HAMRADIO DE LUXE FT857

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pd4kk
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 aug 2010, 12:00
Roepletters: pd4kk
Locatie: rotterdam

HAMRADIO DE LUXE FT857

#1 Bericht door pd4kk »

Hallo mede Amateurs .
ik heb een vraag over het connecten van de ft 857 met hrd .wil me maar niet lukken .hij is verbonden met de originele kabel de ct 62 usb en drivers
zo gauw ik de computer opstart gaat hij gelijk op tx zonder dat ik hrd opstart. heb het setje zaterdag nieuw gekocht voor de vakantie waar ik ook graag op digi mode,s
wil werken wie kan me er mee helpen . :(
gr kees

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: HAMRADIO DE LUXE FT857

#2 Bericht door PE2AAB »

Stel je vraag eens, bij voorkeur in het Engels, op het HRD forum! Daar zijn vast meer mensen die deze 'kwaal' ooit eens hebben meegemaakt.

Ik heb diverse Yaesu's middels een CAT interface (geen CT-62 maar een zelfbouw) aangesloten op mijn PC zonder enig probleem.

Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pd4kk
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 aug 2010, 12:00
Roepletters: pd4kk
Locatie: rotterdam

Re: HAMRADIO DE LUXE FT857

#3 Bericht door pd4kk »

PE2AAB schreef:Stel je vraag eens, bij voorkeur in het Engels, op het HRD forum! Daar zijn vast meer mensen die deze 'kwaal' ooit eens hebben meegemaakt.

Ik heb diverse Yaesu's middels een CAT interface (geen CT-62 maar een zelfbouw) aangesloten op mijn PC zonder enig probleem.

Rick
OKe Rick bedankt voor je reactie .ik had hier voor een ft897 die had er geen probleem mee en met de zelfde kabel .zal de vraag daar eens stellen en kijken wat daar
uit komt ..
gr Kees

Gebruikersavatar
PA3JMS
Berichten: 542
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:48
Roepletters: PA3JMS
Locatie: Ridderkerk

Re: HAMRADIO DE LUXE FT857

#4 Bericht door PA3JMS »

Beetje vreemd. Ik heb altijd begrepen dat de ft897 en ft857 nagenoeg gelijk zijn.

Op de site van de HAMShop staat een korte uitleg hoe je de interface moet installeren. Hier staat eerst interface installeren, controleren of de drivers goed zijn geinstalleerd en welke com poort toe gewezen wordt aan de USB poort. Nu heb ik wel eens gemerkt dat met dit soort interfaces zodra je een andere USB aansluiting gebruikt dit een andere com poort wordt en dat de drivers opnieuw geinstalleerd moeten worden voor deze USB poort. Gebruik je misschien een andere USB poort als die je hebt gebruikt voor je ft897 of gebruik je een ander USB poort als die je gebruikte toen je de drivers hebt geinstalleert?

Ik probeer er altijd op te letten dat mijn interface aan de zelfde USB poort hangt. (Ik gebruik zelf een USB RS232 interface en de CT62)
73 Jan

Gebruikersavatar
PC1A
Berichten: 423
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:30

Re: HAMRADIO DE LUXE FT857

#5 Bericht door PC1A »

zo gauw ik de computer opstart gaat hij gelijk op tx zonder dat ik hrd opstart
Dan staan waarschijnlijk je instellingen niet goed van RTX en DTR.
Ik heb zelf ook een half uur zitten klooien voordat ik het voor elkaar had met de FT-990.

Edit: Bij mij ging ie op TX als ik HRD opstartte.
licenced since 1983

aka 9H3UJ en J45C

PC1I
Berichten: 418
Lid geworden op: 06 jan 2009, 23:29
Roepletters: PC1I
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: HAMRADIO DE LUXE FT857

#6 Bericht door PC1I »

pd4kk schreef: zo gauw ik de computer opstart gaat hij gelijk op tx zonder dat ik hrd opstart.
En wat gebeurt er als je de set niet aan hebt staan tijdens het opstarten van je computer?

Windows "tikt" tijdens het opstarten de compoorten even aan, ik merk dat ook met een interface met FTDI chipset.
Mijn FT-817 gaat dan tijdens opstarten van de laptop 3 keer kort op TX.
Kennelijk blijft bij jou een signaaltje hoog staan waardoor de TX niet weer overschakelt naar RX.

HRD heeft over het algemeen de instellingen wel goed in de voorkeuzes staan, ik denk dat het en kwestie is van de set niet aan zetten voordat Windows is opgestart.

