YAESU SCU-17 Interface

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa4wim
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jan 2009, 11:16
Locatie: WestFriesland
Contacteer:

YAESU SCU-17 Interface

#1 Bericht door pa4wim »

Hallo Allemaal,

Er staat hier ook zo'n YAESU SCU-17 Interface, ik krijg de drivers er ook van ze lang zal ze leven niet in, ook al alles geprobeerd, zelfs windows 10 opnieuw geïnstalleerd, eerst de driver dan de usb er in, niet dus, ik heb hier nog een paar laptops en daar is er maar één van waar het moeiteloos wel wil, totaal geen probleem, het hangt dus sterk af van de chipset die in de pc gebruikt word, dus als je een laptop koopt en je wilt de scu-17 gebruiken met het interface onder je arm naar de winkel of wat dan ook en eerst uit proberen, ander heb je een kat in de zak.


Hartelijke groet PA4WIM

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: YAESU SCU-17 Interface

#2 Bericht door PA1 »

Sorry hoor maar je bent een beetje kort de door de bocht. Ik denk eerder dat het aan jou onkunde ligt dan aan die interface. Eat this: http://www.pa0gtb.net/USB_Driver_Instal ... al_ENG.pdf
Kijk bijvoorbeeld of er oudere drivers in staan, vaak zijn dat de boosdoeners.

USB is gestandaardiseerd. Zelfs de onmogelijkste Prolific usb naar com poort dingen werken na wat moeite.
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Gebruikersavatar
pa4wim
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jan 2009, 11:16
Locatie: WestFriesland
Contacteer:

Re: YAESU SCU-17 Interface

#3 Bericht door pa4wim »

heb je wat last van de warmte, je denkt toch niet dat ik over een nacht ijs ga hé.
Die link, ja dat weet ik zelf ook wel.
Kom met een oplossing.

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: YAESU SCU-17 Interface

#4 Bericht door PA1 »

Je hoeft niet boos te worden :wink:
pa4wim schreef:Kom met een oplossing.
Heb je een USB hub? Die dingen worden meestal gevoed met een 5 volt adapter. Het KAN zijn dat die interface je spanning naar beneden trekt en dat kan je met zo een hub verhelpen. Nogmaals, die interface is echt een goed apparaat en wel doordacht, die moet gewoon op elke pc werken en is zeker geen kat in de zak. Zoals ik eerder al aangaf werken zelfs de grootste chinese prullen mits je de juiste driver hebt. Als de interface niet werkt kijk dan in systeem beheer en kijk onder welke naam hij geinstalleerd is (met geel uitroepteken) dan deleten en op een ANDERE poort weer proberen.

Als je windows 10 opnieuw installed hebt moet het gewoon werken. Heb je wel de juiste (chipset) drivers voor de usb poorten? (niet via windows installen maar vanaf de cd van het moederbord) Check de poort met bijvoorbeeld een USB stick, die moet gelijk installen.
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Radioot
Berichten: 1036
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: YAESU SCU-17 Interface

#5 Bericht door Radioot »

Kijk eens in het apparaatbeheer. Daar zou onder Besturning voor geluid etc een USB Audio apparaat moeten verschijnen met onder eigenschappen [USB Audio Codec].

Verder onder Poorten komen er 2 (virtuele) Com poorten bij die krijgen van Windows automatische een vrije poort toegewezen, maar moet natuurlijk wel overeen komen met de te gebruiken software.

Als je er helemaal niks ziet kun je USBview .exe van MS proberen.
https://docs.microsoft.com/en-us/window ... er/usbview

Gebruikersavatar
pa4wim
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jan 2009, 11:16
Locatie: WestFriesland
Contacteer:

Re: YAESU SCU-17 Interface

#6 Bericht door pa4wim »

Ja het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, trouwens PA1 en verder dan....
Ik zie wel dat er een heleboel kennis is omtrent dit probleem, maar hetgeen door jullie geschreven is, is al uit geprobeerd.

En boos worden doe ik niet, het is alleen zo makkelijk om te zeggen wat je verkeerd doe, maar de oplossing dat is wat anders.


Je kan natuurlijk ook actief helpen, even teamviewer op je pc zetten, misschien heb je dit al gedaan, en dan even vanuit je luie stoel helpen.


