Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu 23 aug 2019, 01:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 139 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Wilt u bij een nieuwe flight ( vliegtuig, ballon ) middels berichtje hier gewaarschuwd worden ?
Ja. 50%  50%  [ 11 ]
Ja, indien er communicatie mogelijk is via amateur radio met het object. 14%  14%  [ 3 ]
Ja, indien het object een opmerkelijke koers volgt of op andere wijze bijzonder te noemen is. 9%  9%  [ 2 ]
Ja, ook indien er slechts APRS traffic waarneembaar is. 5%  5%  [ 1 ]
Neen. 23%  23%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 22
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28 nov 2010, 13:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 okt 2007, 17:02
Berichten: 741
Opmerking d.d. 05022012 poll aangepast :idea:

De poll heeft in zijn vorige configuratie ( uitsluitend ja of neen mogelijk ) opgeleverd : 25 ja en 12 neen .. omdat alleen ja of neen stemmen een wat beperkte keuze betreft heb ik het iets aangepast .. alle tellers beginnen gewoon vanaf nul :?


Opmerking d.d. 17022012 poll aangepast en tellertjes terug gezet op actuele waarden :idea:

Opmerking d.d. 29042012 toelichting in verband met de voorlaatste optie ( tot dan 0 % ) in de poll

Waarom vermeldingen van vliegende objecten waarbij geen extra communicatie voor radiozendamateurs plaatsvindt ? Meestal betreft het flights waarbij er ontvangstmatig een heleboel te volgen is ( door de liefhebbers, de echte radioamateurs, SWL zeker ook niet te vergeten ). Te denken aan tower & approach, acarsD, TLM, ballonnen en de vaak daaraan verbonden extra frequenties en toepassingen etc. etc. Door de hoogte waarop e.e.a. meestal plaatsvindt is alles, zeker door radiozendamateurs, goed te ontvangen / monitoren.


Laatst bijgewerkt door PC1L op 29 apr 2012, 19:16, in totaal 18 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 nov 2010, 20:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 okt 2007, 17:02
Berichten: 741
Voor de liefhebbers nog een kleine analyse achteraf, DO9HO-11 op zondagmiddag 281110, raw packet's, aprs.fi ruw :

2010-11-28 13:32:43 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,PC1L-10:!5130.22N/00547.29EO269/017/A=002303/www.ballonclub.de
2010-11-28 13:35:42 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,ON0BAF-4:!5130.20N/00545.88EO262/017/A=002011
2010-11-28 13:35:55 UTC: DO9HO-11>APT3A2,ON0BAF-4,WIDE2-1,qAR,ON0DAS-4:!5130.22N/00547.29EO269/017/A=002303/www.ballonclub.de [Duplicate position packet]
2010-11-28 13:38:42 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,ON0BAF-4:!5130.04N/00544.50EO264/017/A=002240
2010-11-28 13:41:41 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0DIN-10:!5130.01N/00543.07EO271/018/A=002283
2010-11-28 13:44:40 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,PC1L-10:!5130.01N/00541.65EO267/017/A=002076/www.ballonclub.de
2010-11-28 13:47:40 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0DIN-10:!5129.89N/00540.23EO261/017/A=001873
2010-11-28 13:50:39 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,ON0BAF-4:!5129.73N/00538.83EO260/017/A=002073
2010-11-28 13:51:56 UTC: DO9HO-11>APT3A2,ON0BAF-4,WIDE2-1,qAR,ON0DAS-4:!5130.01N/00543.07EO271/018/A=002283 [Duplicate position packet]
2010-11-28 13:51:56 UTC: DO9HO-11>APT3A2,ON0BAF-4,WIDE2-1,qAR,ON0DAS-4:!5130.01N/00541.65EO267/017/A=002076/www.ballonclub.de [Location changes too fast (>500 km/h)]
2010-11-28 13:51:57 UTC: DO9HO-11>APT3A2,ON0LN-10,ON0BAF-4,qAR,ON0DAS-4:!5129.89N/00540.23EO261/017/A=001873 [Location changes too fast (>500 km/h)]
2010-11-28 13:51:57 UTC: DO9HO-11>APT3A2,ON0BAF-4,WIDE2-1,qAR,ON0DAS-4:!5129.73N/00538.83EO260/017/A=002073

Ten tijde van dit schrijven waren de betreffende DO9HO-11 raw packets in aprs.fi nog beschikbaar ( meestal voor de duur van twee dagen ). Omdat de ballon zich op bovengenoemde tijdstippen niet erg laag voortbewoog zie hier ( hoogten ) *, waren duplicates met dit pad ( WIDE1-1,WIDE2-2 ) theoretisch welhaast onvermijdelijk. Toch ging het bijna helemaal goed ! Bij interesse, zie de complete lijst ( alles aprs.fi ) onderaan.