73, Kees PE2KM
-------------------------------------------------------------------------
Van mei 2000 tot en met oktober 2021 vooral bekend als PE2KM
FTdx10, FT-991A, FT-817ND, FTM-300E, VX-6E, Anytone 868UV
-------------------------------------------------------------------------

pa1bjs
Berichten: 1137
Lid geworden op: 09 okt 2006, 16:18
Roepletters: PA1BJS
Locatie: Abbenbroek

Re: HAMRADIO DE LUXE FT857

#7 Bericht door pa1bjs »

Ik denk dat het probleem zit in instraling ergens.
Ik heb /had het zelfde probleem, mijn set bleef ook zenden en was niet meer te besturen.
Wat werkt is de set pas aanzetten als alles is opgestart (dus de voeding uit laten staan).
Haal voor de grap het vermogen eens terug dit zou het probleem op moeten lossen.

(vaak heb je instraling in de omvormer tussen de ct62 en de usb poort)

groet
Bas
Elecraft K2, FT897D, FT-7
Fritzel GPA404

pd4kk
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 aug 2010, 12:00
Roepletters: pd4kk
Locatie: rotterdam

Re: HAMRADIO DE LUXE FT857

#8 Bericht door pd4kk »

pa1bjs schreef:Ik denk dat het probleem zit in instraling ergens.
Ik heb /had het zelfde probleem, mijn set bleef ook zenden en was niet meer te besturen.
Wat werkt is de set pas aanzetten als alles is opgestart (dus de voeding uit laten staan).
Haal voor de grap het vermogen eens terug dit zou het probleem op moeten lossen.

(vaak heb je instraling in de omvormer tussen de ct62 en de usb poort)

groet
Bas
Alles gedaan zo als je beschreven heb Bas .maar geen resultaat setje gaat al op zenden zo gauw ik hem aanzet .zowel op de laptop als op mijn destop .vermogen op de laagste stand gezet maar maakt ook niks uit .hij geef ook een hoge pieptoon tijdens tx met de aangesloten ct62 kabel .
maar bedankt voor je reactie .
gr Kees

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: HAMRADIO DE LUXE FT857

#9 Bericht door PA3BAS »

Probeert ie soms te tunen of zo? Staat de transceiver wel ingesteld op cat en niet op tuner?


Zelf ook bezig geweest met een kabeltje en hrd. Ik had mijn set ingesteld dat ie ging zenden met een draaggolf als ik een key verbinding maakte. Daardoor leek het eerst alsof ik niets had aangesloten toen ik de cat kabel had aangesloten. Effe rommelen in de menu's deed wonderen.
.... But will it blend?

pd4kk
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 aug 2010, 12:00
Roepletters: pd4kk
Locatie: rotterdam

Re: HAMRADIO DE LUXE FT857

#10 Bericht door pd4kk »

pa3bas schreef:Probeert ie soms te tunen of zo? Staat de transceiver wel ingesteld op cat en niet op tuner?


Zelf ook bezig geweest met een kabeltje en hrd. Ik had mijn set ingesteld dat ie ging zenden met een draaggolf als ik een key verbinding maakte. Daardoor leek het eerst alsof ik niets had aangesloten toen ik de cat kabel had aangesloten. Effe rommelen in de menu's deed wonderen.
Staat gewoon op cat in het menu..
bedankt .kees

pd4kk
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 aug 2010, 12:00
Roepletters: pd4kk
Locatie: rotterdam

Re: HAMRADIO DE LUXE FT857

#11 Bericht door pd4kk »

Probleem op gelost.
lag aan het kabeltje de imitatie ct62 usb .orgineel gekocht van yeasu en gelijk een goede connect met de computer .
ben weer een blij mens :D .bedankt voor jullie reacties .
gr Kees

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: HAMRADIO DE LUXE FT857

#12 Bericht door PA2LAD »

pd4kk schreef:Probleem op gelost.
lag aan het kabeltje de imitatie ct62 usb .orgineel gekocht van yeasu en gelijk een goede connect met de computer .
ben weer een blij mens :D .bedankt voor jullie reacties .
gr Kees
Mooi, dan ben dat probleem gelukkig kwijt. Het zou mooi zijn als iemand de originele kabel en de copy eens naast elkaar kan leggen en vertellen waar die bug dan wel zit. Misschien wel een pennetje in de plug verkeerd gekozen?

Plaats reactie