MorseRunner versie 1.83

Alles over contesten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

MorseRunner versie 1.83

#1 Bericht door PD2R »

De afgelopen 2 à 3 jaar ben ik vooral druk geweest met mijn werk (QRL) en daardoor heb ik nog maar zeer sporadisch tijd voor mijn hobby. Toch probeer ik mijn CW skills op peil te houden of zelfs te verbeteren. Aangezien ik graag contest, gebruik ik daarvoor onder andere het programma "MorseRunner". Ik denk dat dit programma bij vrijwel elke CW-contester wel bekend is. Het is een uitstekend programma waarmee je lekker kunt oefenen in het runnen in CW en/of het afhandelen van een pile-up.

Een nadeel van het programma vond ik altijd dat de contestsimulatie slechts beperkt was tot de CQ WPX. Dat is leuk als je aan de WPX wilt meedoen, maar als ik dan een keer aan een CWT wilde meedoen, duurde het een uur voordat ik aan de exchange gewend was zonder RST, maar met de naam van de operator en een lidmaatschapsnummer of afkorting van de staat, provincie of DX-land voorvoegsel. Dat was best vervelend, vooral omdat de hele contest maar een uur duurt :mrgreen:

Vandaag werd ik in het Eham Contesting sub-forum gewezen op het bestaan van een community die MorseRunner verder doorontwikkelt. Ik was nog aan het oefenen met versie 1.67 van MorseRunner, maar wat blijkt, ze zitten inmiddels al op versie 1.83! En in die versie zijn al diverse contesten toegevoegd, zoals de CQWW, ARRL DX en CWT contesten.

Misschien is het bovenstaande bij jullie al lang bekend, maar voor mij was het compleet nieuw.

Hier vind je de link naar de MorseRunner Community. In het eerste topic (New Version) vind je de link naar de meest recente versie.

Wat ik ook niet wist is dat je via de LCWO.net pagina ook kunt trainen voor het nemen van QTC in CW. In Phone vond ik het de eerste keer al lastig maar had ik het vrij snel onder de knie. Maar in CW zal dat waarschijnlijk niet zo gemakkelijk gaan. Hier kunnen je deze QTC training vinden.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
ON5GM
Berichten: 763
Lid geworden op: 02 apr 2008, 07:26
Roepletters: ON5GM
Locatie: Blanden JO20IT

Re: MorseRunner versie 1.83

#2 Bericht door ON5GM »

Ik had reeds de versie 1.68 maar wist niet van het bestaan van 1.83 af. Ik heb versie 1.83 geïnstalleerd, doch telkens ik het programma afsluit krijg ik steeds de melding :
MORSERUNNER.png
Wat doe ik verkeerd ??
Elecraft K3S/100 | 2x Icom IC7300 | Ant : Mosley Pro67B - Hyendfed 30m
Yaesu FTM400XDE - Ant : Diamond X200N

Gebruikersavatar
ON5GM
Berichten: 763
Lid geworden op: 02 apr 2008, 07:26
Roepletters: ON5GM
Locatie: Blanden JO20IT

Re: MorseRunner versie 1.83

#3 Bericht door ON5GM »

Gevonden, programma uitvoeren als "administrator" en ik krijg geen melding meer :roll:
Elecraft K3S/100 | 2x Icom IC7300 | Ant : Mosley Pro67B - Hyendfed 30m
Yaesu FTM400XDE - Ant : Diamond X200N

PA0CMU
Berichten: 637
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: MorseRunner versie 1.83

#4 Bericht door PA0CMU »

Dank voor de info Maarten. Ik gebruikte tot nu toe ook v1.68 maar eens 'n andere contest oefenen is niet verkeerd.
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

pa4o
Berichten: 800
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: MorseRunner versie 1.83

#5 Bericht door pa4o »

Voor Pile Ups gebruik ik regelmatig PileUp Runner. Niet dat wij zulke grote pile ups hebben met contesten, maar erg leuk om te doen. http://www.dxatlas.com/pileuprunner/

Peter

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: MorseRunner versie 1.83

#6 Bericht door PD2R »

PileUp Runner kende ik nog niet. Ook grappig om mee te stoeien.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Plaats reactie