Signalink van Tigertronics

Alles over de diverse digitale modi.
Bericht
Auteur
flok
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jul 2012, 15:42
Locatie: Gouda, the Netherlands
Contacteer:

Re: Signalink van Tigertronics

#16 Bericht door flok »

PE2AAB schreef:
flok schreef:Ik heb een aantal van die alan rmd 1200's maar die werken geen van allen samen met de bak in kwestie.
Da's raar want ik heb dat wel eens ooit werkend gehad. Maar goed. Die RMD1200 zijn inderdaad niet de beste apparaten.

Gewoon een Baycom met DCD (digitale squelch) is wellicht een betere optie.
Absoluut.
Maar vind maar eens zo'n apparaat wat direct aan te sluiten is.

Die RMD1200 had trouwens 't probleem dat er geen 12 (13,8) volt op pin zoveel van de mic aansluiting stond.
Toen die pin losgesoldeerd in het modem en direct aan de voeding gehangen maar dat gaf een gek resultaat: een of ander relais (?) ging raar ratelen als ik 'm aangesloten had op de seriele poort v/d pc. Als ik 'm niet aansloot, dan gingen de ledjes gewoon aan zoals gehoopt zonder geratel. Niet het bekende 110v spanningsverschil tussen modem en de pc trouwens.

Gebruikersavatar
pd0rh
Berichten: 383
Lid geworden op: 01 nov 2007, 16:21
Roepletters: PD0RH
Locatie: jo22iv

Re: Signalink van Tigertronics

#17 Bericht door pd0rh »

Flok

Ik heb hier nog wel een baycom 1200b packet modempje liggen. Zit netjes in een alu kastje met connectoren en ledjes voor de visuele controle. Je zal wel even een en ander uit moeten zoeken om de alan aan te sluiten. Ik zie dat soort dingen altijd als project....en wie weet krijg je nog meer last van het virus wat radio heet en zien/horen wij je straks wel met een PD call in een digitale mode.....

Je hebt trouwens een Pb
73 Ruud
PD0RH


Homebase :
Yaesu SCU-17 -->Yaesu FT-897D -->Endfed (10-20-40)
AEA PK232MBX / PK88 -->FT857D -->Diamond X50N (2m-70cm)
Yaesu FT-7800-->TNCx -->Diamond X50N (2m-70cm)

Mobile | Portable :
Kenwood TMD-710GE --> JWX (2m-70cm)
Yaesu FT-857D --> Buddypole / Diamond X30N / MC-750 HF portable GP
Yaesu FT5D

Plaats reactie