ft817nd psk via digital vox

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa2mm
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jan 2006, 16:56
Contacteer:

ft817nd psk via digital vox

#1 Bericht door pa2mm »

hallo ik heb een vraagje

bij mijn ft897d gebruik ik voor het inschakelen van mijn zender bij PSK de digitale vox, dit kun je aanzetten in het menu.

is dit ook mogelijk met mijn 817nd, heb al gezocht in het menu en manual maar kan daar niets over vinden.... wie o wie weet of dit wel of niet mogelijk is.....

PC1I
Berichten: 418
Lid geworden op: 06 jan 2009, 23:29
Roepletters: PC1I
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: ft817nd psk via digital vox

#2 Bericht door PC1I »

pa9rx schreef:hallo ik heb een vraagje

bij mijn ft897d gebruik ik voor het inschakelen van mijn zender bij PSK de digitale vox, dit kun je aanzetten in het menu.

is dit ook mogelijk met mijn 817nd, heb al gezocht in het menu en manual maar kan daar niets over vinden.... wie o wie weet of dit wel of niet mogelijk is.....
Als je de data ingang gebruikt werkt VOX niet.

Van een website geplukt:
Note: The FT-100 and FT-817 do not have Vox operation via the Data socket on the rear panel. For the FT-100 and FT-817, you will need to use this cable in conjunction with a CT-62 compatible CAT interface to allow PTT keying.

73, Kees PE2KM
-------------------------------------------------------------------------
Van mei 2000 tot en met oktober 2021 vooral bekend als PE2KM
FTdx10, FT-991A, FT-817ND, FTM-300E, VX-6E, Anytone 868UV
-------------------------------------------------------------------------

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: ft817nd psk via digital vox

#3 Bericht door PE2AAB »

PE2KM schreef:
pa9rx schreef:hallo ik heb een vraagje

bij mijn ft897d gebruik ik voor het inschakelen van mijn zender bij PSK de digitale vox, dit kun je aanzetten in het menu.

is dit ook mogelijk met mijn 817nd, heb al gezocht in het menu en manual maar kan daar niets over vinden.... wie o wie weet of dit wel of niet mogelijk is.....
Als je de data ingang gebruikt werkt VOX niet.

Van een website geplukt:
Note: The FT-100 and FT-817 do not have Vox operation via the Data socket on the rear panel. For the FT-100 and FT-817, you will need to use this cable in conjunction with a CT-62 compatible CAT interface to allow PTT keying.

73, Kees PE2KM
Of een losse interface zoals b.v. een Signalink USB van www.Tigertronics.com (Gebruik ik met de FT-100)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pa2mm
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jan 2006, 16:56
Contacteer:

Re: ft817nd psk via digital vox

#4 Bericht door pa2mm »

had het al gezien op internet, jammer dat die vox niet aanwezig is. maar afijn
we gaan het anders doen,

twee audio lijnen vanaf de pc, op de rechter audiooutput van de pc de data in van de 817 en op de linkeroutput van de pc een kleine simpele voxschakeling voor de ptt, kan het dus toch klein en compact blijven,

ja je kan ook met de seriele poort schakelen maar die bezit ik niet op mijn mobiele telefoon.

dus ik moet met vox schakelen.....

groetjes theo

Plaats reactie