portable ax.25 ontvanger

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD9FVH
Berichten: 151
Lid geworden op: 08 nov 2018, 09:30
Roepletters: PD9FVH
Locatie: Gouda
Contacteer:

portable ax.25 ontvanger

#1 Bericht door PD9FVH »

Hallo!

Op 't dak van m'n garage heb ik een 144MHz antenne staan. Helaas niet een ideale plek maar het is niet anders. Dit is in Gouda.
Nu was ik benieuwd hoever bereik ik heb. Dus porto mee naar Waddinxveen, en op afstand 'n ax.25 packet afgeschoten (een) op 144.850MHz.
Nou dacht ik; niemand doet nog 'n packet dus het is zo te horen of mijn setup te ontvangen is. Echter het was een constant gepiep en gekraak!
Dus op 't gehoor kan ik niet bepalen of ik 't was.

Nu is mijn vraag: weet iemand een handige manier om te achterhalen wat "mijn gepiep" was? Heeft iemand al bijvoorbeeld eens zo'n tnc-pi in een portable manier in elkaar geklust? Of zijn er apparaatjes die je aan je porto kunt hangen?

mvg,

PD9FVH

- PD2SKZ -
Berichten: 150
Lid geworden op: 30 dec 2013, 08:14
Roepletters: PD2SKZ
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: portable ax.25 ontvanger

#2 Bericht door - PD2SKZ - »

PI1/8HGL zit op 144.850 in 1k2 packet, dat moet vanuit Gouda prima te doen zijn !

Gebruikersavatar
PD9FVH
Berichten: 151
Lid geworden op: 08 nov 2018, 09:30
Roepletters: PD9FVH
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: portable ax.25 ontvanger

#3 Bericht door PD9FVH »

- PD2SKZ - schreef:PI1/8HGL zit op 144.850 in 1k2 packet, dat moet vanuit Gouda prima te doen zijn !
Helaas, voor mij niet te bereiken.

Maar dat was niet m'n vraag :D
Ik zoek meer een manier om te kijken tot op welke afstand ik mijn eigen transceiver kan bereiken.

Gebruikersavatar
PD9FVH
Berichten: 151
Lid geworden op: 08 nov 2018, 09:30
Roepletters: PD9FVH
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: portable ax.25 ontvanger

#4 Bericht door PD9FVH »

Uiteindelijk een raspberry pi 1 gehotglued op een powerbank met daarbij een tnc-pi. Daaraan een baofeng.
Helaas niets ontvangen, ook niet toen ik voor de deur stond dus er is nog wat debugwerk.

Plaats reactie