APRS gegevens voor codeplug

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
elinek
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 mei 2013, 14:56
Roepletters: PH4E
Locatie: Wormer
Contacteer:

APRS gegevens voor codeplug

#1 Bericht door elinek »

Heeft iemand een idee hoe de codeplug goed in te vullen voor analoge aprs op de nieuwe Anytone UV 878? Heb er een screenshot bij gedaan, zullen wel dingen fout staan. Zenden doet hij wel, hoor 'm op 432.500, maar de uitgezonden gegevens zullen niet goed zijn.
Bijlagen
aprs analoog.PNG
https://www.amateurzender.nl (de site met alles wat je al wist)

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: APRS gegevens voor codeplug

#2 Bericht door elsinga »

aprs.JPG
Dit is wat ik heb staan en hij geeft op 144.8 ook netjes een databurst. Alleen nog geen resultaat op aprs.fi gezien, want kennelijk geen gateway in de buurt van mijn afgeschermde achtertuin. ;) Let wel op dat er GPS ontvangst moet zijn en dat is binnenshuis al snel niet het geval, de gebruikte GPS chip is niet heel gevoelig (ten opzichtgen van mijn Garmin apparatuur).

APRS op DMR werkt overigens prima.

Overigens heel erg content met de D787UV én de bijbehorende CPS. Ik kan 'm vrijwel volledig met importbestanden, die ik in mijn Excel bestand aanmaak, programmeren.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
pd0ejn
Berichten: 632
Lid geworden op: 03 sep 2006, 09:51
Roepletters: pd0ejn
Locatie: Middelburg-Zeeland JO11TL

Re: APRS gegevens voor codeplug

#3 Bericht door pd0ejn »

Goeiemorgen Elinek,
Zelf heb ik de 878uv draaien op aprs en dan is het van belang dat je de ''APRS TX tone'' op OFF zet....
Het bekende aprs pakket riedeltje loeihard uit je speaker elke keer is niet echt fijn....

https://www.youtube.com/watch?v=0l6XNO5Fu4Y

Groeten van Rene.
Luctor-Et-Emergo

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: APRS gegevens voor codeplug

#4 Bericht door PA3DAT »

Ik lees even mee, we hebben hier met drie man ook z'n Anytone aangeschaft, gisteren, maar
het is mijn eerste ervaring met DMR en ik snap er nog helemaal niets van. :D

Ik moet me eerst maar eens inlezen...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: APRS gegevens voor codeplug

#5 Bericht door elsinga »

Als je begint met een codeplug te downloaden, dan wordt al veel duidelijk. ;) Er staat er eentje op mijn site.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Plaats reactie