JTDX software voor JT9 JT10 JT65 en WSPR-2

Alles over de diverse digitale modi.
Bericht
Auteur
-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: JTDX software voor JT9 JT10 JT65 en WSPR-2

#31 Bericht door ----- »

M'n liefde voor JTDX is aardig bekoeld. Op 09-06-2017 was ik in de volle overtuiging dat ik GD0TEP (isle of man) werkte op 6 meter, dat was een nieuwe DXCC voor mij op 6 dus helemaal happy.

Echter toen ik mijn log uploade naar eQSL werd de verbinding rejected door GD0TEP.

De meeste JT65 programma's loggen alles wat ontvangen/verzonden is, dit is opgeslagen in het ALL.TXT bestand, en omdat het toch duidelijk in m'n digitale log stond heb ik GD0TEP gemaild

Vervolgens hebben we onze ALL.TXT logs naast elkaar gehouden.

Zoals in het plaatje te zien is, lijkt er voor mij sprake van een geldig QSO (call en raporten zijn uitgewisseld)
Maar GD0TEP heeft dat raport helemaal nooit gezonden. Sterker nog, GD0TEP heeft mij helemaal nooit ontvangen.

Die decode is het resultaat van een overenthousiaste HINT decoder in JTDX. En daar heb ik dus helemaal niets aan.

Ik ben ook bang dat voor mijn QSO met A71M Quatar (ook een nieuwe) het zelfde aan de hand is, daar sta ik ook niet in t log.

De HINT decoder staat inmiddels UIT en volgens Andy GD0TEP wordt in de nieuwe versie deze helemaal niet meer ingebouwd.
Bijlagen
JTDX-Hint.png

Plaats reactie