Icom komt met nieuwe D-STAR-portofoon de ID-31E

Alles over de diverse digitale modi.
Bericht
Auteur
Theo

Re: Icom komt met nieuwe D-STAR-portofoon de ID-31E

#16 Bericht door Theo »

Dank je wel Eric, zat net te bedenken of ik de moeite zou nemen om de puzzle op te lossen :mrgreen:

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Icom komt met nieuwe D-STAR-portofoon de ID-31E

#17 Bericht door PD9CN »

Beste,

Ik ben er over aan het na denken om een D-Star porto aan te kopen. En deze Icom ID-31E trekt wel heel erg mijn aandacht.
Of is het een probleem dat je alleen 70CM hebt?

Anders kom ik uit op de IC-E92d.

Misschien wat advies met gebruikers van de D-Star Porto's
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: Icom komt met nieuwe D-STAR-portofoon de ID-31E

#18 Bericht door PA1 »

Cor,

deze Icom porto's zijn enorm duur voor wat ze bieden. Kijk eens naar de DV-RPTR, daar komt binnenkort (in april) een AMBE uitbreidingsprint (met aansluitbussen voor micro en speaker) bij en kan je hem gebruiken met bijvoorbeeld een FT817 of een FT847. Deze print gebruikt de 9600 packet bus op deze zenders (kabels zitten erbij!) De totale kosten zitten dan rond de 135€ en ben je QRV met D-star. Ook wordt er gewerkt aan een print waarmee je direct kan uitzenden, deze is op basis van de Boafeng UV3R.

http://www.dvrptr.de en klik op order info, daar staat info over de uitbreidingsprinten.
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Icom komt met nieuwe D-STAR-portofoon de ID-31E

#19 Bericht door PA0ETE »

Ik heb een DVRPTR-printje, zonder de Ambe-optie, maar bedenk daarbij dus dat behalve een zendontvanger, een DVRPTR-printje en een insteekunit met ambe, als ik me niet vergis ook een laptop of PC nodig is om het e.e.a. te laten werken. Dat is toch een iets andere functionaliteit dan een miniatuur portofoon. :-)

Overigens vind ik wat Torsten en de andere jongens van DVRPTR doen helemaal geweldig. Wat ik heb zit heel goed in elkaar, is goed uitgedacht etc. Dus alleen lovende woorden daarvoor, en meer dan dat zelfs :-) Ik ken de ID-31 niet, de andere D-STAR-porto's die ik van Icom als gebruiker ken (IC-U82, IC-E92D en IC-E80D) zijn zeer degelijk en ook gewoon heel goed. De DVRPTR spullen zijn bijzonder goedkoop, het is inderdaad jammer dat de Icom-spullen niet wat goedkoper zijn, maar het portootje waar het hier om gaat is met ik dacht 339 euro toch niet zo heel erg raar geprijsd. Zeker als je bedenkt dat er al GPS in zit, je er een SD-kaartje in kan steken en zo meer.

Ten slotte wordt het AMBE-printje van DVRPTR pas over een paar maanden voor het eerst uitgeleverd, de porto is nu al beschikbaar. :-)

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: Icom komt met nieuwe D-STAR-portofoon de ID-31E

#20 Bericht door PA1 »

Het schijnt dat die AMBE uitbreidingsprint in dezelfde behuizing past, dan hou je een mooi compact setje over. Die behuizing is overigens net zo groot als die van de Fifi-SDR.

Inderdaad heb je nog wel een pc/laptop nodig (en momenteel een dv-dongle voor de audio) om de set te besturen maar daar staat tegenover dat je met die dv-rptr meer functionaliteit krijgt als met een porto.
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Icom komt met nieuwe D-STAR-portofoon de ID-31E

#21 Bericht door PD9CN »

Tnx PA1, Dat is ook leuk zeg weer een nieuwe project voor de FT-847 :D

Maar om dat ik veel op reis ben zou ik zo iets als een porto mee willen nemen. En vandaar mijn vraag.
Welke dan het beste zou zijn.

En mijn oog viel dan op de Icom ID-31E vanwege dat deze een hele mooie functie heeft om te kijken welke repeater er het dichts de buurt zit.
Natuurlijk nog veel meer. Maar wat me tegen houd is dat er alleen 70CM op zit.