( een ietsje meer over het ontstaan van duplicates en de invloeden van een gekozen pad : http://members.home.nl/pc1l/aprs/duplicates.htm )

* hoogten waarop het fenomeen zich voordeed :

2303 feet = c.a. 703 meter
2283 feet = c.a. 696 meter
2076 feet = c.a. 633 meter
1873 feet = c.a. 571 meter

Uiteraard vind je hier : calculator het te bereiken aarde oppervlak voor een gegeven hoogte ..

Hier nog enige plaatjes ( DO9HO-11 via PC1L-10 en via ON0BAF-4, ON0DAS-4, waar het goed ging :lol: ) op een hoogte van 2076 feet ( 633 meter ) .. en Sondervick ( streetview mode ), de laatste van de reeks ( het systeem houdt na de stop de laatste positie vast ) ..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

2010-11-28 09:24:04 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0DIN-10:>MT-AIO v1.2
2010-11-28 09:27:40 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0DIN-10:!5133.46N/00658.36EO289/000/A=000137
2010-11-28 09:30:41 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1*,WIDE2-2,qAR,DO2RIS:!5133.46N/00658.36EO289/000/A=000137
2010-11-28 09:48:35 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DK4CJ:!5133.37N/00658.06EO256/010/A=000715
2010-11-28 09:51:35 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DK4CJ:!5133.26N/00657.24EO254/009/A=001154
2010-11-28 09:54:34 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DO2RIS:!5133.16N/00656.56EO260/006/A=001660
2010-11-28 09:57:33 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DG1RUE:!5133.10N/00656.05EO259/005/A=001883/www.ballonclub.de
2010-11-28 10:00:33 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,DM2HB:!5133.08N/00655.55EO267/007/A=002129
2010-11-28 10:03:32 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,PI1VRO-2:!5133.07N/00654.89EO268/007/A=002053
2010-11-28 10:04:23 UTC: DO9HO-11>APT3A2,PD5RT-2,PA3BNX-2,PI1FLD,WIDE2*,qAR,PE1FVU:!5133.07N/00654.89EO268/007/A=002053
2010-11-28 10:06:31 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,DM2HB:!5133.04N/00654.22EO264/009/A=002152
2010-11-28 10:09:31 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DG1RUE:!5132.97N/00653.46EO262/011/A=002280/www.ballonclub.de
2010-11-28 10:12:30 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,PI1VRO-2:!5132.91N/00652.47EO264/012/A=002506
2010-11-28 10:15:26 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1*,WIDE2-2,qAS,DB0HSN-10:!5132.91N/00652.47EO264/012/A=002506
2010-11-28 10:15:29 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,DM2HB:!5132.86N/00651.43EO269/013/A=002732 [Rate limited (< 5 sec)]
2010-11-28 10:18:28 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,PA3DZX:!5132.85N/00650.36EO266/012/A=002526
2010-11-28 10:19:18 UTC: DO9HO-11>APT3A2,PI1APA*,WIDE2-1,qAR,PE1MEW-10:!5132.85N/00650.36EO266/012/A=002526
2010-11-28 10:21:28 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,PA3DZX:!5132.80N/00649.35EO265/013/A=002883/www.ballonclub.de
2010-11-28 10:24:27 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,PA3DZX:!5132.80N/00648.28EO271/013/A=003116
2010-11-28 10:27:26 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,PA3DZX:!5132.80N/00647.24EO268/012/A=002857
2010-11-28 10:30:26 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,DM2HB:!5132.82N/00646.16EO272/013/A=003133

