Vanavond 20.00 uur PSK op 2 meter?

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Vanavond 20.00 uur PSK op 2 meter?

#1 Bericht door PA3RIS »

Hallo,

Ik zat vandaag even te kletsen met Jeroen PD5CW en we verbaasden ons er eigenlijk over dat er weinig PSK op 2 meter plaatsvind. Eigenlijk is het een leuke mode voor op 2.

We willen vanavond dus eens proberen of we wat mensen kunnen werken. Mocht je er zin in hebben dan horen we je dus graag vanavond om 20.00 uur in PSK31 op 144.138 .

Gebruikersavatar
PE2P
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 apr 2015, 16:10
Roepletters: PE2P
Locatie: Den Haag (Loosduinen)

Re: Vanavond 20.00 uur PSK op 2 meter?

#2 Bericht door PE2P »

Hallo, lijkt mij leuk om met psk31 wat te gaan doen, zolang als ik nog geen examen gadaan heb kan ik alleen maar luisteren.
Maar behalve een pc wat heb je nog nodig aan software en hardware?
Ik draai in de shack windows xp voor arduino en pic programering.
Of staat er ergens iets beschreven hiervoor.
Heb een jaar geleden mijn in de weg staande T100 op de vuilstort gedumpt.
Zo´n luide rammelbak is ook niet zo fijn in je shack, nu alles met de pc kan.
73' Henk
Kenwood TS-2000 * TYT th-9800 * baofeng uv-5r * 2x baofeng uv-3r mkII * uniden bearcat 200xlt * Commtel Com205 * diamond X50 * diamond X200 * HyEndFed 4 band * Sirio SD - 1300 N *

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: Vanavond 20.00 uur PSK op 2 meter?

#3 Bericht door PA3RIS »

Hallo Henky,

PSK is technisch niet zo lastig om te doen. Je moet de audio in- en uitgangen van de PC verbinden met de in- en uitgangen van de set. En dan nog een kabeltje om de PTT te schakelen. Op deze pagina staat er een boel over beschreven. En het voordeel is dat je dan allerlei digimodes kunt gaan doen.

Software is ook niet zo lastig. Ik gebruik zelf DM780 wat bij Ham Radio Deluxe zit maar andere software is er ook in overvloed.

Plaats reactie