Pocsag en Flex

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
JO21VK
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2012, 10:50

Pocsag en Flex

#1 Bericht door JO21VK »

Vroeger heb ik eens een Pocsag zendertje gehad om pagers te testen, nu heb ik ook een aantal P2000 pagers liggen en wil deze testen. Dus wil er zelf een bericht op plaatsen....Is dit mogelijk of is het netwerk zodanig afgeschermd dat het gewoonweg niet lukt.
Dus zijn er uberhaubt wel P2000 zenders (low power)

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Pocsag en Flex

#2 Bericht door PA2LAD »

JO21VK schreef:Vroeger heb ik eens een Pocsag zendertje gehad om pagers te testen, nu heb ik ook een aantal P2000 pagers liggen en wil deze testen. Dus wil er zelf een bericht op plaatsen....Is dit mogelijk of is het netwerk zodanig afgeschermd dat het gewoonweg niet lukt.
Dus zijn er uberhaubt wel P2000 zenders (low power)
Of de pager het goed doet, kan je controleren door bv capcode 1420999 te programmeren. Een zeer veel gebruikte capcode en zeker op werkdagen. Het flexprotocol is niet openbaar. Voor semafoons waar vroeger een gebruiker 1 bericht in tig dagen ontvangen werd, was een eigen tester gemakkelijk. De moderne semafoonnetwerken zenden allemaal een code uit waarmee de werking van een pager getest kan worden en die ze zelf gebruiken om te controleren of een uitzending ook plaats heeft gevonden en tegen welke kwaliteit het signaal ontvangen kon worden.
Alles is dus live te testen en daar heb je geen tester voor nodig.

Plaats reactie