2010-11-28 10:33:25 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,PA3DZX:!5132.87N/00645.01EO275/014/A=003215/www.ballonclub.de
2010-11-28 10:36:24 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,PA3DZX:!5132.92N/00643.86EO273/014/A=003064
2010-11-28 10:39:24 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,PA3DZX:!5132.96N/00642.71EO273/014/A=003274
2010-11-28 10:42:23 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,DM2HB:!5133.02N/00641.55EO272/013/A=002837
2010-11-28 10:45:22 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DG1RUE:!5133.00N/00640.56EO266/011/A=002358/www.ballonclub.de
2010-11-28 10:48:21 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DG1RUE:!5132.97N/00639.64EO270/012/A=002680
2010-11-28 10:49:25 UTC: DO9HO-11>APT3A2,PI1APA*,WIDE2-1,qAR,PE1MEW-10:!5132.97N/00639.64EO270/012/A=002680
2010-11-28 10:51:21 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DG1RUE:!5132.97N/00638.66EO268/012/A=002818
2010-11-28 10:54:20 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,PI1ZWL-11:!5132.97N/00637.66EO269/012/A=002949
2010-11-28 10:57:20 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DG1RUE:!5132.97N/00636.63EO270/012/A=002916/www.ballonclub.de
2010-11-28 11:00:19 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DG1RUE:!5132.95N/00635.64EO266/012/A=002647
2010-11-28 11:01:08 UTC: DO9HO-11>APT3A2,PI1APA*,WIDE2-1,qAR,PE1MEW-10:!5132.95N/00635.64EO266/012/A=002647
2010-11-28 11:02:08 UTC: DO9HO-11>APT3A2,ON0BAF-4,WIDE2-1,qAR,ON0DAS-4:!5132.95N/00635.64EO266/012/A=002647
2010-11-28 11:03:18 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DG1RUE:!5132.90N/00634.64EO265/012/A=002657
2010-11-28 11:06:17 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DG1RUE:!5132.83N/00633.62EO264/013/A=002877
2010-11-28 11:09:17 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,PA3DZX:!5132.79N/00632.51EO269/014/A=003175/www.ballonclub.de
2010-11-28 11:12:16 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DG1RUE:!5132.77N/00631.29EO267/015/A=003054
2010-11-28 11:15:15 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,PA3DZX:!5132.73N/00630.03EO266/016/A=003044
2010-11-28 11:18:14 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DG1RUE:!5132.74N/00628.74EO274/015/A=003392
2010-11-28 11:19:07 UTC: DO9HO-11>APT3A2,PI1APA*,WIDE2-1,qAR,PE1MEW-10:!5132.74N/00628.74EO274/015/A=003392
2010-11-28 11:21:14 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,PA3DZX:!5132.78N/00627.49EO272/015/A=003251/www.ballonclub.de
2010-11-28 11:24:13 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,PI1ZWL-11:!5132.77N/00626.22EO268/016/A=002975
2010-11-28 11:24:50 UTC: DO9HO-11>APT3A2,PI1APA*,WIDE2-1,qAR,PE1MEW-10:!5132.77N/00626.22EO268/016/A=002975
2010-11-28 11:27:12 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,PI1VRO-2:!5132.76N/00624.91EO271/016/A=003365
2010-11-28 11:30:12 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,PI1VRO-2:!5132.80N/00623.69EO274/015/A=003467
2010-11-28 11:33:11 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,PA3DZX:!5132.84N/00622.38EO271/017/A=003136/www.ballonclub.de
2010-11-28 11:36:10 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,PI1VRO-2:!5132.86N/00621.03EO272/015/A=003188
2010-11-28 11:39:10 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DG1RUE:!5132.90N/00619.84EO274/014/A=003237
2010-11-28 11:42:09 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DG1RUE:!5132.93N/00618.54EO270/017/A=002949
2010-11-28 11:45:08 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DG1RUE:!5132.93N/00617.17EO270/017/A=002995/www.ballonclub.de
2010-11-28 11:48:08 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,PI1VRO-2:!5132.94N/00615.81EO271/017/A=002946
2010-11-28 11:51:07 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAS,PI1VRO-2:!5132.94N/00614.47EO266/016/A=002496
2010-11-28 11:54:06 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0DIN-10:!5132.89N/00613.25EO264/014/A=002385
2010-11-28 11:57:06 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0XIX:!5132.81N/00612.09EO264/014/A=002430/www.ballonclub.de
2010-11-28 12:00:05 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0DIN-10:!5132.75N/00610.98EO262/013/A=002112
2010-11-28 12:03:04 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0DIN-10:!5132.64N/00609.95EO260/012/A=002079
2010-11-28 12:06:03 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0SDA:!5132.52N/00608.91EO258/013/A=002171
2010-11-28 12:09:03 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0DIN-10:!5132.40N/00607.89EO264/012/A=001791/www.ballonclub.de
2010-11-28 12:12:02 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0SDA:!5132.39N/00606.92EO272/012/A=001915
2010-11-28 12:15:01 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0XIX:!5132.47N/00605.98EO286/010/A=001466
2010-11-28 12:18:00 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0DIN-10:!5132.66N/00605.18EO288/011/A=001502
2010-11-28 12:21:00 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,PC1L-10:!5132.79N/00604.26EO281/012/A=001597/www.ballonclub.de
2010-11-28 12:23:59 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0DIN-10:!5132.92N/00603.47EO285/008/A=001033
2010-11-28 12:26:58 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0XIX:!5132.87N/00602.85EO236/006/A=000639
2010-11-28 12:29:58 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0XIX:!5132.70N/00602.37EO245/006/A=000695
2010-11-28 12:32:57 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0XIX:!5132.53N/00601.84EO243/006/A=000396/www.ballonclub.de
2010-11-28 12:35:56 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DO2RIS:!5132.38N/00601.33EO250/007/A=000423
2010-11-28 12:38:56 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0XIX:!5132.27N/00600.76EO252/007/A=000278
2010-11-28 12:41:55 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0SDA:!5132.15N/00600.21EO248/007/A=000521
2010-11-28 12:44:55 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0XIX:!5132.00N/00559.69EO252/006/A=000872/www.ballonclub.de

