PG8M schreef:
Met een goede radio kan je een breder filter gebruiken zonder dat het een puinhoop wordt, ik luister nooit smaller dan 500Hz
ik denk dat ik wel een aardige HF set heb. En prima dat jij niet smaller luistert; da's geheel aan jou maar 500 Hz vs 250 Hz... i
Ik kan je wel vertellen dat ik op 300 Hz afstand een dik signaal kan hebben waar ik geen last van heb. Bij jouw keus is dat in de passband.
Geen idee ook welke set jij gebruikt verder. Maakt me ook niet zoveel uit. we differ here.
Citaat:
Als onze call fout gelogd wordt, maar de tijd en het volgnummer kloppen in het log van het tegenstation, telt voor ons het QSO gewoon, en juist door de speciale call krijgen we ook veel extra aanloop, elk jaar weer veel 001 nummers in het log, ook zondags nog.
Nou ja, de aantallen die we gedraaid met een enkele transceiver spreken voor zich.
http://ynomy-dx.blogspot.nl/2017/02/pre ... -2017.htmlVoor mij niet. Als ik jouw call niet in mijn log heb staan, bestaat het QSO niet. Sowieso ben ik geen voorstander van special calls.
Los van dat alles: er zijn teveel variabelen en te weinig informatie om een goed oordeel te vormen of de keus juist was.
Hoeveel mensen, hoe lang was de run, hoeveel mensen hebben de call niet, versus wel goed etc etc.
Maar as said -- we differ. 500 Hz voor mij is te breed. En dat heeft niet zoveel met de set te maken kan ik je wel influisteren. Bij dezen dus.