Geluidskaart geeft varierend signaal af

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
electronenbuizen
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 sep 2009, 09:45

Geluidskaart geeft varierend signaal af

#1 Bericht door electronenbuizen »

Beste lezer,

Ik wil met de computer een rtty of een psk31 signaal afgeven maar de amplitude van het microfoon signaal is geen stabiel signaal. Als ik de scoop aansluit op het signaal dat voor de microfooningang van de zender is bedoeld zie ik een soort willekeurig gemoduleerd signaal ( van 0 - 100 % ) terwijl ik een signaal met een vaste sterkte had verwacht. Ik dacht eerst dat de zender instraalde maar als de zender uitstaat is het nog steeds zo. Ik heb alle instellingen zitten proberen van de geluidskaart maar dat had geen invloed het probleem. Ook de instellingen van mixw hebben geen invloed

Een tweede geinstalleerde geluidskaart heeft hetzelfde probleem - wat ik ook probeer heeft geen invloed op het probleem. Ik gebruik mixw versie 2.19 voor de digitale modes

Ik heb van iemand een usb audiostick geleend voor koptelefoonaudio en bij dit ding werkt alles goed en heb ik een stabiel signaal. De andere kaarten staan ook ingesteld voor koptelefoonaudio

Heeft iemand een idee waarom die audiokaarten niet goed werken.

PC1I
Berichten: 418
Lid geworden op: 06 jan 2009, 23:29
Roepletters: PC1I
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Geluidskaart geeft varierend signaal af

#2 Bericht door PC1I »

Ik heb even op youtube een filmpje opgescharreld van een PSK 250 signaal op een scope.:
http://www.youtube.com/watch?v=9StYv5e9iMM

van dezelfde maker ook een RTTY signaal:
http://www.youtube.com/watch?v=IqpSnH86ggI

Wel even het geluid op zacht, het klinkt mij niet echt lekker in de oren, ligt aan de opname kwaliteit, een vies hoog fluitje ergens...

73, Kees PE2KM
-------------------------------------------------------------------------
Van mei 2000 tot en met oktober 2021 vooral bekend als PE2KM
FTdx10, FT-991A, FT-817ND, FTM-300E, VX-6E, Anytone 868UV
-------------------------------------------------------------------------

electronenbuizen
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 sep 2009, 09:45

Re: Geluidskaart geeft varierend signaal af

#3 Bericht door electronenbuizen »

Bedankt voor de reactie.

Hoe de signalen eruit moeten zien weet ik wel en dat klopt ook met de video's

Bij mixw is het ook mogelijk het afgegeven signaal in te stellen van nul t/m 100 procent maar de variatie blijft ook bij een zwak ingangssignaal waar ik een stabiel uitgangssignaal verwacht.
Ik weet niet wat midi doet met een signaal maar als ik het uitschakel heeft dat geen invloed. Als ik de audiocompressie uitschakel heeft dat ook geen invloed

Het is bij mixw ook mogelijk een vast signaal van een frequentie af te geven en ook dit signaal wordt wordt van 0 tot 100 % willekeurig vervormd. Hetzelfde bij de andere audioprint maar als ik de usb audiostick gebruik is het een ideaal 100 % goed signaal.

Ik sta compleet voor een raadsel en zie duidelijk iets over het hoofd

Plaats reactie