2010-11-28 12:47:53 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0SDA:!5131.95N/00559.16EO267/007/A=001243
2010-11-28 12:50:53 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0SDA:!5131.98N/00558.50EO274/009/A=001450
2010-11-28 12:51:39 UTC: DO9HO-11>APT3A2,PI1APA*,WIDE2-1,qAR,PE1MEW-10:!5131.98N/00558.50EO274/009/A=001450
2010-11-28 12:53:52 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DO2RIS:!5132.02N/00557.69EO276/010/A=001446
2010-11-28 12:56:51 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DO2RIS:!5132.05N/00557.00EO270/007/A=000977/www.ballonclub.de
2010-11-28 12:59:51 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0DIN-10:!5132.03N/00556.52EO252/007/A=000757
2010-11-28 13:02:50 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0XIX:!5131.90N/00556.01EO249/007/A=000721
2010-11-28 13:08:49 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0SDA:!5131.39N/00555.01EO225/008/A=000446/www.ballonclub.de
2010-11-28 13:11:48 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0SDA:!5131.07N/00554.47EO227/009/A=000820
2010-11-28 13:14:47 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0XIX:!5130.80N/00553.88EO237/008/A=000967
2010-11-28 13:15:29 UTC: DO9HO-11>APT3A2,PD5RT-2,PI1APA*,WIDE2-1,qAR,PE1MEW-10:!5130.80N/00553.88EO237/008/A=000967
2010-11-28 13:17:46 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,ON4LFE-10:!5130.60N/00553.26EO252/008/A=001443
2010-11-28 13:20:46 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0SDA:!5130.51N/00552.44EO263/011/A=001600/www.ballonclub.de
2010-11-28 13:21:59 UTC: DO9HO-11>APT3A2,ON0LRG-2,WIDE2,ON0BAF-4,qAR,ON0DAS-4:!5130.51N/00552.44EO263/011/A=001600/www.ballonclub.de
2010-11-28 13:23:45 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0DIN-10:!5130.46N/00551.37EO264/015/A=002004
2010-11-28 13:24:35 UTC: DO9HO-11>APT3A2,PI1APK,PI1APA,WIDE2*,qAR,PE1MEW-10:!5130.46N/00551.37EO264/015/A=002004
2010-11-28 13:25:27 UTC: DO9HO-11>APT3A2,ON0BAF-4,WIDE2-1,qAR,ON0DAS-4:!5130.46N/00551.37EO264/015/A=002004
2010-11-28 13:26:46 UTC: DO9HO-11>APT3A2,PD5RT-2*,WIDE1,WIDE2-2,qAS,PI1ZWL-11:!5130.33N/00550.06EO258/017/A=002060
2010-11-28 13:29:44 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,ON0BAF-4:!5130.23N/00548.70EO267/017/A=002188
2010-11-28 13:31:33 UTC: DO9HO-11>APT3A2,ON0BAF-4,WIDE2-1,qAR,ON0DAS-4:!5130.23N/00548.70EO267/017/A=002188
2010-11-28 13:32:43 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,PC1L-10:!5130.22N/00547.29EO269/017/A=002303/www.ballonclub.de
2010-11-28 13:35:42 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,ON0BAF-4:!5130.20N/00545.88EO262/017/A=002011
2010-11-28 13:35:55 UTC: DO9HO-11>APT3A2,ON0BAF-4,WIDE2-1,qAR,ON0DAS-4:!5130.22N/00547.29EO269/017/A=002303/www.ballonclub.de [Duplicate position packet]
2010-11-28 13:38:42 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,ON0BAF-4:!5130.04N/00544.50EO264/017/A=002240
2010-11-28 13:41:41 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0DIN-10:!5130.01N/00543.07EO271/018/A=002283
2010-11-28 13:44:40 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,PC1L-10:!5130.01N/00541.65EO267/017/A=002076/www.ballonclub.de
2010-11-28 13:47:40 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0DIN-10:!5129.89N/00540.23EO261/017/A=001873
2010-11-28 13:50:39 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,ON0BAF-4:!5129.73N/00538.83EO260/017/A=002073
2010-11-28 13:51:56 UTC: DO9HO-11>APT3A2,ON0BAF-4,WIDE2-1,qAR,ON0DAS-4:!5130.01N/00543.07EO271/018/A=002283 [Duplicate position packet]
2010-11-28 13:51:56 UTC: DO9HO-11>APT3A2,ON0BAF-4,WIDE2-1,qAR,ON0DAS-4:!5130.01N/00541.65EO267/017/A=002076/www.ballonclub.de [Location changes too fast (>500 km/h)]

