom was.

Het blijkt dat je toch de geschiedenis van het wel of niet piraat zijnde niet helemaal kent.
Mevr. Gardeniers de voorzitter van de hearing commissie van de tweede kamer had het wel juist. En zo kon het zijn dat ze programmacommissaris Wagenaar van de NOS op 18 april terecht wees.
Lees en Luister maar : ( rechtsboven klikken op de luidspreker "wagenaar" )

http://www.norderney192.nl/historie_1973_20.html

En reageer je ook zo naar de zendamateurs hier op het forum die vroeger wel echt piraat waren? Blijf je ze dat ook steeds nadragen ?
Voordat ik zendamateur werd heb ik tenminste nooit "ge-piraat".


En heb je dit wel eens gelezen?
http://www.norderney192.nl/historie_1972_9.html#

Kun je zien hoeveel legale Omroep stations ook uitzonden op een golfengte die hun niet toegewezen was.
En dat is nu juist wat wij ook denen en de rest was niet verboden, dat werd pas geëffectueerd op 1 september 1974. Toen de Telegraaf en Telefoon wet werd gewijzigd en toen zijn we de lucht uitgegaan. Dus niks "piraat" !

Ik wil je vragen je voortaan eerst even te verdiepen in de materie en dan pas te schrijven. Maar ja, zo gaat dat tegenwoordig eerst versturen en dan pas na lezen.
Maar Andre ik ben niet boos, wel teleurgesteld omdat ik weer iemand moet wijzen op een onjuistheid.
En dat zal altijd wel zo blijven.

Juul, die trots is op z'n ruim 7 Veronica jaren. Een periode waarin alles gewoon legaal was.
Ik betaalde gewoon loonbelasting, zat gewoon in het ziekenfonds en kon gewoon op m'n Puch brommer door Hilversum rijden zonder achterom te kijken.
En daarna mocht ik bij de TROS komen werken, De legendarische TROS directeur Joop Landé zei;"kom maar hier, je komt van zee, da's goed volk…………..".

En die Veronica jaren zijn nog steeds actueel want nog steeds krijg ik verzoeken om een lezing te geven in VERON-VRZA afdelingen in het land over Veronica. Dus zo leeft het tenminste nog bij de "vergrijzende" zendamateur.
Mocht je ooit in de buurt van Nijkerk zijn in het zeezendermuseum, laat het weten, kunnen we elkaar treffen en onder het genot van een koffie eens bijpraten……………..

Ondertussen heb ik nog steeds regelmatig storing van de wel piraten zijnde heren-dames hier in m'n omgeving.
Zelfs storen ze de lokale legale omroep.
Ik heb respect voor de heren van AT die het allemaal moeten opknappen. En hier op de "Biblebelt" is het vaak op zondag ook nog………….(dat mag dan weer wel ).


Een groet,
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#14 Bericht door SWL nl 5321 »

Hulde Juul voor je openhartig betoog.
Postzegels...plakken maar aan een kant..... :)
Groeten richting de Veluwe

Robert
Luistervink NL 5321 sinds 1960.

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Radio Piraten gaan over de schreef.

#15 Bericht door andre »

Jammer Juul, je hebt mijn vorige posting helaas niet begrepen.

Overigens weet ik donders goed dat de zee "piraten" uit weleer geen zendpiraten waren, ze opereerden allen in het bekende gat van de wet, welke later is gedicht. En, het was geen bom? Hmm...leg dan eens uit wrom Bull de bak in is gedraaid voor een poosje?

En dan weer de essentie van het topic, als je zo gedreven bent in wat je doet, en denkt daar alle middelen voor te moeten aanwenden om dat te kunnen volhouden, gedoemd bent om vroeg of laat afgebrand te worden.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gesloten