Digimode met Logger 32

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD5B
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 okt 2009, 16:43

Digimode met Logger 32

#1 Bericht door PD5B »

Ik gebruik al geruime tijd Logger 32 en dit bevalt uitstekend, nu wil ik daarmee ook PSK / RTTY met doen.
In de waterval zie ik dan alleen maar sterke signalen, en als er een sterk station er uitzend, dan wordt de hele waterval zwart, tot nu toe heb ik de digi modes met DM 780 gedaan en daar heb ik dit probleem niet, maar daar kan ik ook de achtergrond van de waterval aanpassen, in Logger 32 is een mogelijkheid om kleuren te wijzigen, maar bij de kleur van de waterval zijn de letters grijs en dan kan ik niets wijzigen, weet misschien hier iemand hoe ik de achtergrond kleur kan wijzigen?

Gr. Jan

Ps. Zou dit niet op de goede plaats staan, dan graag door de moderator verplaatsen.

PC1I
Berichten: 418
Lid geworden op: 06 jan 2009, 23:29
Roepletters: PC1I
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Digimode met Logger 32

#2 Bericht door PC1I »

Even afgezien van de kleurtjes, waarom blijf je niet gewoon DM-780 gebruiken?
Veel meer mogelijkheden dan de MMVari Engine die Logger32 gebruikt.

http://www.n2amg.com/software/logger32-dm780-gateway/

en dan gewoon DM-780 gebruiken in combinatie met Logger32.

73, Kees PE2KM
-------------------------------------------------------------------------
Van mei 2000 tot en met oktober 2021 vooral bekend als PE2KM
FTdx10, FT-991A, FT-817ND, FTM-300E, VX-6E, Anytone 868UV
-------------------------------------------------------------------------

Gebruikersavatar
PD5B
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 okt 2009, 16:43

Re: Digimode met Logger 32

#3 Bericht door PD5B »

PE2KM schreef:Even afgezien van de kleurtjes, waarom blijf je niet gewoon DM-780 gebruiken?
Veel meer mogelijkheden dan de MMVari Engine die Logger32 gebruikt.

http://www.n2amg.com/software/logger32-dm780-gateway/

en dan gewoon DM-780 gebruiken in combinatie met Logger32.

73, Kees PE2KM
Dit antwoord had ik al verwacht, ik heb nu in Logger 32 bijna alles automatisch ingesteld, als ik een QSO log dan gaat gelijk een E-QSL er uit en ook wordt mijn clublog bijgewerkt, voor LOTW moet ik dan ff ergens op klikken en dan wordt dit ook verstuurt, nu kan in DM 780 ook gelijk een E-QSL verstuurt worden, maar dan moet ik deze contacten handmatig invullen in Logger 32, dit is ook de reden waarom ik wil overgaan met de digimode naar Logger 32.
Als het niet mogelijk is om de kleuren te veranderen in Logger 32 dan ga ik zeker weer gebruik maken van DM 780.
En DM 780 koppelen met Logger 32 lukt niet, de schrijver van het programma is namelijk gestopt toen HRD v5 is gekomen, ik weet niet of het mogelijk is met de versie 4 van HRD?

N2AMG
April 20th, 2010 on 9:49 pm
Hi
Since Simon released v5 I pretty much gave up on the DM780 gateway. In the V5 release Simon made it so you HAD to have the HRD logbook open also before anything would be sent out via the UDP. I feel if I gotta have 2 separate log books open it’s not worth using .. I have switched all of my attention over to using Fldigi. DM780 is built on the Fldigi engine. It’s doesn’t have the bells and whistles of Dm780 but it does a real good job….


Gr. jan

PC1I
Berichten: 418
Lid geworden op: 06 jan 2009, 23:29
Roepletters: PC1I
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Digimode met Logger 32

#4 Bericht door PC1I »

Ah, OK...
;-)

Ik ben niet zo'n Logger32 fan, heb het wel een tijdje gebruikt maar heb veel meer plezier van HRD.

Overkloppen van verbindingen lijkt mij niet te hoeven, je kunt het log van DM-780 als Adif exporteren en weer inlezen in Logger32.

Om welke reden gebruik je niet de hele HRD suite? ik vindt dat allemaal stukken beter werken dan Logger32.
En heb niet echt het gevoel dat ik iets mis..
;-)

73, Kees
-------------------------------------------------------------------------
Van mei 2000 tot en met oktober 2021 vooral bekend als PE2KM
FTdx10, FT-991A, FT-817ND, FTM-300E, VX-6E, Anytone 868UV
-------------------------------------------------------------------------

Gebruikersavatar
PD5B
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 okt 2009, 16:43

Re: Digimode met Logger 32

#5 Bericht door PD5B »

@ PE2KM, de reden dat ik Logger 32 gebruik, "het automatisch uploaden" ik zeg ook niet dat HRD slecht is, heb er in het begin altijd met gewerkt, als het niet lukt om de kleuren te wisselen, dan ga ik met DM 780 verder en importeer het log dan naar Logger 32.
Bedankt voor het meedenken.

Gr. jan

Plaats reactie