rigblaster of iets anders

Alles over de diverse digitale modi.
Bericht
Auteur
ON4VP
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 feb 2011, 08:25
Locatie: JO21LB
Contacteer:

Re: rigblaster of iets anders

#16 Bericht door ON4VP »

Er zijn beperkingen, Marc, maar die afstand lukt blijkbaar nog wel.
ON5GM schreef:Opgelost - kabeltje van 4,5 meter gekocht en geen problemen meer :D
73's de ON4VP vanuit JO21LB.

Gebruikersavatar
ON5GM
Berichten: 760
Lid geworden op: 02 apr 2008, 07:26
Roepletters: ON5GM
Locatie: Blanden JO20IT

Re: rigblaster of iets anders

#17 Bericht door ON5GM »

Hallo iedereen,

USB Interface III heeft hier blijkbaar de geest gegeven. Hij wordt door mijn 3 pc niet herkend , (zij geven weer dat hij niet aangesloten is), andere kabel geprobeerd, niks lijkt te werken.
Aan de pc's mankeerd niets, alle USB poorten werken correct. Garantie is natuurlijk gedaan sinds februari 2012. En ik die dacht goed materiaal gekocht te hebben :x
Waarschijnlijk rest mij nog enkel het plezier om een hamertje van 5 kilo op dat ding te plaatsen :mrgreen:

Iemand een idee om beter materiaal ??
Elecraft K3S/100 | 2x Icom IC7300 | Ant : Mosley Pro67B - Hyendfed 30m

Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 354
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: rigblaster of iets anders

#18 Bericht door pc9t »

Kijk een op de site van G4ZLP.

Ik gebruik dat spul al meer dan 5 jaar en eigenlijk nog nooit problemen gehad,1x met een FT2000 maar dit lag meer aan de FT2000.

Ze kosten vele malen minder dan alle andere interface's, en dan hebben we het nog niet eens over de tussenkabeltjes.

Misschien is het iets voor je.
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Anytone AT-D878UVII PLUS / Spe Expert 1K/FA / Hexbeam by SP6CYN / Homemade G5RV / Kelemen 40 meter dipool / Heil proset met HC5 / Heil PR781

Gebruikersavatar
ON5GM
Berichten: 760
Lid geworden op: 02 apr 2008, 07:26
Roepletters: ON5GM
Locatie: Blanden JO20IT

Re: rigblaster of iets anders

#19 Bericht door ON5GM »

Bedankt voor de tip PA7LZ, ziet er inderdaad degelijk uit, en de prijs valt al bij al ook mee .

73 - ON5GM
Elecraft K3S/100 | 2x Icom IC7300 | Ant : Mosley Pro67B - Hyendfed 30m

Gebruikersavatar
ON5GM
Berichten: 760
Lid geworden op: 02 apr 2008, 07:26
Roepletters: ON5GM
Locatie: Blanden JO20IT

Re: rigblaster of iets anders

#20 Bericht door ON5GM »

Microham USB Interface III werd eerder gratis hersteld door hamshop ( waarvoor dank) doch heeft opnieuw de geest gegeven. Hij was serieus warm gelopen, vraag me niet hoe het komt. Dat ding hangt gewoon aan een voeding.
Is zeker eentje die op een maandag gemaakt is.
Begrijp er niks van, heeft er nog iemand ooit last gehad van een warmgelopen USB interface III en zoja, wat is feitelijk de oorzaak hiervan.
Als het nu nog iets van 20 euro was, zou ik het begrijpen, maar zo goedkoop is het nu ook weer niet. :evil: :evil:
Elecraft K3S/100 | 2x Icom IC7300 | Ant : Mosley Pro67B - Hyendfed 30m

PA2DB
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 okt 2008, 17:39

Re: rigblaster of iets anders

#21 Bericht door PA2DB »

Hoi,

Beetje late reactie maar zag het bericht nu pas. Op Microham zit 3 jaar garantie!
Zie: http://www.microham.com/contents/en-us/terms.html

73 Marcus PA2DB

Gebruikersavatar
ON5GM
Berichten: 760
Lid geworden op: 02 apr 2008, 07:26
Roepletters: ON5GM
Locatie: Blanden JO20IT

Re: rigblaster of iets anders

#22 Bericht door ON5GM »

Ik heb ongeveer een maand geleden mijn Microham USB Interface III opgestuurd naar die heren in in Slovakia voor herstelling.
Na drie weken nog steeds geen antwoord en heb dan zelf maar een mailtje gestuurd met de vraag wat er gebeurd is.
Eindelijk antwoord terug gekregen dat het toestel niet meer te maken is, sorry sorry bla bla bla.
Het is mijn schuld, dat ding zou een overspanning gehad hebben te wijten aan de een of andere blikseminslag ??? :evil:
Raar, al mijn andere toestellen weten van niks en de laatste maanden is er zelfs geen onweer geweest. :? :?
Ondertussen heb ik die Microham nog steeds niet terug en ik denk dat ze hem ook niet zullen terugsturen, dus wegblijven bij microham is de boodschap.
Elecraft K3S/100 | 2x Icom IC7300 | Ant : Mosley Pro67B - Hyendfed 30m

Plaats reactie