RSGB IOTA contest

Alles over contesten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

RSGB IOTA contest

#1 Bericht door PD2R »

We zijn weer in OZ aanbeland en zullen dit weekend meedoen met de IOTA contest vanuit Noord Jutland EU-171. De call die we gebruiken is OV2T en het station zal bestaan uit 2 x Elecraft K3, 2 x Acom 1000, 5 band Spiderbeam op 20 meter AGL, FB33 op 12 meter AGL, dipolen voor 40 en 80 meter en een vertical voor 40 meter.
De klasse is Multi Single, Mixed Mode, High Power, IOTA, Fixed.
Operators zijn Jan Willem PA7JWC, Sven PA1SVM en de ondergetekende. Ik zal in deze contest ook voor het eerst eens gaan proberen te runnen in CW dus mocht je iemand horen zwoegen met OV2T in CW, heb dan a.u.b. wat geduld met mij :wink:
Mogelijk komen er ook nog enkele Deense amateurs op bezoek en die zullen we ook zeker aanmoedigen om achter de transceiver te kruipen.

Na de constest zullen we nog een week actief blijven op verschillende banden in verschillende modes. Ook de call 5Q7DX zal dan gebruikt worden. Tevens zullen we weer de 6 meter stack (4 over 4) opzetten en proberen actief te zijn op de magic band.

We hopen ook dit jaar weer enkele van jullie in het log te zetten!
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: RSGB IOTA contest

#2 Bericht door PA2LO »

Was leuk om even puntjes uit te wisselen Maarten. Prima signaal aan deze kant!
Veel plezier nog.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: RSGB IOTA contest

#3 Bericht door PD2R »

Hoi Gert, dank voor de mult. Vaak genoeg zelf actief geweest vanaf EU-146 en het was in het begin ook even wennen om EU-171 te geven hi. Welk eiland zit je precies?
Trouwens ook voor het eerst geprobeerd te runnen in CW. Ging best aardig maar waarschijnlijk denken sommige van mijn tegenstations daar anders over. Maar goed, niemand is geboren met CW contesting skills, we hebben het allemaal moeten leren :wink:

Jij ook veel plezier daar en wellicht treffen we elkaar nog op 1 van de andere banden en/of mode!
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: RSGB IOTA contest

#4 Bericht door PA3DAT »

Hoi Maarten, leuk jullie gewerkt te hebben!
Ik doe zelf maar een klein beetje mee. We zitten op de zuidpunt van het Schotse eiland Arran, EU-123,
als MM/PA3DAT.
Vanwege de harde wind heb ik mijn korte hengel opgezet, die steekt 5m boven de bus uit en is geschikt voor
10, 12, 15, 17 en 20m. De meeste verbindingen tot nu toe op 20m, een handjevol op 15m.
IMG_0185.JPG
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: RSGB IOTA contest

#5 Bericht door PA3DAT »

Aanvulling: net nog 15 qso's op 10m gemaakt, leuk! En dat met een draadje van 2,5m aan de hengel... :mrgreen:

Ik ga opruimen, het is hier half twaalf en we dienen de camping voor 12uur te verlaten. We gaan verder,
en zijn met APRS te volgen op www.aloys.nl als je klikt op het kaartje aan de rechterkant.

Iedereen een prettige zondag verder! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: RSGB IOTA contest

#6 Bericht door PD2R »

Hoi Aloys, ik stond naast Jan Willem toen hij je werkte, leuk. Jij zal voor velen ook een multiplier zijn geweest. Je stond daar ook op een heel mooie plek zo aan het water.
Wij hebbben ruim 1600 Q's gemaakt en dat houd niet echt over. Lag voor een gedeelte aan de inzet. Ben lang niet met de hobby bezig geweest in verband met de geboorte van onze dochter. Ik miste dus een beetje de motivatie. Heb in totaal slechts 370 Q's gemaakt waarvan zo'n 180 in CW. Maar goed, ik heb de smaak wel weer te pakken en ga deze week nog wel vaker CW bedrijven :wink:

Geniet van de vakantie aldaar en hopelijk hebben jullie beter weer dan hier. Hier hebben we het station op moeten bouwen tussen de regenbuien door.
Wellicht treffen we elkaar nog op de band!
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: RSGB IOTA contest

#7 Bericht door pa4o »

Mooi dat je ook cw nu doet Maarten.

Peter

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: RSGB IOTA contest

#8 Bericht door PD2R »

Dank Peter. Kan wel goed merken dat ik er een poos niets mee gedaan heb. Ga nu ook weer proberen wat eenvoudige QSO's te maken waarbij naam, QTH en equipment worden uitgewisseld en dan met de paddle. Wie weet werken we elkaar nog wel :wink:
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: RSGB IOTA contest

#9 Bericht door PA2LO »

Hi Maarten,
We zaten vandaag op Goeree-Overflakkee, bij Ooltgensplaat. Wisselende weersomstandigheden, nogal winderig maar gelukkig grotendeels zonnig. Vanmorgen om 5.30 uur vanuit de regio Amersfoort vertrokken en om 8.00 uur waren we met twee station QRV. Beide met maximaal 100 watt, één met een GPA-404 van Fritzel (10, 15, 20 en 40m) en één met een spiderpole met wat draad en een automatische tuner.

De zes uurtjes dat we dit jaar QRV zijn geweest zijn goed bevallen. Misschien volgend jaar maar eens ergens de volledige 24 uur actief zijn.

Afbeelding
foto: Gerard (PD0PIW) en Maarten (PA3EYC) als PI4AMF/P op EU-146

Afbeelding
foto: De tijdelijk shack in een partytent, voordat het zo hard begon te waaien dat we die uit voorzorg maar hebben weggehaald

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: RSGB IOTA contest

#10 Bericht door PA3BAS »

Gister te gast geweest bij de mannen van de Kerry Amateur Radio Group op Valentia Island EI88AWA. Daar deden ze ook mee aan de iota, en aan 150 jaar trans-Atlantic cable. Was leuk en gezellig. Welgeteld 1 qso gemaakt met Cor pd0ghf in Oosterbeek op 20 meter.
Bijlagen
IMG_1973.JPG
.... But will it blend?

PA0CMU
Berichten: 628
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: RSGB IOTA contest

#11 Bericht door PA0CMU »

Gisteren en vandaag ook een paar uur (4,5) meegedaan vanaf het thuis qth. Leuke contest zo met die IOTA nummers erbij. PI4AMF/p ook in het log :-)
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

Plaats reactie