APRS.fi Filteren

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Floris
Berichten: 48
Lid geworden op: 14 okt 2010, 16:29

APRS.fi Filteren

#1 Bericht door Floris »

GM, GA, GE,

Op APRS volg ik altijd een bepaald aantal stations. Is het ook mogelijk om alleen deze stations weer te geven op de kaart van aprs.fi. Zodat ik dus echt alleen de stations zie die ik wil zien, en dus niet alle stations. Wie kan mij hier mee helpen.

Groeten,
Floris, PD2DXN

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5107
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: APRS.fi Filteren

#2 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Is het een optie om het via 144.800 te volgen?
Mijn ervaring is dat je via de genoemde site objecten ziet die mijn inziens niets met onze hobby te maken hebben.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA3JMS
Berichten: 542
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:48
Roepletters: PA3JMS
Locatie: Ridderkerk

Re: APRS.fi Filteren

#3 Bericht door PA3JMS »

Ben geen expert op dit gebied. Wat zitte spelen en er zijn denk ik wel wat mogelijkheden.

De eerste is om rechts het icoontje van filter aan te klikken en dan het vinkje bij all stations weg te halen en een vinkje te zetten bij Station class: APRS stations. Je houdt alleen de amatuer stations over.

Een ander truc is in het zoek veld bijvoorbeeld in te tikken PA? (mogelijk zij er meer wildcards mogelijk) je krijgt dan een lijst met stations. Vink de stations aan en je ziet alleen deze stations. Je ziet dan ook dat er in het zoek veld komt te staan a/call, a/call etc. Ik denk dat als je een string maakt (note pad, o.d.) met de stations die je wilt volgen en deze knipt en plakt in het zoek veld dat je ook alleen de stations ziet die je wilt zien.

Er zijn meer opties zoals favorieten. Daarvoor moet je je eigen aanmelden. Is gratis. Heb ik gedaan en dan is er meer mogelijk. Je kan voorkeuren opslaan en favorieten lijstjes maken.

Wat Tjeerd aangeeft is ook leuk kan al met een eenvoudige scanner en een PC.
73 Jan

PE1LGW
Berichten: 973
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: APRS.fi Filteren

#4 Bericht door PE1LGW »

via APRS.fi kan je wel zoeken op een bepaalde call.
of je meerdere call,s kan ingeven is volgens mijn niet mogelijk.

PE1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Gebruikersavatar
PA3JMS
Berichten: 542
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:48
Roepletters: PA3JMS
Locatie: Ridderkerk

Re: APRS.fi Filteren

#5 Bericht door PA3JMS »

Probeer het volgende maar eens. Knip en plak onderstaande string in het zoek veld en klik op zoek.

a/PI4HAL, a/pi1ppd-c, a/pe0pyd

Je ziet alleen de ingevulde calls op de kaart en rechts zie je een lijstje.

Je moet de call wel exact invullen.
73 Jan

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: APRS.fi Filteren

#6 Bericht door Thijzer »

Tjeerd, aprs.fi laat inderdaad ook schepen zien en weerstations. Deze komen via internet op een server terecht die ook getoond worden. Rechts in het menu kun je die stations uitzetten. Met name in Rotterdam en omstreken stikt het van de bootjes, dan is het wel handig als je die kunt uitzetten.

Verder staan er diverse ? recht in het menu, als je daar eens op klikt, kun je zien wat er allemaal mogelijk is.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5107
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: APRS.fi Filteren

#7 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Thijzer schreef:Tjeerd, aprs.fi laat inderdaad ook schepen zien en weerstations. Deze komen via internet op een server terecht die ook getoond worden. Rechts in het menu kun je die stations uitzetten. Met name in Rotterdam en omstreken stikt het van de bootjes, dan is het wel handig als je die kunt uitzetten.

Verder staan er diverse ? recht in het menu, als je daar eens op klikt, kun je zien wat er allemaal mogelijk is.
Bedankt voor de tip, ik kijk er eens na.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
Floris
Berichten: 48
Lid geworden op: 14 okt 2010, 16:29

Re: APRS.fi Filteren

#8 Bericht door Floris »

Oke, iedereen bedankt voor zijn bijdrage. Vooral de tip van PA3JMS, erg bedankt. Nu kan ik alleen de stations volgen die ik wil volgen, precies wat ik wilde!

73
Floris

PA2HP
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 apr 2008, 18:07
Roepletters: PA2HP
Locatie: Oude Tonge

Re: APRS.fi Filteren

#9 Bericht door PA2HP »

Hoe kan ik mijn (verkeerd ingestelde) coordinaten en call verwijderen van aprs.fi?

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: APRS.fi Filteren

#10 Bericht door PE2AAB »

PA2HP schreef:Hoe kan ik mijn (verkeerd ingestelde) coordinaten en call verwijderen van aprs.fi?
Niet geloof ik. Maar het ‘verjaart’ wel op een gegeven moment. Mijn ervaring is dat dat enige tijd kost. Meerdere jaren.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA2HP
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 apr 2008, 18:07
Roepletters: PA2HP
Locatie: Oude Tonge

Re: APRS.fi Filteren

#11 Bericht door PA2HP »

Oke..bij mij zit het als volgt.
Ik werk met 3 Raspberry Pi 's/ Pi-Star hotspots... 1 voor dstar, 1voor dmr en 1 voor C4fm.
Nu stond er in 1 de coördinaten verkeerd en inmiddels hersteld...maar ik blijf qua lokatie op de verkeerde plaats staan. ..dat kan dus tijden duren begrijp ik?

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: APRS.fi Filteren

#12 Bericht door PA3DAT »

Hans PC9F had hetzelfde probleem. Hij woont in Zwolle maar zijn hotspotje stond ergens in Twente
door verkeerde coördinaten. Hans heeft één en ander aangepast en toen was het klaar, volgens mij.

Je zou contact met hem kunnen opnemen, zijn email-adres is zichtbaar wanneer je bent ingelogd
bij QRZ.com, PC9F.

Zijn aprs-website: http://htbzwolle.nl/

Hans op aprs.fi, hij heeft een heel rijtje ssid's: https://aprs.fi/#!mt=roadmap&z=11&call= ... &tail=3600
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: APRS.fi Filteren

#13 Bericht door Thijzer »

Als je met dezelfde callsign de juiste coördinaten opnieuw uitzendt, worden de oude overschreven. Je kunt zelf instellen hoe "oud" de logs mogen zijn die je kunt zien, standaard 60 minuten.

Plaats reactie