WSPR met TS-480

Alles over de diverse digitale modi.
Bericht
Auteur
pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: WSPR met TS-480

#16 Bericht door pa5cal »

Zover ik weet word hamlib gebruikt om de set aan te sturen. Ik kan me alleen maar voorstellen dat er een bug zit in je code dat de verkeerde aansturing gebruikt wordt.

Ik stel me zo voor dat je de instellingen eens in WSPR.INI (wat op unix heel zuchtbaar hetzelfde heet) eens met de hand naloopt en eventueel verbeterd (in notepad/kladblok)

-P

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1250
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: WSPR met TS-480

#17 Bericht door PA9X »

pa5cal schreef:Zover ik weet word hamlib gebruikt om de set aan te sturen. Ik kan me alleen maar voorstellen dat er een bug zit in je code dat de verkeerde aansturing gebruikt wordt.

Ik stel me zo voor dat je de instellingen eens in WSPR.INI (wat op unix heel zuchtbaar hetzelfde heet) eens met de hand naloopt en eventueel verbeterd (in notepad/kladblok)

-P
Bij mij is wspr.ini leeg... :?:

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1250
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: WSPR met TS-480

#18 Bericht door PA9X »

Via wsprnet.org de oplossing gekregen:

Try writing in Menu -> Setup -> Station Parameters -> Handshake

Select "Hardware" and add "-C write_delay=0" so that this is shown as:
Hardware -C write_delay=0 where ur Hardware is showing NONE

g4cao



case closed ...

PA0HOP
Berichten: 315
Lid geworden op: 04 feb 2010, 17:12
Roepletters: PA0HOP

Re: WSPR met TS-480

#19 Bericht door PA0HOP »

PD1JP schreef:WSPR op een Win98 PC met "authentieke" seriële poort geïnstalleerd, en nog altijd geen CAT. Wat wel vreemd is, is dat wanneer ik update rig frequency doe in advanced setup, de aanduiding PC in het TS-480 display ongeveer 8 seconden oplicht, en daarna weer uitgaat. Maakt dus niet uit of ik het met de Win98 pc, Win 7 laptop of Win 7 netbook probeer. Er is blijkbaar wel even een verbinding.

In het DOS scherm lees ik ook de melding set_freq: error = Invalid parameter

Ik heb het idee dat het aan de software ligt want diverse Linux gebruikers hebben geen problemen.
Ga eens naar: configuratiescherm, apparaatbeheer en klik aan "poorten". Gebruik de COM-poort die hier is vermeld. Suk7.
73
Hans, pa0hop

Plaats reactie