Packet/aprs ontvangst

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Packet/aprs ontvangst

#1 Bericht door PD0MV »

hallo allemaal

ik heb het voor elkaar gekregen via AGW packet engine en UIIS om APRS gegeven te ontvangen op 2 mtr band 144.800 MHz.
dus dat werkt, alleen moet ik nog uit vogelen hoe en wat een beacon uit te zenden van mijn locatie PD0MV/1
het is via mijn PC :wink:
73 de PD0MV
Ik ben ook maar een mens :wink:

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Packet/aprs ontvangst

#2 Bericht door PE2AAB »

Bij het programma UIView heb je een bepaalde code nodig om via een server bakens en data 'uit te kunnen spugen' via internet. Zonder deze code lijkt het wel of je software uitzend, maar doet dit in werkelijkheid niet.

Deze code is aan te vragen via de oude website van Bob Bruninga.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PC1L
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 okt 2007, 17:02
Roepletters: PC1L
Contacteer:

Re: Packet/aprs ontvangst

#3 Bericht door PC1L »

http://www.apritch.myby.co.uk/uiv32_uiv ... ng=english voor als je UI-View32 gebruikt. Betreft het registration nr and de validation code, benodigd voor de inbedrijfstelling ( ontvangen bakens 'op internet zetten' ) van je aprs server, gratis tegenwoordig. Eventueel is een donatie mogelijk .. Maar misschien bedoelde je het zenden op 144.800 MHz ..

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: Packet/aprs ontvangst

#4 Bericht door PD0MV »

PC1L schreef:http://www.apritch.myby.co.uk/uiv32_uiv ... ng=english voor als je UI-View32 gebruikt. Betreft het registration nr and de validation code, benodigd voor de inbedrijfstelling ( ontvangen bakens 'op internet zetten' ) van je aprs server, gratis tegenwoordig. Eventueel is een donatie mogelijk .. Maar misschien bedoelde je het zenden op 144.800 MHz ..

Klopt het zenden ervan, maar dat moet ik nog is nader bekijken, dankje wel voor de informatie, dat is zoiezo welkom :wink:

73 de PD0MV
Ik ben ook maar een mens :wink:

pa2snk
Berichten: 211
Lid geworden op: 27 sep 2008, 17:06
Locatie: sneek
Contacteer:

Re: Packet/aprs ontvangst

#5 Bericht door pa2snk »

Afhankelijk wat voor modem je wilt gebruiken zou je mischien beter ui-view direct kunnen gebruiken zonder agw rommel.
agw is alleen leuk waneer je een geluidskaart gebruikt als modem.

als je een bakentje wilt verzenden zul je in ieder geval je gps gegevens even in moeten vullen (lengte breedte gebeuren)

Ik kan evt. eens een screenshot maken en die je sturen.
73 Danny PA2SNK
Ham: PA2SNK @ PI8SNK.#FRL.NLD.EU
Cb: CB2SNK @ CB9SNK.FRL.NLD.EU

Plaats reactie