Misschien een idee, laat maar weten of je actief wilt helpen, mijn email adres vind je op qrz.com, dan is het waarschijnlijk zo gepiept...…


Groetjes van PA4WIM

Radioot
Berichten: 1036
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: YAESU SCU-17 Interface

#7 Bericht door Radioot »

Wim klop even bij Jugo aan, die schijnt nogal handig met Google te zijn.

Gebruikersavatar
pa4wim
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jan 2009, 11:16
Locatie: WestFriesland
Contacteer:

Re: YAESU SCU-17 Interface

#8 Bericht door pa4wim »

Leuk zo'n forum :lol: , er zijn mensen die weten precies wat er aan de hand is, maar actief helpen...


Het blijft akelig stil,


Discussie hierbij gesloten...


Groetjes PA4WIM

Gebruikersavatar
PA3JVA
Berichten: 243
Lid geworden op: 01 apr 2017, 18:54
Roepletters: PA3JVA
Locatie: Heerhugowaard

Re: YAESU SCU-17 Interface

#9 Bericht door PA3JVA »

Heeft misschien ook een beetje met je eigen houding te maken in deze. Ik heb de discussie gevolgd maar voel me op deze manier niet geroepen te helpen.

Heb zelf zo'n ding niet maar weet wel dat er vele zijn die hem gebruiken. Zou jouw dus ook moeten lukken.

Weet wel dat er ook heen veel mensen zijn die hun kennis van Windows gruwelijk overschatten (ik zeg niet dat dit in jouw geval zo is) en zich daardoor blindstaren op iets simpels.

Dus. Adem in , adem uit en begin eens rustig overnieuw. Ben er van overtuigd dat het gaat lukken.

Groeten,

Joop

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: YAESU SCU-17 Interface

#10 Bericht door PA1 »

Precies.

Ik zou die chipset drivers eens updaten, probeer ze via de fabrikant van het moederbord/laptop (of eventueel bijgevoegde cd) te upgraden en niet via windows. Als je windows installeerd worden vaak standaard (windows) drivers erin gezet. Die werken meestal wel maar kunnen voor sommige devices problemen opleveren. Of anders naar Windows 7 downgraden. Ik persoonlijk vind windows 10 zowiezo bagger. Onder 7 krijg ik bijna alles aan de praat... behalve dan een aftermarket Aliexpress programmeer kabeltje voor de Hytera porto maar die ligt inmiddels in de kliko. Zou ook kunnen dat dat ding het vanaf het begin al niet deed :mrgreen:

PS: ik ga geen teamviewer installeren want ik hou niet van dat soort software... lullen doe je met een mike :mrgreen:
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

PD1JAP
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 sep 2015, 20:26
Roepletters: PD1JAP
Locatie: JO30AV

Re: YAESU SCU-17 Interface

#11 Bericht door PD1JAP »

PA3JVA schreef:Heeft misschien ook een beetje met je eigen houding te maken in deze. Ik heb de discussie gevolgd maar voel me op deze manier niet geroepen te helpen.
Helemaal mee eens...

Groet, John
Wie spelfouten vind mag ze houden.

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: YAESU SCU-17 Interface

#12 Bericht door PF9ZX »

Ik zou je best willen helpen Wim, maar geen ervaring wat dit betreft. Misschien is dit wel de ervaring die Gerrit (PA3DWC) er ook mee had.
Hij is er per slot van rekening niet voor niets totaal niet over te spreken.
Net als jij, is hij ook een redelijke volhouder. Gaat iets niet werken, dan werkt het veelal ook echt niet ;-)
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1014
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: YAESU SCU-17 Interface

#13 Bericht door PD5DJ »

Volgensmij werkt dat ding gewoon, ik zie hem met regelmaat op FT8 voorbij schuiven.
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: YAESU SCU-17 Interface

#14 Bericht door PA1 »

PD5DJ schreef:Volgensmij werkt dat ding gewoon
Inderdaad, Yaesu zet heus geen spullen in de markt die bij de helft niet werkt. USB kan heel vervelend zijn maar het ligt toch vaak aan de gebruikers of aan de hardware waar het op aangesloten wordt.
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Plaats reactie