rtty

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
on123
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2011, 09:31

rtty

#1 Bericht door on123 »

ik tracht via pc /interface/ ftdx1200
rtty ontvangen/ zenden
IK KOM ER NIET TOE
hierbij een overzicht van mijn hardware en "kennis"
Indien er een OM is die via een ander systeem met de benodigde hardware en soft
en uitlegt mij kan helpen mijn doel te bereiken dan gooi ik mijn huidige hardware in de vuilmand
en koop ik wat nodig is commercieel of via uw zelfbouw
hierbij een overzicht
IK kocht de rigblaster advantage en via uitgang hoofd / ingang key en instellingen ft dx1200 software
mrp4064 geen problemen met ont/zend morse
IK weet niet of de rigblaster advantage geschikt is voor rtty
ik kocht de interface Yaesu scu-17
de gebruiksaanwijzingen geven niet aan hoe men de ft1200 moet koppelen aan de scu-17
de ct-39a packet interface kabel die ik bestelde eindigt niet op 3,5mm jacks maar op ongestripte draden .
Trek uw plan
een kabel bijgeleverd (6pin in 6pin uit) is niet geschikt voor de koppeling daar de bestemming van de pinnen niet overeenstemmen met het schema van de rtty/data pinnen op de ft dx 1200
ik moet dus de ct 39a packet interface kabel voorzien van 3,5mm jacks
maar hoe en waar aansluiten
Ik downloade de drivers voor de scu-17 , de soft mmtty met de uiteg , de bijkomende soft voor de poorten , zonder resultaat
bijgevoegd het nodige om een duidelijker overzicht te krijgen opdat u mij van uw kennis en ervaring
zou willen laten "profiteren"
alvast bedankt voor alle hulp
on3bm
Bijlagen
ASIdigi006.jpg
digi007.jpg
digi005.jpg
digi004.jpg
digi003.jpg
digi001.jpg

on123
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2011, 09:31

Re: rtty

#2 Bericht door on123 »

aanvullend schema
Bijlagen
ASIdigi008.jpg

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: rtty

#3 Bericht door coolepascal »

Mooi gedocumenteerd.

Tja ehm... ik kan er wel wat mee. maar ik schrijf dat soort software meestal zelf.

Heb je al eens een programma geprobeerd dat gewoon via een soundkaart werkt ?
punt is dat dergelijke programma's tegenwoordig op basis van DSP technieken werken en way better zijn dan jou interface.

Ik ken geen Windows programma's bij naam maar als je Linux hebt zou je gmfsk eens een kunnen proberen.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

rik56
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jun 2008, 16:09
Roepletters: ON3HO
Locatie: Balen Belgie
Contacteer:

Re: rtty

#4 Bericht door rik56 »

Enkele vragen..
Uit je tekeningen blijkt dat je de tx in fsk wil sleutelen voor RTTY, welke software gebruik je? niet alle software ondersteund fsk!
Hoe reageert de tx op de aangeboden signalen? komt hij op uitzending (tx-ledje), PTT lijn ook aangesloten? Hoor je in de monitor je eigen signaal?
Heb geen ervaring met de ft-1200 staat hij in de juiste mode, veel toestellen hebben mits ze fsk ondersteunen een fsk of digital stand in de mode selector.

Rik, on3ho

Plaats reactie