Oscar 27 satelliet weer tot leven

Alles over satelliet en EME.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pe1nil-cor
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 jan 2020, 18:20
Roepletters: pe1nil

Oscar 27 satelliet weer tot leven

#1 Bericht door pe1nil-cor »

Voor de geïnteresseerde.
De oude AO-27 die al een tijd niet meer werkt is dankzij om's in de USA weer tot leven gekomen hij is goed te werken heb er een aantal qso's over deze sat gemaakt.

Mocht je naar deze sat luisteren en hij is niet te horen de reden is dat je da sat maar ongeveer
vier minuten per omloop hoort.
Meer info op amsat.org/satao-27.htm of amat.org

73 Cor

pe1nil-cor
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 jan 2020, 18:20
Roepletters: pe1nil

Re: Oscar 27 satelliet weer tot leven

#2 Bericht door pe1nil-cor »

moet natuurlijk amsat.org zijn

Gebruikersavatar
PC1L
Berichten: 1398
Lid geworden op: 14 okt 2007, 17:02
Roepletters: PC1L
Contacteer:

Re: Oscar 27 satelliet weer tot leven

#3 Bericht door PC1L »

pe1nil-cor schreef:Voor de geïnteresseerde.
De oude AO-27 die al een tijd niet meer werkt is dankzij om's in de USA weer tot leven gekomen hij is goed te werken heb er een aantal qso's over deze sat gemaakt.

Mocht je naar deze sat luisteren en hij is niet te horen de reden is dat je da sat maar ongeveer
vier minuten per omloop hoort.
Meer info op amsat.org/satao-27.htm of amat.org

73 Cor
Zal TEPR zijn, volgens welke .. etc. hi :) ! Weet niet of dit door grondstation configureerd kan worden of dat het 'ingebouwd' is .. waarschijnlijk toch het eerste. We zijn benieuwd.

Voor het 'uitvallen' van AO-27 had ik deze sat altijd continu ( boven de horizon uiteraard :lol: ) op een verticaal beam. En er zat traffic van boorstations op de input, was een zeer sterk downlink signaal indertijd.

Piepklein naschriftje concerning Breeze RS-44 .. ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest omtrent het 'syncen' ( adjust ) als het allemaal keurig was dan 'bijstemmen' via TX, indien dat zo uitkomt, weet niet zeker eigenlijk of je dat precies bedoelde, maar dit terzijde onder dit topic.

Gebruikersavatar
PC1L
Berichten: 1398
Lid geworden op: 14 okt 2007, 17:02
Roepletters: PC1L
Contacteer:

Re: Oscar 27 satelliet weer tot leven

#4 Bericht door PC1L »

Zojuist even geluisterd 15:49-50 UTC .. de sat schakelde inderdaad net uit voordat ik een poging zou wagen. Heb de TEPR STATE LIST nog niet actueel.

Plaats reactie