morse leersoftware op nokia 9300i ?

Alles over spraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
fred101
Berichten: 1173
Lid geworden op: 15 dec 2006, 19:38
Locatie: waardenburg

morse leersoftware op nokia 9300i ?

#1 Bericht door fred101 »

ik heb een nokia 9300i en ik zou hier graag een morseprogje voor hebben. Ik kan echter niets vinden. Ik had zo iets voor mijn vorige treo650. ik ben namelijk bezig met morse leren en seinen lukt ondertussen wel redelijk (morsepieper op de soundcard ingang van mijn pc en dan een morseontvangprogramma decoderen) maar opnemen lukt voor geen meter (ik hoor het gewoon niet en kan me niet goed genoeg concentreren) dus leek het me wat om tussendoor op de telefoon te kunnen oefenen in luisteren want anders wordt het staks CW via de pc aan de set. Met de seinsleutel uitgaand en de pc laten opnemen.

Fred PA4TIM
Mijn website met veel info over RF meettechniek www.pa4tim.nl

pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

#2 Bericht door pe5jw »

Ik heb geen idee of er een programma voor maar misschien is het een ideee om een mp3 op je telefoon te zetten ?
Als dat kan, ik ken die nokia niet.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#3 Bericht door wbeekman »

Kijk in de rubriek COMPUTERS => Software voor de PDA.

Hier vind je wel genoeg info.


P.S. Fred, draait de Nokia - Windows mobile 5 ??
Kijk ook eesn naar :=> http://www.n0hr.com/
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

pa7wwo
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 jan 2006, 23:53
Locatie: Oss regio 51

#4 Bericht door pa7wwo »

Hoi Fred

Ik ben ook lekker mee tijdje zoet geweest , met CW leren nemen.
seinen is veel makkelijker te leren . (tenminste met een Iambic El-bug)

Mijn ervaring is dat je iedere dag moet oefenen op ongeveer hetzelfde tijdstip en als het kan op een tijdstip waarop de grijze celletjes nog niet helemaal versuft zijn.

Ik noem CW altijd een concentratie spelletje.

Iedere dag oefenen met een goed CW programma zoals CWISIT NUMORSE of zoiets en met de juiste methode, dat vergt vooral veel doorzettingsvermogen geduld en zelfdiscipline.
Heb je de tijd niet (eigenlijk een onzin smoes omdat het niet meer vraagt als een 20 min. per dag en je kan het in principe eigenlijk nog op de WC)
of de discipline niet dan wordt het niks.
Het is iedere dag oefenen een minuut of 20 (verdeeld in 3 keer 6 min) met een pauze van een 5 tal minuten.
En niet 1 dag per week 3 uur oefenen , want dat werkt vaak helemaal niet.
En natuurlijk mag je best wel eens een dag overslaan en natuurlijk mag je ook 2 keer per dag oefenen maar met enkele uren tussenpauze tussen de oefeningen, en liever niet meer als 1 dag per week een dag overslaan.

Ik zelf had op bepaalde snelheden een soort muur waar ik doorheen moest en was ik er dan doorheen zat ik meteen een stuk sneller.
Ik kwam zo een muur tegen op 10 en 18 woorden per minuut en heb nu al enige jaren een muur van 28 woorden per minuut waar ik nog steeds niet doorheen gebroken kom.

Ik heb me nu dan er maar ook op toegelegd om te leren nemen zonder pen en papier dat is ook wel makkelijk werken als je niets meer hoeft op te schrijven wat je hoort als bijv de call en naam en QTH.
Ook wil ik nu in het Engels en Duits leren nemen zonder alles op te schrijven maar dan zit je simultaan 2 dingen te doen morse nemen en Duits of Engels te vertalen

Ook was ik wel even zoet om bijvoorbeeld uit mijn hoofd te leren seinen en al helemaal in het Engels of Duits want dan moet je 2 keer simultaan vertalen van Nederlands naar Duits en naar CW.

Als jij iedere dag net zoveel tijd neemt om morse te oefenen als ik nu heb genomen om dit bericht te typen zit je over 1 jaar vast al op 20 worden per minuut of hoger Fred.

Succes met CW je weet pas hoe mooi en makkelijk het is als je het goed kunt.
Je hebt geen computer nodig of monitor en muis, en het toetsenbord heeft maximaal 2 toetsen.
En onder die 1 of 2 toetsen zitten alle letters veel makkelijker als 101 toetsen van de PC.

heel veel succes met de "magicmode" het morse Fred
groeten en 73 Jos PA1ZP.

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn en een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Wat u antenne aan signaal niet uit de lucht heefd veroverd, krijgen DSP en filters en dure sets niet uit de speaker getoverd

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

#5 Bericht door PE2AAB »

wbeekman schreef:Kijk in de rubriek COMPUTERS => Software voor de PDA.

Hier vind je wel genoeg info.


P.S. Fred, draait de Nokia - Windows mobile 5 ??
Kijk ook eesn naar :=> http://www.n0hr.com/
Let op!

Nokia gebruikt Symbian als OS en GEEN Windows Mobile!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie