Jonge wat een lol om zoiets te doen.......

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Jonge wat een lol om zoiets te doen.......

#16 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA1 schreef:
Juul - PE0GJG schreef:Veel "vrije tijd" zeker ?.
En dan ook nog midden in een prachtig bos. "Prutsers"..........
Ik meen mij te herinneren dat jullie dat vroeger ook deden maar dan op een bootje... :mrgreen:

PA1.....

Ik heb al zooooo vaak geschreven dat dat niet verboden was. Maar mensen kennen de geschiedenis niet, jij dus ook niet.
Maar daar gaan we weer........lees even dit en ga dan naar audio fragment "Wagenaar".

http://www.norderney192.nl/historie_1973_20.html

Pas op 1 september 1974 werd de Telegraaf en telefoonwet gewijzigd en later op 26 september 1974 werd Straatsburg geratificeerd dat medewerking verbood. En wij gingen keurig op 31 augustus 1974 uit de lucht. ( ik weet niet of jij er toen al was)

Zo, ben je nu weer even helemaal bij de tijd.

Dus je was abuis !
Laatst gewijzigd door Juul - PE0GJG op 23 nov 2018, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Jonge wat een lol om zoiets te doen.......

#17 Bericht door PA0LMD »

Ik niet..........kennelijk is dat allemaal aan mij voorbij gegaan, mijn eerste zelfbouw set was voor 2m FM.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Jonge wat een lol om zoiets te doen.......

#18 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ik ook niet Leo, maar dat geloven "ze" tegenwoordig niet meer.
Ook ik ontwierp en bouwde mijn eerste 2m FM zender zelf in 1975.

Je bent "cool" als je tegenwoordig zegt-schrijft dat je ge-piraat hebt. Dan hoor je er echt bij..............
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Jonge wat een lol om zoiets te doen.......

#19 Bericht door pa1bvm »

nee hoor zo cool was het niet hoor ....ik vond het nog leuker om op twee meter (legaal) verbindingen over fikse afstanden te maken ..
eerst in FM met 10 watt naar OZ en EA en nu met een tikje meer ERP via de maan ..
maar dat eerste gepruts zo ergens in de buurt van 100 Mhz was de start van een vrij hardnekkig virus ...
misschien was het nog wel eerder ... wij hadden thuis de boeken van " de club van draadje " ..kunnen we dan de de schuld aan de schrijver geven .. :lol: :lol:

Gebruikersavatar
XU7AIA
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 jan 2013, 06:56
Roepletters: PD0AJW
Locatie: Siem Reap, Cambodja

Re: Jonge wat een lol om zoiets te doen.......

#20 Bericht door XU7AIA »

Ik ben in 1947 in zo Drenthe geboren en opgegroeid met middengolf piraten. Ik heb er nog steeds een
beetje een zwak voor.
Flex 6500 en HyEndfed 10-15-20-40-80 mtr.

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: Jonge wat een lol om zoiets te doen.......

#21 Bericht door PA1 »

@Juul: let op de smiley.

Misschien was dat wel legaal maar later werd het toch verboden maar wat maakt het nog uit. Een zendertje ergens neerzetten heeft bijna niemand last van, bovendien worden er tegenwoordig profi spullen gebruikt waar broadcast partners jaloers op zouden worden bij wijze van spreken, altijd beter dan stentortjes, EL34, QQE 03/12 en BLY90 brouwsels. Ik ben begonnen met een HF65 en heb een paar jaar geleden weer eens zo een zendertje gebouwd voor de fun maar wat een spiegels :mrgreen: Ik heb nog een Profline liggen die zo nu en dan nog wel eens aan gaat maar dan met een sprietje waardoor dat ding amper verder dan de tuin komt.

En ja in 1974 was ik het stadium van zaadcel al lang voorbij dus ik weet ook dat jullie schip in 73 op het strand lag.
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

SWL NL5321 - 1965
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mar 2018, 15:53

Re: Jonge wat een lol om zoiets te doen.......

#22 Bericht door SWL NL5321 - 1965 »

PA1 schreef:@Juul: let op de smiley.

Misschien was dat wel legaal maar later werd het toch verboden maar wat maakt het nog uit. Een zendertje ergens neerzetten heeft bijna niemand last van, bovendien worden er tegenwoordig profi spullen gebruikt waar broadcast partners jaloers op zouden worden bij wijze van spreken, altijd beter dan stentortjes, EL34, QQE 03/12 en BLY90 brouwsels. Ik ben begonnen met een HF65 en heb een paar jaar geleden weer eens zo een zendertje gebouwd voor de fun maar wat een spiegels :mrgreen: Ik heb nog een Profline liggen die zo nu en dan nog wel eens aan gaat maar dan met een sprietje waardoor dat ding amper verder dan de tuin komt.

En ja in 1974 was ik het stadium van zaadcel al lang voorbij dus ik weet ook dat jullie schip in 73 op het strand lag.
***********************************************
Welk een nobel antwoord met of zonder smilys....


Het pseudoniem PA1 spreekt boekdelen.
Een duidelijke call. Vast een oldtimer......
Heeft deze zendamateur ook een vergunning om andere de les te lezen.
Incognito moest niet worden toegestaan.
Zaadcellen produceren open wonden en vreemd gedrag.

Prettige zondag, good dx

73

PD0HDF

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Jonge wat een lol om zoiets te doen.......

#23 Bericht door andre »

Waar een enkel linkje van ts onder de groep 'zend, of radio amateurs.' al weer niet toe kan leiden. Wat is dit toch eigenlijk een raar volkje. Zou dit ook zo zijn onder duivenmelkers, schietverenigingen of vogelspotters?
Laat eens een ieder in zijn of haar waarde en loop eens niet overal tegen aan te zeiken of te trappen als eens iets je niet zint.
Een hele grote groep radioamateurs hebben nu eenmaal een rugzakje op het gebied van deze hobby, al of niet legaal . En wat dan nog? Moet dit worden veroordeeld, en zo ja, door wie dan?????

Door al dit gejammer en gemekker zijn er al heel veel amateurs met veel kennis van dit forum vertrokken.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gesloten