2010-11-28 13:51:57 UTC: DO9HO-11>APT3A2,ON0LN-10,ON0BAF-4,qAR,ON0DAS-4:!5129.89N/00540.23EO261/017/A=001873 [Location changes too fast (>500 km/h)]
2010-11-28 13:51:57 UTC: DO9HO-11>APT3A2,ON0BAF-4,WIDE2-1,qAR,ON0DAS-4:!5129.73N/00538.83EO260/017/A=002073
2010-11-28 13:53:38 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,ON0BAF-4:!5129.58N/00537.41EO259/017/A=001873
2010-11-28 13:56:37 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0SDA:!5129.48N/00536.10EO264/013/A=001627/www.ballonclub.de
2010-11-28 13:59:37 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DO2RIS:!5129.38N/00535.11EO253/011/A=001197
2010-11-28 14:02:39 UTC: DO9HO-11>APT3A2,PE2GRT-2,WIDE1*,WIDE2-1,qAR,PD0HNI-10:!5129.08N/00534.27EO239/012/A=000583
2010-11-28 14:05:35 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0SDA:!5128.74N/00533.38EO236/013/A=000636
2010-11-28 14:08:35 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0XIX:!5128.37N/00532.55EO232/013/A=000433/www.ballonclub.de
2010-11-28 14:11:34 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,ON7LDS-2:!5127.98N/00531.75EO233/010/A=000620
2010-11-28 14:14:33 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DO2RIS:!5127.66N/00531.00EO238/012/A=001102
2010-11-28 14:17:33 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,ON0BAF-4:!5127.37N/00530.11EO245/013/A=001335
2010-11-28 14:20:32 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,PA5MB-2:!5127.15N/00529.08EO261/014/A=001587/www.ballonclub.de
2010-11-28 14:23:31 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0DIN-10:!5127.02N/00527.96EO259/015/A=001643
2010-11-28 14:26:31 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,ON0BAF-4:!5126.88N/00526.85EO246/012/A=001502
2010-11-28 14:29:30 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,DB0SDA:!5126.62N/00525.96EO240/013/A=001105
2010-11-28 14:32:30 UTC: DO9HO-11>APT3A2,PE1FTV-2*,WIDE2-2,qAR,ON0LN-10:!5126.22N/00525.17EO227/012/A=000324/www.ballonclub.de
2010-11-28 14:35:30 UTC: DO9HO-11>APT3A2,PE2GRT-2,WIDE1*,WIDE2-2,qAR,PA5MB-2:!5125.84N/00524.53EO219/009/A=000456
2010-11-28 14:41:28 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,PA3EIP:!5125.29N/00523.30EO231/010/A=000426
2010-11-28 14:44:27 UTC: DO9HO-11>APT3A2,WIDE1-1,WIDE2-2,qAR,PA3EIP:!5125.06N/00522.78EO238/008/A=000524/www.ballonclub.de
2010-11-28 14:45:02 UTC: DO9HO-11>APT3A2,PD0MR-2,PI1APA,WIDE2*,qAR,PE1MEW-10


