Japans CW

Alles over spraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3FBF
Berichten: 170
Lid geworden op: 17 sep 2005, 12:38
Locatie: Mijdrecht / Prov. Utrecht / Regio 02
Contacteer:

Japans CW

#1 Bericht door PA3FBF »

Hoi,

Ik hoorde, dat er op de zojuist gehouden DvdA in de Vonkenboerwedstrijd ook Japans CW aan te pas kwam!

Hier de chart uit Electron Oktober 1994 (wat ráást de tijd, het lijkt me 1 jaar geleden...), voor wie het leuk vindt :D

Toevallig was ik de inzender van deze chart uit Morsum Magnificat van PAoBFN, aan PAoSE toen... 8)

Ik zie, dat de aan te klikken chart niet goed te lezen is. Hier een betere versie (iets naar beneden scrollen):

www.noding.com/la8ak/b.htm

Dus: zelfs tot LA-land is PA0SE's artikel doorgedrongen :wink:
Bijlagen
CW-catakanachart.jpg
CW-catakanachart.jpg (37.98 KiB) 3913 keer bekeken
Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things

DELETED

Re: Japans CW

#2 Bericht door DELETED »

DELETED
Laatst gewijzigd door DELETED op 06 mei 2008, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#3 Bericht door vk2gwk »

Ja, raar is dat, er rust kennelijk geen of omzeilbaar auteursrecht op herpublikatie terwijl Electron zelf alleen een inhoudsopgave verstrekt aan het generale publiek dat geen lid is, dat impliceert eigenlijk dat als er een amateur is die de moeite neemt om zijn elektron te scannen en op een web site te zetten, dat kan doen zoalng de vereniging dat zelf weigert te doen.
In Electron is de "copyright" tekst nog wat ouderwets: "overname van artikelen en schema's is uitsluitend toegestaan na schriftelijke toestemming van de redactie" met verwijzing naar de Auteurswet. Maar de bedoeling is duidelijk: publicatie van artikelen uit Electron op een web page kan dus niet zonder toestemming want dat valt echt wel onder het begrip "overname".

Het Japans CW tabelletje is echter in wat men "the public domain" noemt en bevat geen naar een auteur of ontwerper te herleiden intellectuele eigendom. Dus overname daarvan (nadat Electron het zelf ook ergens vandaan had) is geen schending van auteursrecht.
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

DELETED

#4 Bericht door DELETED »

DELETED
Laatst gewijzigd door DELETED op 06 mei 2008, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PA3FBF
Berichten: 170
Lid geworden op: 17 sep 2005, 12:38
Locatie: Mijdrecht / Prov. Utrecht / Regio 02
Contacteer:

#5 Bericht door PA3FBF »

Go, mensen; daar dacht ik iets echt goeds te doen door het Japanse CW ook eens weer aan de vergetelheid te onttrekken... :?

Ik denk, dat ik met de opgave van de bron (wijlen MM van PAoBFN/sk) zoals ook de LA-ham dat deed, aan alle wetten voldaan heb.
Het is puur de chart uit MM; de begeleidende tekst van PAoSE staat noch hier noch op de LA-website...
Enjoy the little things for one day you may look back and realize they were the big things

DELETED

#6 Bericht door DELETED »

DELETED
Laatst gewijzigd door DELETED op 06 mei 2008, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

pa7wwo
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 jan 2006, 23:53
Locatie: Oss regio 51

#7 Bericht door pa7wwo »

Hoi Monika

We hadden geluk hoor we hoefden maar 3 tekens te kennen en kregen zelfs nog 5 minuten om ze gezamelijk te oefenen

de tekens waren A, KI en RU

Dus het viel erg mee (hihihi niet dus)

Maar het was wel erg gezellig en ook al had ik mijn dag niet en heb ik veel te veel fouten gemaakt ik heb er wel weer enorm lol gehad.

ik hoop je volgende keer weer te treffen Monika.

Jos
groeten en 73 Jos PA1ZP.

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn en een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Wat u antenne aan signaal niet uit de lucht heefd veroverd, krijgen DSP en filters en dure sets niet uit de speaker getoverd

Plaats reactie