Rtty Vraag.

Alles over de diverse digitale modi.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Rtty Vraag.

#31 Bericht door Steef »

Hoi Cor,

Als je de standaard gebruiksaanwijzing van MK2 er bij haalt, staat er beschreven hoe je eenmalig de standaard waarden kan instellen en opslaan.

Dit is een heel verhaal, en dus onzin om hier over te typen.

Maar doe gewoon op je gemak de stappen als beschreven een voor een volgen.
En maak een tab "stadaard audio" dan heb je altijd weer een nul punt om naar terug te gaan.

Verder, als je FSK gebruikt met een radio die een RTTY stand heeft, dan heeft de micgain geen enkele invloed op volume en power out.
Wie praat luistert niet

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Rtty Vraag.

#32 Bericht door PD9CN »

Hi Steef,

Bedankt voor jou snelle reactie en de uitleg.

Ik heb de Set-up goed gevolgd van de microKeyer MMTTY set-up. En de radio is dus aangesloten. En als ik TX doet gaat alles goed zie de tekst door het display lopen van de KeyerII en hoor het RTTY geluid door de moni en in de scope zie ik het signaal lopen.

Maar ik zie mijn ALC meter op 3 kwart van het blauw vlak staan dus ruim binnen de grenzen van de ALC als TX doe in de RTTY mode op de radio.

Verder, als je FSK gebruikt met een radio die een RTTY stand heeft, dan heeft de mic gain geen enkele invloed op volume en power out.

Dus in RTTY in FSK mode via de power afregelen!?

En dit gaat in DM-780 in BSPK-31 mode anders power op 100% en ALC op NUL. En het vermogen regel ik dan met de TX knop van de microHam. Dit moet juist zijn denk ik!?

En natuurlijk voor iedereen nog de beste wensen voor 2011 en natuurlijk veel radio en DX plezier :D

73's Cor
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Rtty Vraag.

#33 Bericht door Steef »

Welke radio heb je? En welke Windhoos?

Als je FSK doet, met een radio die RTTY staat, kan je de power alleen met de powerknop van de radio afregelen, en geeft alc altijd 100% aan.

Lees van de nieuwste gebruiksaanwijzing hoofdstuk 6 helemaal door, en zet de audio levels stap voor stap zoals in de gebruiksaanwijzing staat. (ook de potmeters in de MK2)

Dit voorkomt een hoop gedoe. Gewoon stap voor stap doen.
Het is maar een keer dat je het moet doen.
Wie praat luistert niet

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Rtty Vraag.

#34 Bericht door PD9CN »

De Windhoos :lol: is Vista Home Premium 32Bit.

Het draait nu 100% op MMTTY ALC is 100% (tegen het eind van het blauwe vlak dus Max) en power is op dummy load zeer netjes af te regel.

Nog een vraag een beetje of topic maar ik ga nu ook proberen N1MM logger te proberen te integreren in MMTTY.

Maar nu de vraag mijn hoofd log is bij Ham-Radio-Deluxe en deze wil ik up to date houden met mijn gewerkte stations.

Als ik dan N1MM ga gebruiken kan dit dan als nog is dan de log over te zetten als een soort XML bestand of zo iets. Of hoe kan dit gedaan worden.

73’s Cor
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Rtty Vraag.

#35 Bericht door Steef »

Export / import ADIF

Suc6
Wie praat luistert niet

Plaats reactie