werking van SDRadio en USB_Synth ?

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa3cvi
Berichten: 326
Lid geworden op: 20 dec 2005, 17:02
Roepletters: pa3cvi
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

werking van SDRadio en USB_Synth ?

#1 Bericht door pa3cvi »

Hallo,

Voor ik mijn vraag in dit forum stel, allereerst: ja ik weet dat er andere besturingsprogramma's zijn die beter (compatible)zijn dan de genoemden in het onderwerp, maar ik volg de Lima SDR bouwbeschrijving en wil deze graag precies volgen.

Nu mijn vraag:

Met welk programma stel in de ontvangstfrequentie in:
a. met USB_Synth.exe
b. met SDRadio
c. beide programma's.

Stel ik de frequentie in met a. dan zie ik bij b. in het frequentievenstertje de frequentiewaarde niet veranderen.
Moet je dat daarin dan ook veranderen?

Ik weet dat SDRadio de USB_Synth niet ondersteund maar hoe ik een frequentie instelling moet realiseren
dat weet ik niet.

Alvast bedankt voor ev. antwoorden

73, PA3CVI, Cees

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: werking van SDRadio en USB_Synth ?

#2 Bericht door Aeolus »

Hoi Cees,

Met USB_Synth kun je dat doen, maar die gebruik je puur eigenlijk in het begin stadium, om e.e.a. aan calibraties te doen. Pagina's 18 en 21 van deze manual vertellen je daar iets meer over : http://www.darc.de/uploads/media/Manual ... _Teil1.pdf

De frequentie die SDRadio aangeeft hoef je niet zo op te letten, want die klopt per definitie niet, en is ook niet relevant in dezen. Je hoeft die dus niet perse aan te passen aan de juiste frequentie. Staat in SDRadio de frequentie op 3Mhz, maar heb je de sdr middels usb_synth op 5Mhz gezet, dan zal hetgeen wat je daadwerkelijk in SDRadio hoort, het signaal op de 5Mhz zijn.

Gebruikersavatar
pa3cvi
Berichten: 326
Lid geworden op: 20 dec 2005, 17:02
Roepletters: pa3cvi
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: werking van SDRadio en USB_Synth ?

#3 Bericht door pa3cvi »

Helemaal helder nu,

Bedankt voor je antwoord.

73 Cees

Plaats reactie