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 dec 2010, 12:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 okt 2007, 17:02
Berichten: 741
Nu in de lucht de ballonnen DC2EH-11 en -14 ( koud daarboven ) momenteel op ca 1000 en 2000 meter hoogte .. zie hier :

http://aprs.fi/?call=dc2eh-11&mt=roadma ... range=3600

http://aprs.fi/?call=dc2eh-14&mt=roadma ... range=3600

Omdat het polletje slechts 2 ( ?! herstel : nu 5, er is nog hoop ) reacties liet zien is dat, denk ik, te weinig om te continueren. Tenzij er meer interesse zal zijn in de toekomst.

73, PC1L

Hieronder het result van het moment dat ik DC2EH-14 direct op scherm had, gezien vanuit aprs.fi, voor als het je interesseert.

SATELLIETFOTO
KAARTINFO

Onvangen data op APRS-VHF ( 144.800 MHz ) via PC1L-2 / PC1L-10


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 jan 2011, 11:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 okt 2007, 17:02
Berichten: 741
Nu in de lucht DL8YF-7 .. zie hier :

http://aprs.fi/?call=dl8yf-7&mt=roadmap ... range=3600

Vul ook even in ( polletje ) als je vindt dat het hier bekend gemaakt kan worden in de toekomst .. :)

Bijgevoegd voor de geinteresseerden om 13:00 : een kleine analyse ( zie hieronder ) laat zien dat het zeer waarschijnlijk om een test ging. Echter meestal wordt er echt gevlogen .. Al deze vluchten zijn opvraagbaar via aprs.fi .. zie aldaar.

Hieronder nog de aprs.fi resultaten van de kleine test


2011-01-19 10:20:53 UTC: DL8YF-7>APZAVR,WIDE1-1,WIDE2-3,qAR,DB0SDA:>Peer unterwegs QRV auf 145.275 oder im Aachener Raum auf DB0WA
2011-01-19 10:21:23 UTC: DL8YF-7>APZAVR,WIDE1-1,WIDE2-3,qAR,DB0SDA:>Peer unterwegs QRV auf 145.275 oder im Aachener Raum auf DB0WA
2011-01-19 10:24:09 UTC: DL8YF-7>APZAVR,WIDE1-1,WIDE2-3,qAR,DB0SDA:/191024z5046.74N/00605.34E'219/002/A=000744 10.4V Peer unterwegs in seinem Flugzeug, D-KGFU, zu hoeren auf 122.100 (AM)
2011-01-19 10:30:06 UTC: DL8YF-7>APZAVR,WIDE1-1,WIDE2-3,qAR,DB0SDA:/191030z5046.74N/00605.34E'316/000/A=000683 10.3V Peer unterwegs in seinem Flugzeug, D-KGFU, zu hoeren auf 122.100 (AM)
2011-01-19 10:40:15 UTC: DL8YF-7>APZAVR,WIDE1-1,WIDE2-3,qAR,DB0SDA:>Peer unterwegs QRV auf 145.275 oder im Aachener Raum auf DB0WA
2011-01-19 10:41:36 UTC: DL8YF-7>APZAVR,WIDE1-1,WIDE2-3,qAR,DB0SDA:/191041z5046.74N/00605.34E'000/000/A=000000 10.3V Peer
2011-01-19 10:42:08 UTC: DL8YF-7>APZAVR,WIDE1-1,WIDE2-3,qAR,DB0SDA:/191042z5046.74N/00605.35E'000/000/A=000689 10.3V Peer
2011-01-19 10:56:06 UTC: DL8YF-7>APZAVR,WIDE1-1,WIDE2-3,qAR,DB0SDA:/191056z5046.74N/00605.35E'133/000/A=000601 10.2V Peer
2011-01-19 11:20:06 UTC: DL8YF-7>APZAVR,WIDE1-1,WIDE2-3,qAR,DB0SDA:/191120z5046.75N/00605.38E'000/000/A=000565 10.1V Peer
2011-01-19 11:36:06 UTC: DL8YF-7>APZAVR,WIDE1-1,WIDE2-3,qAR,DB0SDA:/191136z5046.73N/00605.36E'000/000/A=000536 10.1V Peer unterwegs in seinem Flugzeug, D-KGFU, zu hoeren auf 122.100 (AM)


Laatst bijgewerkt door PC1L op 19 jan 2011, 13:14, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 jan 2011, 12:25 
Offline

Geregistreerd: 11 jan 2009, 21:13
Berichten: 280
Woonplaats: Haarlem
is die alweer geland, of is het windstil daar ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 jan 2011, 13:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 okt 2007, 17:02
Berichten: 741
pe5ed schreef:
is die alweer geland, of is het windstil daar ?


