Complete logbook inladen WSJT of JTDX

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Complete logbook inladen WSJT of JTDX

#1 Bericht door Laurens PD9X »

Hallo

In WSJT of JTDX kan je met instellen van kleuren zien welke landen je nog niet hebt gewerkt. Voorbeeld: nieuwe DXCC = groen, en een nieuwe DXCC, maar wel gewerkt op andere band = rood, deze info haalt hij uit het interne logbook waar alle ADIF bestanden automatisch in bijgeschreven kunnen worden, dit is op zich niks nieuws.

Maar nu het volgende, graag wil ik mijn complete logbook uit LotW hier in laden. Zodat alle gewerkte DXCC’s, dus ook andere modes bekend zijn in het programma. Een ADIF van je complete logbook kan je hier binnenhalen:

http://www.rickmurphy.net/lotwquery.htm

Zodra ik de complete ADIF heb geplakt in wsjt_log.adi zou dit misschien kunnen werken, maar helaas kijkt het programma hier niet na. Alles calls die voorbij komen blijven groen..
Wat opvalt is dat het ADIF van LotW een andere opmaak heeft dan JTDX en WSJT.

Wie heeft een oplossing om dit werkend te krijgen? ADIF is ADIF zou je zeggen… :roll:

on4avt
Berichten: 1502
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Complete logbook inladen WSJT of JTDX

#2 Bericht door on4avt »

Kan je met Adif master mengen?Of vooraf de wsjtx mengen met je Lotw? Er is bij HRD ook de keuze, adif voor ,eqsl, voor hrd etc

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: Complete logbook inladen WSJT of JTDX

#3 Bericht door PD2B »

Er zijn 2 bestanden, de adif voor je logboek en nog een txt bestand waarnaar wdjt of jtdx kijkt wie of wat ej hebt gewerkt.

Ik heb laatst een andere PC ingesteld voor JTDX maar ik miste dus de kleurtjes van de gewerkte stations en landen, ik kreeg de tip om het TXT bestand over te zetten naar de nieuwe PC en alles was weer als vanouds.

In jou geval werkt het denik ik niet aangezien de stations niet in de txt file staan.
Mvg,

Bert

pe5t
Berichten: 1552
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Complete logbook inladen WSJT of JTDX

#4 Bericht door pe5t »

Het Lotw log in ADIF format opgehaald bevat informatie die je, voor zover ik kon nagaan, in de eenvoudige TXT logfile van JTDX niet kwijt kunt: modes als Phone, CW en of de verbinding door het tegen station is bevestigd.
Omgekeerd wordt van deze TXT logfile wel een ADIF log gemaakt. Dat kan uiteraard ook zonder Phone, CW en de andere opties in ADIF

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: Complete logbook inladen WSJT of JTDX

#5 Bericht door Laurens PD9X »

Dank voor de reacties

Inmiddels JTDX gekoppeld aan Log4OM. Via het DX cluster de juiste kleurtjes ingesteld. Dit werkt goed, inclusief automatisch loggen naar Clublog en LoTW

Plaats reactie