En bij de IC-E92D heb je alles.

Ja waar doe ik goed aan?
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Icom komt met nieuwe D-STAR-portofoon de ID-31E

#22 Bericht door PE7EB »

Tja, dat is iets wat een ieder voor zichzelf moet bekijken/beslissen "vrees" ik.

Ik ben behoorlijk content met mijn IC-E92D:
-D-Star porto 2/70
-FM porto 2/70
-FM omroep radio
-AM luchtvaart ontvanger
-Marifoon ontvanger
-LG/MG/KG AM ontvanger
-AM/FM 11 meter ontvanger
En dat alles in één handzaam apparaat.

Ik ben er dus blij mee, ondanks de prijs.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
PA1MP
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 sep 2010, 08:43

Re: Icom komt met nieuwe D-STAR-portofoon de ID-31E

#23 Bericht door PA1MP »

Vergeet ook de Icom e80D niet.
Daar ben ik zelf erg tevreden mee en wordt rond de 300 euro (nieuw) aangeboden op internet (even googelen).
73 de Marc

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Icom komt met nieuwe D-STAR-portofoon de ID-31E

#24 Bericht door PD9CN »

Tnx Mark, Ga deze e80D ook eens uitlichten!

Maar misschien zijn er al wat gebruikers die hun of haar ervaring willen delen.
Hoe de ID-31E bevalt.
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

PD2K
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:01

Re: Icom komt met nieuwe D-STAR-portofoon de ID-31E

#25 Bericht door PD2K »

Ik heb een ic-u82. 70cm only Icom porto met d-star print.
Ja, het is jammer dat er geen 2 meter op zit (op de 82 en 31). Maar de meeste d-star repeaters zitten op 70 cm, dus als je vooral wilt d-starren is 70cm monoband niet eens zo'n heel slecht idee.

PD9CN schreef:Beste,

Ik ben er over aan het na denken om een D-Star porto aan te kopen. En deze Icom ID-31E trekt wel heel erg mijn aandacht.
Of is het een probleem dat je alleen 70CM hebt?

Anders kom ik uit op de IC-E92d.

Misschien wat advies met gebruikers van de D-Star Porto's

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Icom komt met nieuwe D-STAR-portofoon de ID-31E

#26 Bericht door PD9CN »

Heb de keuze gemaakt :D

Het is een Icom IC-E92D geworden :D
Vind hem erg goed in zijn ontvangst is zeer gevoelig. Heb dan wel de antenne van Diamond SRH519 is ten opzichte van de standaard antenne een verbetering.

Nou misschien nog een DVAP D-Star dongle voor rond om het huis :?:
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

pe1ioc
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mar 2010, 14:50
Locatie: Z.O.Drenthe

Re: Icom komt met nieuwe D-STAR-portofoon de ID-31E

#27 Bericht door pe1ioc »

De ID31E was in Friedrichshafen te koop voor een bedrag van 295 euro.

Een groep zendamateurs hier over de grens met Oost Groningen uit de regio Papenburg is er naar toe geweest en verschillende deelnemers aan de trip hebben er 1 gekocht.

Hier vlak over de grens staat n.l. het 70 cm D-Star relais DBoELD met QRG 439.587.5 Mhz.
Relais staat boven op een oude tower op een voormalig US.Army kazerneterrein in de plaats Sogel.
De Yanks hadden hier vroeger een FM relaiszender van AFN-Bremen bovenop staan.
Nu staat er een 2 meter en 70 cm analoog en het al eerder genoemde digitale amateurrelais met een hoogte van 110 meter op.

Tot nu toe is men zeer tevreden met de aankoop van de nieuwe porto.

73
Tjerk
PE1IOC
Zendamateurs doen ‘het’ draadloos.. :mrgreen:

Flip Verweij PD1TC
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 dec 2005, 10:44
Locatie: Den Helder JO22JW

Re: Icom komt met nieuwe D-STAR-portofoon de ID-31E

#28 Bericht door Flip Verweij PD1TC »

Ik heb de ID-31 nu een paar weken in gebruik en ben er zeer tevreden over. Echt een aanrader.
Flip Verweij PD1TC

Plaats reactie