Hij is niet opgestegen ditmaal .. :oops: :mrgreen: :lol: Verklaring : zie hierboven !

Maar ik zal het eens goed in de gaten houden met het APRS AIR traffic :wink: Het result van het polletje tot nu toe laat zien dat er toch wel belangstelling is :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 jan 2011, 11:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 okt 2007, 17:02
Berichten: 741
In de lucht de ballon DC2EH-1, momenteel op zeer lage hoogte .. zie hier :

http://aprs.fi/?call=dc2eh-1&mt=roadmap ... range=3600


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 jan 2011, 14:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 okt 2007, 17:02
Berichten: 741
Op het moment DL8YF-7 met : DL8YF-7>APZAVR,WIDE1-1,WIDE2-3,qAR,DB0SDA:/221347z5046.73N/00605.35E'136/000/A=000591 10.0V Peer unterwegs im Segelflugzeug, vielleicht sogar im Ueberlandflug ..

Zie hier, onder voorbehoud ( waarschijnlijk alleen een test ) : http://aprs.fi/?call=dl8yf-7&mt=roadmap ... range=3600

Meestal zie je bij hem ook dit : Peer unterwegs in seinem Flugzeug, D-KGFU, zu hoeren auf 122.100 (AM)

De D-KGFU : http://www.planepictures.net/netshow.php?id=545962


Laatst bijgewerkt door PC1L op 22 jan 2011, 14:52, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 jan 2011, 11:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 okt 2007, 17:02
Berichten: 741
DC2EH-11 momenteel op c.a. 400 meter hoogte, zie hier :

http://aprs.fi/?call=dc2eh-11&mt=roadma ... range=3600

Opmerking : DC2EH-11 is vaak actief vanaf de zeer vroege uurtjes, soms starten ze in het donker, enkele uren na middernacht.

Opmerking : als er andere ballonnen in de lucht zijn ( met andere SSIDS ) of nog maar net terug op de grond, dan wordt dit op de aprs.fi pagina aangegeven ( middels een groter lettertype ) :) .. het moet dan uiteraard wel de actuele callsign betreffen, hier in dit geval dus DC2EH .. :lol:

Bijgevoegd d.d. 301011 : momenteel is DC2EH-11 hier te zien omgeving Venlo op een hoogte van c.a. 451 meter, de koers is op het moment West .. zie voor meer de link hierboven.

Vergeet niet in te zoomen in de satellietmode voor de soms spectaculaire beelden .. Of gebruik eens de streetviewmode, die werkt meestal wel in de buurt van een stad of dorp.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 jan 2011, 14:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2005, 19:06
Berichten: 5323
Woonplaats: Aalst - Waalre
PC1L schreef:
DC2EH-11 momenteel op c.a. 400 meter hoogte, zie hier :

http://aprs.fi/?call=dc2eh-11&mt=roadma ... range=3600

Opmerking : DC2EH-11 is vaak actief vanaf de zeer vroege uurtjes, soms starten ze in het donker, enkele uren na middernacht.

Opmerking : als er andere ballonnen in de lucht zijn ( met andere SSIDS ) of nog maar net terug op de grond, dan wordt dit op de aprs.fi pagina aangegeven ( middels een groter lettertype ) :) .. het moet dan uiteraard wel de actuele callsign betreffen, hier in dit geval dus DC2EH .. :lol:

Bijgevoegd d.d. 301011 : momenteel is DC2EH-11 hier te zien omgeving Venlo op een hoogte van c.a. 451 meter, de koers is op het moment West .. zie voor meer de link hierboven.

Vergeet niet in te zoomen in de satellietmode voor de soms spectaculaire beelden .. Of gebruik eens de streetviewmode, die werkt meestal wel in de buurt van een stad of dorp.

Grappig; hij vliegt nu vlakbij Valkenswaard.

