DXlab Commander trackt VFO frequentie niet?

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

DXlab Commander trackt VFO frequentie niet?

#1 Bericht door elsinga »

Hallo allemaal,

ik ben wat aan het spelen met de DXlabs Suite, als mogelijke vervanging voor HamRadio Deluxe v5. Nu ben ik wel wat gewend qua software, maar ik kan nergens een instelling vinden waarmee Commander de VFO frequentie van mijn IC7000 trackt in het display. Ik kan de IC7000 bedienen via COmmander, maar als ik de VFO wijzig op de IC7000 zie ik dat neit terug in Commander.

Wie herkent dit en kan me vertellen waar ik blont ben?
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

ON4MDW
Berichten: 182
Lid geworden op: 21 apr 2008, 17:30
Roepletters: ON4MDW
Locatie: Geraardsbergen

Re: DXlab Commander trackt VFO frequentie niet?

#2 Bericht door ON4MDW »

Dag beste OM,

Voor het laten tracken van DXlab met HRD dien je het programma DXLab_HRD_Bridge107 te gebruiken. :)

zie link : http://www.dxlabsuite.com/download.htm# ... 0Extenders

Mvg Marc

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: DXlab Commander trackt VFO frequentie niet?

#3 Bericht door elsinga »

Dank! Zal er eens mee gaan spelen als de tijd het toelaat. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PB4PT
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 apr 2005, 10:48
Roepletters: PB4PT
Locatie: geldrop

Re: DXlab Commander trackt VFO frequentie niet?

#4 Bericht door PB4PT »

Zelf al wat langer omgeschakeld van hrd naar dxlab.

De yahoo nieuwsgroep voor dxlab is erg actief en veel problemen die ooit zijn gemeld hebben een goed gedocumenteerde oplossing.

Jezelf aanmelden gaat zonder problemen.

Zelf gebruik ik een andere transceiver, dus geen direct antwoord. Wel heb ik allerhande opstart problemen zelf opgelost met suggesties van genoemde nieuwsgroep.

Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 354
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: DXlab Commander trackt VFO frequentie niet?

#5 Bericht door pc9t »

Marc, dank je voor de tip.

Ik vind het winwarbler niet fijn werken in DXlab, voor contesten had ik al een link met N1MM en nu voor de overige digitale modes kan ik DM780 gebruiken.

Zo wordt het programma nog beter.

@ Elsinga,

Het is behoorlijk zoeken maar als het eenmaal werkt werkt het ook 100%.
Misschien een tip bij bij staat de stopbits in DXcommander op 2 terwijl dit normaal 1 is.


Het enigste wat hier nog niet werkt is het LOTW gebeuren misschien dat iemand me daar mee kan helpen.
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Anytone AT-D878UVII PLUS / Spe Expert 1K/FA / Hexbeam by SP6CYN / Homemade G5RV / Kelemen 40 meter dipool / Heil proset met HC5 / Heil PR781

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: DXlab Commander trackt VFO frequentie niet?

#6 Bericht door elsinga »

Zojuist de computer hier helemaal van een verse installatie voorzien (kost je anderhalve dag, maar dan heb je ook wat! :) ), ga later nog even wat met DXlab testen. Dank voor alle opmerkingen tot nu toe!
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Plaats reactie