NUE-PSK modem

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa2mm
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jan 2006, 16:56
Contacteer:

NUE-PSK modem

#1 Bericht door pa2mm »

hallo allemaal

zit er over te denken om mij een NUE-PSK modem te bestellen, echter zijn de kosten aan de hoge kant voor verzending uit america, je hebt kans dat de douane het pakketje onderschept omdat het geheel 169 dollar kost, is er ook een leverantier in europa of valt het wel mee met de extra kosten voor inklaring en belastingen en zo...

wie o wie heeft ervaring met dit soort zaken bestellen in de USA en verscheping..

ik hoor het wel

groetjes theo de PA9RX

Gebruikersavatar
pa3agz
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 dec 2010, 23:27

Re: NUE-PSK modem

#2 Bericht door pa3agz »

In Funk-Amateur van deze maand staat een artikel over dit modem. (Blz 144 -146)
Kijk eens op via www.funkamateur.de => Online shop

Suc7
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

pa2mm
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jan 2006, 16:56
Contacteer:

Re: NUE-PSK modem

#3 Bericht door pa2mm »

er zijn al veel meer testen, dat is ook de reden dat ik graag zon ding wil hebben, echter de douane is nogal scherp met bedragen boven de 20 euro vanuit de USA, dus ik zoek eigenlijk iemand die ervaring heeft met pakketjes vanuit de USA

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: NUE-PSK modem

#4 Bericht door PF1JM »

pa3agz schreef:In Funk-Amateur van deze maand staat een artikel over dit modem. (Blz 144 -146)
Kijk eens op via http://www.funkamateur.de => Online shop

Suc7
Ik zie 'em niet in de shop. Zal aan mij liggen? (Ik kan namelijk uitstekend zoeken, maar heel slecht vinden...)
Smile.... Tomorrow will be worse!

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: NUE-PSK modem

#5 Bericht door PF1JM »

pa9rx schreef:er zijn al veel meer testen, dat is ook de reden dat ik graag zon ding wil hebben, echter de douane is nogal scherp met bedragen boven de 20 euro vanuit de USA, dus ik zoek eigenlijk iemand die ervaring heeft met pakketjes vanuit de USA
Hoef je niet bang voor te zijn. Het ergste wat je kan overkomen is dat je 19% BTW betaalt over het gehele bedrag (inclusief bezorgkosten). Het bedrag betaal je aan de pakketbezorger. Vaak ben je dan toch nog een flink stuk voordeliger uit dan bestellen binnen de EU. Ik bestel niet heel veel uit de VS, maar het is me al eens overkomen dat een pakketje niet door de douane onderschept is en ik dus geen BTW heb hoeven betalen.

Voor wat betreft de NUE-PSK: als je de kit in de VS bestelt, moet je zelf de SMD onderdelen solderen. Ik verwacht dat FA een kit aan gaat bieden met de SMD onderdelen al op hun plek gesoldeerd (doen ze namelijk bij zo ongeveer al hun kitjes).
Smile.... Tomorrow will be worse!

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: NUE-PSK modem

#6 Bericht door PA3EYC »

Naast 19% btw mag je ook nog 17,50 aan TNT aftikken omdat zij zogenaamd de 19% btw hebben voorgeschoten en dat weer bij komen afrekenen. Dus behandelingskosten van TNT.
Zorg dat je dat achter de hand hebt want je moet dat bij de voordeur betalen.

Dit NUE-PSK Digtal Modem wordt volgens FA binnenkort als kit aan de lezersservice toegevoegd. Is dus nog niet het geval.
'73, Maarten -PA3EYC-

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: NUE-PSK modem

#7 Bericht door xxxx »

Vaak genoeg dingen uit USA over laten komen en nooit problemen gehad!.....Dus zal wel een beetje meevallen, vroeger zetten ze er ook nog wel eens gift oid op, maar weet niet of dat nu nog opgaat.

Jelle

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: NUE-PSK modem

#8 Bericht door PA3EYC »

de problemen gaan pas komen als de zending verzekerd wordt. Daarvoor moet de waarde op de buitenkant staan en is het voor de douane eenvoudig om die pakketten eruit te halen.
Alles wat ik uit de USA heb laten komen moest ik btw over betalen plus afhandelingskosten aan TNT.
Eén keer ging het goed. Maar toen is het met een envelop met gewone porto verstuurd. Daarop was geen waarde vermeld.
Ik heb nu een LP-Pan adapter in de USA besteld. De leverancier stuurt die verzekerd op. Ik ga er dan ook vanuit dat ik daarover ook btw en afhandeling moet betalen.
'73, Maarten -PA3EYC-

pa2mm
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jan 2006, 16:56
Contacteer:

Re: NUE-PSK modem

#9 Bericht door pa2mm »

dat zelf solderen van smd is niet nodig, voor een paar dollar meer kun je ook een compleet gebouwde bestellen.... volgens mij 30 dollar, daar ga ik zelf niet voor prutsen.... zal tzt zon ding bestellen en dan zullen we zien wat er extra aan kosten bij komen....

Plaats reactie