Kenwood Tm-D710E TNC ERROR

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pd0rh
Berichten: 383
Lid geworden op: 01 nov 2007, 16:21
Roepletters: PD0RH
Locatie: jo22iv

Kenwood Tm-D710E TNC ERROR

#1 Bericht door pd0rh »

Goedendag allemaal,

IK heb sinds vandaag een probleem met de tnc van de Kenwood TM-D710e. Ik gebruik de set in de auto voor APRS, maar vandaag ging het mis, ik heb op band A aprs ingesteld en de tnc altijd aan staan. Maar vanmiddag kreeg ik enkel TNC ERROR in het scherm waarna het scherm en de set wel gewoon bleef werken echter zonder dat de tnc en de GPS aan de gang ging.

Heeft iemand misschien een idee waaraan dit zou kunnen liggen, of heeft iemand dit zelf ook al eens gehad?

Waneer hier geen oplossing wordt aangedragen denk ik dat ik de set een complete reset geef, echter zal ik hem dan geheel opnieuw moet herprogrammeren.

Alvast dank voor de reacties.
73 Ruud
PD0RH


Homebase :
Yaesu SCU-17 -->Yaesu FT-897D -->Endfed (10-20-40)
AEA PK232MBX / PK88 -->FT857D -->Diamond X50N (2m-70cm)
Yaesu FT-7800-->TNCx -->Diamond X50N (2m-70cm)

Mobile | Portable :
Kenwood TMD-710GE --> JWX (2m-70cm)
Yaesu FT-857D --> Buddypole / Diamond X30N / MC-750 HF portable GP
Yaesu FT5D

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Kenwood Tm-D710E TNC ERROR

#2 Bericht door PE2AAB »

pd0rh schreef:Goedendag allemaal,

IK heb sinds vandaag een probleem met de tnc van de Kenwood TM-D710e. Ik gebruik de set in de auto voor APRS, maar vandaag ging het mis, ik heb op band A aprs ingesteld en de tnc altijd aan staan. Maar vanmiddag kreeg ik enkel TNC ERROR in het scherm waarna het scherm en de set wel gewoon bleef werken echter zonder dat de tnc en de GPS aan de gang ging.

Heeft iemand misschien een idee waaraan dit zou kunnen liggen, of heeft iemand dit zelf ook al eens gehad?

Waneer hier geen oplossing wordt aangedragen denk ik dat ik de set een complete reset geef, echter zal ik hem dan geheel opnieuw moet herprogrammeren.

Alvast dank voor de reacties.
Eerst even de data veilig stellen met een kabeltje en vervolgens toch die reset doen.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
pd0rh
Berichten: 383
Lid geworden op: 01 nov 2007, 16:21
Roepletters: PD0RH
Locatie: jo22iv

Re: Kenwood Tm-D710E TNC ERROR

#3 Bericht door pd0rh »

Dank voor je snelle reactie Rick !

Ja ik denk dat dat ook wel zal gaan gebeuren, maar wilde toch even een reactie afwachten. De data heb ik al in een file staan, dus dat is het probleem niet, ik moet echter sowieso eerst de set uitlezen cf MPG procedure....

Trouwens zag op je site ook iets over wintersports?? Skiën ?? Ben zelf ook een sportieve recreatieve skiër... van 52!!
73 Ruud
PD0RH


Homebase :
Yaesu SCU-17 -->Yaesu FT-897D -->Endfed (10-20-40)
AEA PK232MBX / PK88 -->FT857D -->Diamond X50N (2m-70cm)
Yaesu FT-7800-->TNCx -->Diamond X50N (2m-70cm)

Mobile | Portable :
Kenwood TMD-710GE --> JWX (2m-70cm)
Yaesu FT-857D --> Buddypole / Diamond X30N / MC-750 HF portable GP
Yaesu FT5D

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Kenwood Tm-D710E TNC ERROR

#4 Bericht door PE2AAB »

Ik heb een soortgelijk issue gehad met de TM-D700. Als je per ongeluk zend als de TNC voor APRS wordt opgestart hangt de zaak vast. Een reset is dan de enige oplossing. Ik heb daarna de file met frequenties en instellingen weer terug gezet. Niet ideaal maar wel de meest praktische oplossing.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie