Even balen..

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pd1ahm
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2007, 00:02
Roepletters: PD1AHM
Locatie: JO21WF

Even balen..

#1 Bericht door pd1ahm »

Vandaag kreeg ik een lang gezocht item binnen wat ik via Marktplaats gekocht heb.
Voordat ik met de koop doorging heb ik uitdrukkelijk gevraagd of er alles ook daadwerkelijk bij zit.
In dit geval een bewuste kabel met speciale din stekkers.

Nu pak ik het uit en net die kabel zit er niet bij...
Ik heb reeds contact opgenomen met de verkoper en wellicht komen we er wel uit.

Maar dit is geen dingetje wat op zichzelf staat, dit gebeurt vaker.
Ik baal als een (din) stekker dat mensen waar je duidelijke afspraken mee maakt zo laconiek zijn.
Waarom ja zeggen en nee doen, ik snap het even niet meer..
Sorry maar ik moest dit even kwijt.

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

Re: Even balen..

#2 Bericht door PA3FAT »

Kenwood amp?
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

Gebruikersavatar
pd1ahm
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2007, 00:02
Roepletters: PD1AHM
Locatie: JO21WF

Re: Even balen..

#3 Bericht door pd1ahm »

Nee een Yaesu FIF-232C

Dat is een origineel CAT interface voor de oudere FT-767, 736 enz. Maar ik denk dat ik belazerd ben.. gelukkig niet voor veel geld. MP heb ik al ingelicht en wacht op hun reactie. Ik sluit het interface aan en er gaat geen ledje aan, dat is vreemd. Dus zendamateur eigen draai ik de 4 schroefjes los en kijk op de print wat er loos is. Het resultaat, 1 IC en 2 transistoren simpelweg uit elkaar gebarsten. Dus daar heeft een flinke spanning wat schade aangericht. Als ik het schema bekijk allemaal wel te maken maar dat is niet waar ik me druk om maak.

Dit is met deze wetenschap verkocht en de kabel is er ook bewust niet bij gedaan.
Dat maakt me boos, de verkoper heeft nog meer artikelen in de aanbieding op MP, maar mag geen namen noemen.
Maar zoek niet op GU74b NOS (pair)of een Vectronis Lowpass filter.

Het zou jammer zijn als een andere zendamateur daar echt duurdere dingen koopt en het geld misschien wel kwijt is.
De situatie is nu dat de verkoper nu ineens geen reactie meer laat zien en dat terwijl hij de foto's die ik hem gestuurd heb gezien heeft. Dit is te controleren omdat het via de chat van MP gaat. Net als bij Whatsapp komen er twee groene vinkjes.
Bijlagen
IMG_20181130_211705_kl.jpg
IMG_20181130_210622_KL.jpg

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Even balen..

#4 Bericht door PA3HMP »

Gebeurd op beurzen ook regelmatig, ja meneer werkt perfect hoor, nou vergeet het maar, en dan staat er weer een hier op de stoep met de vraag of ik er nog iets van kan maken.

Triodes4ever
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 jul 2011, 18:44

Re: Even balen..

#5 Bericht door Triodes4ever »

Klagen bij MP helpt niets, en wordt je echt bedonderd en je wilt aangifte doen... hahahaha er zijn er net 16000 door het toilet gespoeld. Gaaf land!

Beko
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 aug 2018, 23:22

Re: Even balen..

#6 Bericht door Beko »

Die aanbieder heeft geen enkele negatieve beoordeling op MP, het minste dat je zou moeten doen is je verhaal daar neerzetten: incompleet en total loss apparaat geleverd!

Gebruikersavatar
pd1ahm
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2007, 00:02
Roepletters: PD1AHM
Locatie: JO21WF

Re: Even balen..

#7 Bericht door pd1ahm »

De aanbieder heeft 1 beoordeling, dus daar kun je niet van uit gaan dat dit goed of slecht is. Ik kijk dan meer naar de periode dat iemand actief is op MP.
Ik heb nadien nog 1 reactie van hem gehad. Dit na aanleiding van de klacht en de bijbehorende foto's.

Mijn tekst waar ook de foto's bijzitten:
Ik stuur je de FIF terug met dien verstande dat ik mijn geld terug krijg.
Ik ga uit van de goedheid in de mens en ga er van uit dat je dit niet wist.
Dit is zijn laatste reactie.
Dag Hans....dit wist ik inderdaad niet nee. Voel me hierbij meteen aangevallen op de wijze van feedback hoewel het op goed gevoel gebracht wordt. De kabel die erbij zit kan natuurlijk niet op elke radio nee, kan hier ook geen rekening mee houden. Voor de goede orde en op vertrouwen dat U deze interface niet vernietigd heb ga ik 12euro retour zenden op Uw rekening en dan mag U alsnog de interface in bezit houden.
Mvg
Te eerste is de bewuste kabel er standaard bij, hier heb ik bewust nog naar gevraagd voor de koop.
In de handleiding staat zelfs dat deze kabel er standaard bij zit.

Verder ga ik dus niet akkoord met de 12 euro. Waarom moet ik schade leiden door zijn handelen? Dit heb ik hem ook zo geschreven. Ik wacht tot de middag op zijn reactie en houd mijn bankrekening in de gaten. Mocht dit niet geregeld zijn zal hij zijn eerste negatieve beoordeling krijgen. MP is reeds ingeschakeld maar die hebben weekend dus dat zal tot maandag liggen blijven.

Het gaat me er om dat er niet netjes en adequaat gereageerd wordt om de zaak op te lossen. Zelf heb ik ooit eens wat verkocht wat zonder mijn weten een klein defect had. Ik heb het toen gelijk terug genomen en laten herstellen op mijn kosten. De zendamateur die het had overgenomen heeft er tot op vandaag nog steeds veel plezier van.

In dit geval wil de verkoper zelfs nu nog gewin maken op iets wat kapot is. Let wel, ik gaf hem nog voordeel van de twijfel maar dat dringt nog niet tot hem door.

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Even balen..

#8 Bericht door pa1bvm »

wat een narigheid Hans ....
stonden de advertenties alleen op MP .. of ook op zendamateur tweedehands ???

Gebruikersavatar
pd1ahm
Berichten: 541
Lid geworden op: 08 jul 2007, 00:02
Roepletters: PD1AHM
Locatie: JO21WF

Re: Even balen..

#9 Bericht door pd1ahm »

Op tweedehands heb ik net even gekeken maar daar staan zijn spullen er niet op.

Plaats reactie