psk en ft897d tx en rx niet zero beat

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa2mm
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jan 2006, 16:56
Contacteer:

psk en ft897d tx en rx niet zero beat

#1 Bericht door pa2mm »

hallo, ik heb een probleempje

ik moest nood gedwongen mijn ft897d een reset geven naar fabrieksinstellingen, nu heb ik het volgende probleem,

als ik in PSK 31 CQ geef op 40 meter, mode dig en instelling menu 38 op psk31-u en menu 39 op 0, dan komen de stations ongeveer 20 hz hoger voor mij terug, dit was voor de reset niet zo, software is digipan, wie o wie weet hier raad op, heb al diverse dingen geprobeerd maar kan het zo niet vinden wat ik fout doe....

groetjes theo

PC1I
Berichten: 418
Lid geworden op: 06 jan 2009, 23:29
Roepletters: PC1I
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: psk en ft897d tx en rx niet zero beat

#2 Bericht door PC1I »

pa9rx schreef:hallo, ik heb een probleempje

ik moest nood gedwongen mijn ft897d een reset geven naar fabrieksinstellingen, nu heb ik het volgende probleem,

als ik in PSK 31 CQ geef op 40 meter, mode dig en instelling menu 38 op psk31-u en menu 39 op 0, dan komen de stations ongeveer 20 hz hoger voor mij terug, dit was voor de reset niet zo, software is digipan, wie o wie weet hier raad op, heb al diverse dingen geprobeerd maar kan het zo niet vinden wat ik fout doe....

groetjes theo
Hallo Theo,

ik weet niet of de 897 last heeft van hetzelfde euvel als de 817 maar misschien is de oplossing ook voor jou van toepassing.

Als je de FT-817 in het menu DIG MODE op PSK31-U of PSK31-L hebt staan zit er een 10 Hz verschil tussen de RX en TX frequentie. Oplossing is kiezen voor USER-U (User-L kan in geval van PSK31 ook maar aangezien de meeste digimodes uitgaan van USB heb ik het maar op USER-U gezet).

Weet niet of de menu benamingen hetzelfde zijn maar misschien kom je hiermee in de goede richting.

73, Kees PE2KM
-------------------------------------------------------------------------
Van mei 2000 tot en met oktober 2021 vooral bekend als PE2KM
FTdx10, FT-991A, FT-817ND, FTM-300E, VX-6E, Anytone 868UV
-------------------------------------------------------------------------

Plaats reactie