Wat is momenteel de beste Multimode software?

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PE1KEL
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Wat is momenteel de beste Multimode software?

#1 Bericht door PE1KEL »

Ik ben op zoek naar een stuk software, niet persé freeware en mag dus ook een betaalversie zijn, waarmee ik de meest voorkomende digimodes op HF kan ontvangen.
FLdigi, HRDeluxe (DM780), MixW, deze ken ik al.
MixW 3.x ken ik maar daarvan vind ik de aanschaf wat omslachtig, en over de updates word ik niet veel wijzer.
In HRDeluxe zitten heel wat toeters en bellen die ik niet gebruik. Daarnaast ben ik niet zo'n fan van de huidige eigenaar van deze software...

Blijft voor mij over FLDigi, kan eigenlijk alles wat je op HF nodig hebt behalve SSTV.

Maar misschien zijn er nog andere programma's (geen DOS of Linux) waar jullie mee werken.
Uiteraard heb ik al op internet gezocht en kwam op DXzone uit, waar verschillende soorten software aangeboden wordt.
Simpele programma's zoals MMtty, Hamscope e.d. kunnen uiteraard niet alle modes.
Een echte keuze heb ik nog niet kunnen maken.
Enneh, Code300 van Hoka is qua prijs mij een beetje te mats :?

Ik ben benieuwd naar jullie keuze.

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: Wat is momenteel de beste Multimode software?

#2 Bericht door PD0JSB »

tjaaaaaaa Hoka code 300 kost een godsvermogen , Wavecom wordt je ook niet blij van , Dan blijft er eigenlijk als meest redelijk Hoka code3-32P over met 750 euro (ex btw) ,, ook knap aan de prijs ,en als ik dan zie dat de site van af 25dec 2013 niet meer geupdate is dus ook geen updates geproduceerd , valt dit voor mij ook af , ik kijk toch regelmatig naar de site, maar ben het vertrouwen kwijt ( ben de hobby in gerold met de oude code 3 daar was ik heel blij mee tot code 3 niet meer ondersteund werd )
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Gebruikersavatar
Michiel
Berichten: 441
Lid geworden op: 06 okt 2010, 14:09
Roepletters: PD7MD
Locatie: JO22IW

Re: Wat is momenteel de beste Multimode software?

#3 Bericht door Michiel »

Multipsk is ook een aanrader.
Nadeel van dit programma is dat het een beetje uit de kluiten is gewassen.
Er zitten nu zoveel modes in dit stuk software dat je af en toe flink moet zoeken naar een instelling of mode.
Heb hier zelf ooit een een reg code voor gekocht en heb daar nooit spijt van gehad.
Veel update`s en ondersteuning via mail of yahoo groups/multipsk.
Draait via soundcard of direct via rtl-sdr dongel.

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Wat is momenteel de beste Multimode software?

#4 Bericht door ----- »

Om te decoderen is sorcerer ook wel leuk

http://www.radioaficion.com/HamNews/arc ... coder.html

decodeerd een heeeeele boel (wat je nergens meer hoort)

PA3BZT
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 jun 2015, 16:32
Roepletters: PA3BZT
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Wat is momenteel de beste Multimode software?

#5 Bericht door PA3BZT »

Ik heb al jaren niks meer met packetradio gedaan, wat is tegenwoordig het meest gebruikte programma? Ik heb een PK232, kan ik daar tegenwoordig nog wat mee?

73, Fred

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: Wat is momenteel de beste Multimode software?

#6 Bericht door PD0JSB »

een pk 232 is nog steeds te gebruiken hoor ,,,AGW packet engine samen met UISS, kan je op 145.825 leuk meedoen op ISS,

en tjaa heel spartaans kan je hyperterminal nog gebruiken om je pk232 aan te sturen
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Plaats reactie