Hamnet opstap punt Toren Smilde

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA1PDB
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 jun 2013, 08:12
Roepletters: PA1PDB
Locatie: JO32CW

Hamnet opstap punt Toren Smilde

#1 Bericht door PA1PDB »

Weet iemand of er plannen zijn voor een Hamnet opstappunt op de Toren in Hoogersmilde?
Er is al een Hamnet link t.b.v. PI2NOS nml. PIi6HGS actief.
Voor mij is dit het enigste LOS object vanaf mijn QTH

Alvast dank.

PA1PDB
http://qsl.net/pa1pdb/
nu PA1PDB van 1992 t/m 2011 PE1OYI

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3119
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Hamnet opstap punt Toren Smilde

#2 Bericht door elsinga »

Zou je niet naar Heerenveen kunnen? Daar is in elk geval wel een opstappunt en qua hoogte zit je vrij goed gok ik.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA1PDB
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 jun 2013, 08:12
Roepletters: PA1PDB
Locatie: JO32CW

Re: Hamnet opstap punt Toren Smilde

#3 Bericht door PA1PDB »

elsinga schreef:Zou je niet naar Heerenveen kunnen? Daar is in elk geval wel een opstappunt en qua hoogte zit je vrij goed gok ik.
Nope 0,0 zicht verbinding Robert :(
http://qsl.net/pa1pdb/
nu PA1PDB van 1992 t/m 2011 PE1OYI

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Hamnet opstap punt Toren Smilde

#4 Bericht door Randy »

PA1PDB schreef:Weet iemand of er plannen zijn voor een Hamnet opstappunt op de Toren in Hoogersmilde?
Geen plannen en deze gaat er ook niet komen. De (mast)ruimte is er niet. Drachten/Heerenveen en wellicht Sneelk (Danny) zijn gebruikers in die regio die Accesspoints in beheer hebben. Of de Radio Club in Assen (RCA). Op de toren staat geen accesspoint voor gebruikers.

PE1CYM
Berichten: 130
Lid geworden op: 12 dec 2007, 13:33

Re: Hamnet opstap punt Toren Smilde

#5 Bericht door PE1CYM »

In Assen is een Hamnet accespoint actief op dezelfde locatie als PI2/6ASN.

Gebruikersavatar
PA1PDB
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 jun 2013, 08:12
Roepletters: PA1PDB
Locatie: JO32CW

Re: Hamnet opstap punt Toren Smilde

#6 Bericht door PA1PDB »

Randy schreef:
PA1PDB schreef:Weet iemand of er plannen zijn voor een Hamnet opstappunt op de Toren in Hoogersmilde?
Geen plannen en deze gaat er ook niet komen. De (mast)ruimte is er niet. Drachten/Heerenveen en wellicht Sneelk (Danny) zijn gebruikers in die regio die Accesspoints in beheer hebben. Of de Radio Club in Assen (RCA). Op de toren staat geen accesspoint voor gebruikers.
Dat is jammer vanwege de hoogte zouden er niet al te grote antenne's nodig zijn.
Met een compacte Flatpanel zou het moeten kunnen lukken.

Jammer maar helaas dan is Hamnet door de lucht niet aan mij besteed :(
Ik kijk prachtig mooi uit op de toren :)

PE1CYM schreef:In Assen is een Hamnet accespoint actief op dezelfde locatie als PI2/6ASN.
Helaas Reinout wel vrij zicht op de Toren in Smilde maar voor Assen,Drachten en Heerenveen zijn de bomen te hoog :(
http://qsl.net/pa1pdb/
nu PA1PDB van 1992 t/m 2011 PE1OYI

Plaats reactie