MD 200 yaesu

Alles over spraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD2VDP
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 aug 2007, 14:25
Locatie: exel
Contacteer:

MD 200 yaesu

#1 Bericht door PD2VDP »

ik zit er aan een te denken om een md 200 mike van yaesu te kopen om aan mijn ft847 te koppelen,heeft er iemand ervaring met de md 200.
ik heb al wel een md 100 gehad maar die beviel mij niet

PA1ZP
Berichten: 1316
Lid geworden op: 06 jun 2008, 19:04
Locatie: Oss

Re: MD 200 yaesu

#2 Bericht door PA1ZP »

Hoi PD3VDP

Ik heb de ervaring als ik naar andere stations zit te luisteren met een yaesu met MD100 en of MD200 , dat de MD100 vaak beter klinkt.

Zeker op een FT847 klinkt de MD100 vaak erg goed.
Op een FT857/897 past zelfs weinig anders als een MD100.

Kijk eens of je de afstellingen zoals mike gain en processor goed hebt staan.
73 de PA1ZP

Jos uit Oss

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Zelf gebouwd klinkt leuker als zelf gekocht.

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: MD 200 yaesu

#3 Bericht door PA3FS »

Persoonlijk ken ik ook een paar stations met een md-100 en een 847 .En daar vindt ik de mod. niet mooi ,ik merk weinig verschil t.o.v. de orginele mic. en op ssb hebben sommige last van hf inslag op de mic. Hoe dit is met de md-200 weet ik niet ,ik verwacht hier een beter resultaat van dan de md-100 . Op eham.net zijn de meesten wel te spreken over de 200 .

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

Re: MD 200 yaesu

#4 Bericht door vk2gwk »

HF-terugwerking kan de beste microfoon verspesten. Gewoon zorgen dat je daar geen last van hebt. Verder klinkt heel veel modulatie - ook met de beste microfoons - afschuwelijk omdat mensen de kranen (van de microfoon versterking en de processor) veeeeeel te ver open draaien. Dan heb je misschien wel een S-punt meer, maar wel onverstaanbaar..... Dus daar schiet je dan heel erg weinig mee op.

Een zwak signaal met goede audio is veel sneller uit een pile up te halen dan een sterk signaal met vervorming. En heus... ik heb daar (helaas) ruime ervaring in want als ik even CQ roep op 20M dan heb ik zo een pile up bij elkaar.

Kwaliteit van microfoon is ook heel betrekkelijk. Ik gebruik een $50 head-set van Sennheiser, geschikt voor computers dan wel een $25 dynamische microfoon voor karaoke...... Met een goede instelling van de "equaliser" in mijn FT2000 krijg ik alleen maar complimenten. Maar ik hou alle kranen dan ook redelijk bescheiden ingesteld. (15 - 20% processing)
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

PA1FJ

Re: MD 200 yaesu

#5 Bericht door PA1FJ »

Kijk eens naar mijn ervaringen en aanpassing van de MD200 even zoeken naar "MD-200a8x - FT-950" op deze forum site.
73 Fred PA1FJ

Plaats reactie