Ik vind die air mobiele stations altijd wel interessant. Blijven posten zou ik zeggen!

Rick

_________________
'73 PE2AAB www.pe2aab.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 jan 2011, 15:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 okt 2007, 17:02
Berichten: 741
PE2AAB schreef:
Grappig; hij vliegt nu vlakbij Valkenswaard.

Ik vind die air mobiele stations altijd wel interessant. Blijven posten zou ik zeggen!

Rick


Ja, ik zag in het polletje al dat er toch wel belangstelling voor is :) .. het is eigenlijk een erg mooie toepassing, het APRS in combinatie met /AIR en aprs.fi ( Google ) mogelijkheden. Hij is overigens nog steeds in de lucht ( expect landing soon ) en momenteel boven Geel ( B ) ( TX scherm, IGATE Traffic Window van mijn station ) :

2011-jan-30 14:39:27 DC2EH-11>APT3A1,WIDE1-1,WIDE2-2,PC1L-10,I:
!5114.78N/00505.16EO270/015/A=003651
2011-jan-30 14:41:27 DC2EH-11>APT3A1,WIDE1-1,WIDE2-2,PC1L-10,I:
!5114.76N/00504.30EO265/016/A=004005/www.ballon.org

Dat schiet alweer aardig op :).

Tot slot : inmiddels is DL8YF-7 ook nog even op mijn scherm verschenen ( /A=000591 10.0V Peer unterwegs im Segelflugzeug, vielleicht sogar im Ueberlandflug ) maar dat betreft slechts een test / voorbereiding voor een 'real flight' binnenkort .. Ook van hem staat er al een link onder dit topic.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 feb 2011, 17:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 okt 2007, 17:02
Berichten: 741
Overzicht, lijst : vliegend object zelf zoeken middels symbooltje : als je eens in de gelegenheid bent, dan kan je hier kijken : http://aprs.fi/moving/

Bijvoorbeeld nu te zien : WB8ZHU-7, klik erop et voila, het is daar. Even rechtsboven op het pijltekentje klikken en dan Satelliet, eventueel inzoomen :D ..

Voor het geval hij inmiddels weg is, het ziet er zo uit : http://aprs.fi/?call=a%2FWB8ZHU-7

Bij die ( binnenlandse ) vluchten waarbij de APRS signalen ontvangen kunnen worden door ons, radiozendamateurs, kan het geen kwaad om dat hier te melden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 maart 2011, 12:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 okt 2007, 17:02
Berichten: 741
Momenteel DC2EH-11 in zuidwestelijke richting op 368 meter ( koers Venlo ) .. hier te volgen : http://aprs.fi/?call=dc2eh-11&mt=roadma ... range=3600

Ook op mijn scherm gezien ( beide ballons RX 144.800 MHz 1k2 ) : DO2EIM zie hier : http://aprs.fi/?call=do2eim&mt=roadmap& ... range=3600 .. vlakbij DC2EH-11

Vergeet niet in te zoomen in de satellietmode voor de soms spectaculaire :lol: beelden .. Of gebruik eens de streetviewmode, die werkt meestal wel in de buurt van een stad of dorp. En laat even weten via het polletje of je een melding hier vanaf deze plaats wel of niet wilt zien.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 maart 2011, 10:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 okt 2007, 17:02
Berichten: 741
Een 'heli', de PH9Z06-9, boven Limburg, te volgen, nu via aprs.fi

http://aprs.fi/?call=PH9Z06-9&mt=roadma ... range=3600

Volgens de koersen en hoogten kan het een voertuig ter land zijn. Waarom dan in dat geval het icoontje HELI eraan gekoppeld moest worden is volstrekt onduidelijk en ook zeker niet de bedoeling binnen het APRS gebeuren .. :( het wordt iedereen afgeraden om zoiets te doen ! Lees regelmatig de bulletins van Bob Bruninga inzake ..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 maart 2011, 17:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 okt 2007, 17:02
Berichten: 741
Momenteel nog heel even te bewonderen DC2EH in ballon ( aprs dc2eh-11 ), nu op 168 meter bij Emst met koers 218 graden en 12 km / h .. zie :

http://aprs.fi/?call=dc2eh-11&mt=roadma ... range=3600

Bijgevoegd c.a. 17:24 local time .. inmiddels gaat het toch nog even verder, alweer op 563 meter .. expect landing soon.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 139 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling