Hoe kan ik Delfi-C3 ontvangen

Alles over satelliet en EME.
Bericht
Auteur
Janos
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 jul 2009, 16:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Hoe kan ik Delfi-C3 ontvangen

#1 Bericht door Janos »

Ik probeer al een paar dagen om een signaal van de Delfi-C3 satelliet van TU Delft te ontvangen maar tot nu toe heb ik nog niets gehoord.
Ik gebruik een Uniden UBC3500xlt scanner in combinatie met een zelfgemaakte 137 MHz QFH antenne.
Met deze combinatie heb ik al een paar jaar prima ontvangst van ISS (voice, packet, SSTV),
NOAA weersatellieten (met de antenne, als ontvanger gebruik ik dan een oude Commtel COM202 scanner met discriminator uitgang), Milsat satellieten (rond de 250 MHz) en ook de ARISSAT-1 heb ik tot afgelopen dinsdag goed kunnen ontvangen. Daarom vind ik het vreemd dat ik nog helemaal niets van Delfi heb gehoord. Ik gebruik Orbitron voor tracking dus ik weet wanneer hij in de buurt is.
Ik ben geen zendamateur, ik luister alleen maar en ik vind het leuk om zoveel mogelijk te ontvangen met mijn zelfgemaakte antenne's.
Wie kan mij vertellen waarom ik Delfi niet hoor en wie heeft informatie om andere satellieten (Amsat e.d.) te kunnen ontvangen. Bij voorbaat dank.
UBC3500xlt, UBC220xlt, COM202 met discriminator uitgang, COM213 met discriminator uitgang
3x JPole 144-300-430 MHz, 6 el. Yagi 435 MHz, 6 el. Yagi 260 MHz, 5 el. Yagi 145 MHz, QFH 137 MHz, QFH 435 MHz, Helical 260 MHz all home-made

***Luister Amateur***

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Hoe kan ik Delfi-C3 ontvangen

#2 Bericht door PE7EB »

Om te beginnen zal je scanner SSB moeten kunnen ontvangen Jan, zo te zien kan de 3500 dat niet.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Janos
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 jul 2009, 16:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Hoe kan ik Delfi-C3 ontvangen