tijdsynchronisatie windows 7

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Janwillem
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:05
Contacteer:

tijdsynchronisatie windows 7

#1 Bericht door Janwillem »

Ik sync mijn computer met een programma via internet dit om wsjt optimaal te gebruiken.
Op mij vacantie locatie geen internet ,dus moet het via GPS gebeuren via de rs232 poort.
Heeft iemand een hint hoe dit moet ,ook in smartfone's zit gps maar geen idee hoe dat te gebruiken.
Bij voorbaat dank PA0JWV

PD0JDG
Berichten: 496
Lid geworden op: 18 okt 2011, 00:27
Roepletters: PD0JDG
Locatie: Parijs

Re: tijdsynchronisatie windows 7

#2 Bericht door PD0JDG »

Beste OM,

Ja, dat werkt door de GPS tijd aan het NTP process toe te voegen. Ikzelf doe dat met een USB GPS dongle onder Ubuntu voor WSJTX. Ik heb geen ervaring met Windows, maar vond hier meer informatie:

http://www.satsignal.eu/ntp/NTP-on-Wind ... -port.html

73, Jaap

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

Re: tijdsynchronisatie windows 7

#3 Bericht door PA3FAT »

op je telefoon hotspot aanzetten en zo internet toegang ook geen optie? Neem even aan dat 1x per dag sync voldoende is dus heel veel bandbreedte hoeft het niet te gebruiken.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

on4fra
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jul 2013, 15:01
Roepletters: on4fra

Re: tijdsynchronisatie windows 7

#4 Bericht door on4fra »