Telemetrie decoderen

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Janos
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 jul 2009, 16:25
Locatie: Alphen aan den Rijn

Telemetrie decoderen

#1 Bericht door Janos »

Gisteren heb ik een 5 elements 145 MHz Yagi gebouwd met prima resultaat.
Ik had hem vanochtend vast gericht in zuid-westelijke richting onder zo'n 40 graden
en tijdens een ISS overgang ontving ik een enorme lijst Packet op 145.8250 zonder te volgen.
Even later ontving ik gedurende ongeveer 1 minuut een digitaal (telemetrie) signaal op dezelfde frequentie. Op dat moment was de OA-27 in die richting maar die zend geen telemetrie op die fequentie. Aan het geluid te horen was het wel degelijk een satelliet.
Ik heb de geluidsopname op een paar decoders losgelaten maar tot nu toe zonder resultaat.
Ik vraag me nu af, bestaat er een soort universeel programma voor het decoderen van telemetrie of heb ik voor elke vorm een eigen decodeer programma nodig.
Op 435.4000 heb ik nu een paar keer een signaal van Chibis RS-39 ontvangen.
Hier zit nogal wat ruis bij en het signaal is niet zo sterk. Op het bijbehorende decodeer programma heb ik nog geen uitlezing gezien.
Wie kan me hier wat meer over vertellen. Bij voorbaat dank.

Groeten
Jan
UBC3500xlt, UBC220xlt, COM202 met discriminator uitgang, COM213 met discriminator uitgang
3x JPole 144-300-430 MHz, 6 el. Yagi 435 MHz, 6 el. Yagi 260 MHz, 5 el. Yagi 145 MHz, QFH 137 MHz, QFH 435 MHz, Helical 260 MHz all home-made

***Luister Amateur***

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Telemetrie decoderen

#2 Bericht door PE1PQX »

Misschien heb je wat aan deze site http://www.ao27.org/AO27/index.shtml
Ik ken je verder niet helpen vrees ik.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Plaats reactie